Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3148216
koekje schreef: Hoezo niet? Omdat het koeienzuivel is?
Het bevat namelijk wel veel vetten en eiwitten, essentiele bouwstoffen, ook voor spiermassa.
Dat ja.
Mijn moeder, mijn oma en een aantal tantes hebben zeer zwaar osteoporose  :-\
Door Esther Q
#3148219
In Estland in het trainingsseizoen at ik smