Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3147913
Borke schreef: Ik kan me er niets bij voorstellen om honden te hebben die nooit in huis mogen, zeker niet een aanhankelijke hond als een stafford...  :'(
Mee eens maar wat ik nergens lees is de arme border collie ook dat is een ras wat graag lekker bij je is cq legt, en bovendien een ras waar het ook zo vaak mee mis gaat, borders zijn geboren werk honden en hebben geen leven met alleen is een spelletje of zo
Bovendien vind ik het voor beide honden geen leven nooit binnen is absurdt , begin dan niet aan een hond
Gebruikersavatar
Door doranto
#3147921
kiara schreef: Mee eens maar wat ik nergens lees is de arme border collie ook dat is een ras wat graag lekker bij je is cq legt, en bovendien een ras waar het ook zo vaak mee mis gaat, borders zijn geboren werk honden en hebben geen leven met alleen is een spelletje of zo
Bovendien vind ik het voor beide honden geen leven nooit binnen is absurdt , begin dan niet aan een hond
+1
Ik vind het bovendien geen goede combinatie, deze 2 rassen. Beiden zijn totaal anders in hun gedragingen. Neem alleen al de verschillen voor wat betreft de manier van spelen. Mijn bordercollies zouden zich doodongelukkig voelen bij een stafford. Het kan natuurlijk per individuele hond verschillen, maar ik zou deze rassen nooit combineren.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3147931
Wanneer hebben jullie ontdekt dat jouw vriend een allergie heeft voor honden? Toen jullie de honden in huis haalden? Of daarvoor al?
Waarom zijn jullie aan honden begonnen? Was het direct al de bedoeling om ze in de garage en tuin te houden?Hebben jullie je ingelezen over het ras,wat weet je over de achtergrond van de honden?

En slaan,waar je in het begin van dit topic toch duidelijk over hebt,of een tik geven,is geen opvoeding!! Dat is
Door TomsBorders
#3147973
Zoals ik het lees heb je een blije en slimme hond, dus de ideale partner om mee samen te werken en samen te leren, daarnaast heb je ook een border collie (en een erg mooie werker als ik de foto's zo zag met het graven) waar dat net zo voor geld en waar je erg veel plezier mee kan beleven (ik spreek daar uit ervaring). toch schrijf je dat het probleem is dat de hond ontsnapt. Naar mijn is dat het probleem niet maar een symptoom en hopelijk doen anderen je dat wat meer beseffen. Dat symptoom was door iedereen hier ondersteund en onderbouwd en waar het bij jou vriend volledig ontbreekt aan kennis mist het bij jou ook een beetje. wat het niet ontbreekt is de wil om te leren, althans dat hoop ik, want anders kwam je hier niet en anders was je al weg na zoveel kritiek.
Je geeft zelf het voorbeeld van het stelen van je eten, het probleem is niet dat de hond steelt, maar dat hij geen regels heeft die hem duidelijk maken dat een hond eten krijgt als hem dat gegeven wordt, zeker als hij er uitzichzelf niets van pakt want dan doet hij het heel goed.
als jij op een feestje bent waar eten op tafel staat, dan ga je toch ook niet langs de zijkant staan en wachten, je weet op een feestje is het normaal dat geen te pakken. In het restaurant daarentegen ga je niet van ieders bord eten, dat heb je geleerd. Voor ons is het logica omdat we na een paar keer geleerd hebben hoe we ons moeten hanteren.
Voor je hond geld dat net zo, want wat is het verschil van een bak met barf en een bak met boterhammen, het is allebij eten, en allebij bereikbaar.
In plaats van te tikken omdat je niet op tijd er bij was, ga hem trainen dat het heel leuk is om eten te laten liggen op tafel maar dat je op een bepaalde manier gewoon vrij mag eten.
Als je hond heel impulsief is, doe hem aan een lijntje, loop op het eten af, zodra hij erop reageert sta je stil (dat hij het niet kan bereiken) en wacht net zo lang dat hij contact met jou maakt. GOEDZOOOO, loop van het eten weg en geef hem iets veel lekkerders dan wat daar ligt. Als ik 10 kilo barf naast me heb staan op de grond dan ruikt mijn hond regelmatig even, maar ze gaat vooral naast mij liggen want het is toch veel leuker van mij wat te krijgen dan gratis wat te vinden? (en ja dat kost veel werk)
Dit is alleen maar een voorbeeld natuurlijk want hiermee is het probleem niet opgelost maar een begin naar de oplossing gemaakt. Doe dit met alles waar je mee bezig bent, wacht dat hij iets goed doet en beloon dat en zorg dat hij tot die tijd niet de kans maakt zich te vergissen.

Ga je naar een hondenschool vraag ze bijvoorbeeld wat ze van een document als deze vinden: http://www.urbandawgs.com/AVSAB_DominanceStatement.pdf (en lees het ook even 10x door), scholen die zich hier niet in kunnen vinden, die moeten zelf nog een keertje op les gaan, scholen die je 5 gerelateerde documenten sturen om alvast voor de eerste les te gaan lezen, omdat je toch zo enthousiast bent, ja daar kan je mee werken. Daarnaast moet je school niet bezig zijn met trucjes maar met het versterken van de relatie van je hond, oftewel samenwerken en niet zit, af en blijf aanleren.

En nu die vriend nog, je vriend is continue positief beloond omdat het leek alsof je hond reageerde wanneer hij de boze grote wolf speelde (de bs dominantie), wat hij eigenlijk veroorzaakte was een vorm van 'Learned Helplessness' oftewel een soort angstverlamming. Daarnaast is je vriend positief gestraft toen hij de hond steeds uit de tuin van een boze andere persoon moest halen, omdat je hond gewoon een slim beest is en de wereld wil verkennen (waar niets mis is, als hij zich maar aan een set regels houd, voor zijn eigen veiligheid en die van anderen). Mogelijk dat je vriend het van een autoritair persoon moet horen dat positieve beloning voor de hond heel goed werkt en dat dan pas een lichtje gaat branden maar als dat niet het geval is, dan heb je inmiddels voldoende gelezen wat te doen. Laat me even weten als je besluit de border ook te herplaatsen want daar zijn goede groepen in Nederland voor.

Het is niet te laat zoals het klinkt maar iedere dag dat je wacht is een dag dat er meer symptomen ontwikkelen. maak het fun, werk met je honden op een manier dat ze ervan leren, na afloop blij gaan slapen en als ze wakker zijn meteen jou opzoeken omdat het zo leuk was de vorige keer dus bij jou is het leuk. andere tuinen? konijnen? andere honden? ja heel leuk, als jij mij daar toegang toe geeft en erbij bent want dan doen we het samen en dat is nog veel leuker dan het alleen te doen.

Het kost veel tijd maar je krijgt er nog meer voor terug. Ook voor de relatie met je vriend want jullie kunnen met zijn allen genieten van 2 blije honden en dan wordt het moeten willen, ga jij al met de honden weg (lees je bent me net voor)? ja, mag ik mee, natuurlijk!

Ik weet niet in welke regio je woont maar er zijn hier genoeg mensen die tips hebben per regio voor goede trainers en scholen.

@Doranto, mijn border speelt graag met pitbulls en staffords (en volgens mij is ze ook redelijk de baas over ze als ik naar hun reacties op haar kijk), maar dat komt omdat ze er eigenlijk sinds ik haar heb altijd mee gespeeld heeft dus het kan ook gewenning zijn natuurlijk. met andere borders is het natuurlijk het leukste (ofja met schapen eigenlijk).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3147989
Sonja schreef: Ik lees hier verschillende malen het advies om de hond te herplaatsen en daar kan ik op zich best inkomen. Maar enig idee hoeveel Staffords er ter herplaatsing worden aangeboden? Marktplaats staat er vol mee. Asielen puilen uit van de Staffords. Een goed plekje vinden is zo simpel nog niet.  :-\
Wat mij opvalt bij de staffords in de asielen is dat er altijd bij wordt vermeld dat ze niet samen kunnen met andere honden. Dat is een van de redenen dat plaatsing vaak zo moeilijk gaat. Deze stafford woont samen met een andere hond en kan dus wel met andere honden. Dat lijkt mij wel een voordeel wanneer het tot herplaatsing mocht komen  ;)
Door Ramses1
#3147994
Hm, jouw voorbeeld van eten van tafel pikken bij een hond die nooit in huis komt zet mij aan het denken?

Verder vind ik dat alle tips al gegeven zijn. De beste tip als je het mij vraagt?
Beide honden herplaatsten!
Zoek zelf een fijn plekje voor ze (al dan niet samen) en doe het niet af met een advertentie op marktplaats. Pak je verantwoordelijkheid eens voor  jullie honden.

Jullie hebben twee werkhonden die beide een zeer aanhankelijk en mensgericht karakter hebben, waar maar af en toe iets mee gedaan wordt en die niet in huis mogen komen maar vrijwel altijd in een schuur/kennel die niet af is verblijven als je niet thuis bent en in een tuin die niet goed genoeg is afgesloten als je wel thuis bent...

Honden zijn roedeldieren en alleen al door het buiten houden zet je ze dagelijks buiten de roedel.
Iemand schreef het ook al : jouw Staff heeft geen klik met je vriend en is als je het mij vraagt duidelijk niet happy bij jullie.

En dan... Een staff reu die niet kan opschieten met andere reuen en regelmatig uitbreekt.... My god wat ben ik blij dat ik niet in jouw straat woon.

Noem mijn reactie hard maar ik snap werkelijk niet waarom jullie überhaupt honden hebben.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148167
dinky89 schreef: Wat mij opvalt bij de staffords in de asielen is dat er altijd bij wordt vermeld dat ze niet samen kunnen met andere honden. Dat is een van de redenen dat plaatsing vaak zo moeilijk gaat. Deze stafford woont samen met een andere hond en kan dus wel met andere honden. Dat lijkt mij wel een voordeel wanneer het tot herplaatsing mocht komen  ;)
TS schrijft in de openingspost dat de hond niet overweg kan met andere reuen, dus het gaat kennelijk ook niet met iedere hond goed.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3148709
vent de deur uit doen. Iemand die overtuigd is dat je een dier moet laten luisteren met slaan is ook niet iemand die respect heeft voor mensen.. Ik zou zeggen kies voor jezelf en voor je hond. snap ik dat die hond wegloopt.
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 31 aug 2015, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kinnie
#3148835
Ik heb niet alle reacties gelezen....
Maar mijn eerste gedachte is vriend weg. Ik kan me gewoonweg totaal niet voorstellen dat je 2 honden hebt, die alleen buiten leven (een hond is géén kenneldier), maar daarnaast; ik neem aan dat je samen gekozen hebt voor de honden en als vriendlief (..) het dan simpelweg vertikt om zijn verantwoordelijkheid daarin te nemen is dat voor mij echt not done.
Maargoed, ik leef voor mijn beessies en die komen ten alle tijden op de 1e plaats, zeker in deze omstandigheden, want dan zou ik namelijk mijn honden beschermen tegen de onkunde en onwil van een evt partner. En dan zeker een ras van dit kaliber
Door Esther Q
#3149043
Ik denk niet dat herplaatsen nodig is. Ik zou eerst de kennel afbouwen. En ik zou, zoals je zelf al aangeeft, samen naar een hondenschool gaan die positief traint. Je vriend staat misschien wat meer open voor een positieve aanpak als die door een derde persoon wordt aangereikt. Er zijn ook wat spelletjes waarbij je als mens zelf kunt ervaren wat het negatieve effect is van een negatieve aanpak en andersom. Ik weet zo geen voorbeelden, maar iemand anders misschien? Aangezien jouw vriend de andere hond wel leuk vindt, denk ik dat hij de staff ook leuk kan gaan vinden als hij eenmaal de juiste knop weet in te drukken. Dat moet hij blijkbaar leren. Dus daar zou ik aan gaan werken. Of een totaal ander leven gaan leiden, heel ergens anders, met een andere vriend, maar dat wil je niet, dus hebben jullie blijkbaar genoeg goede dingen samen om hier ook samen uit te komen :) Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door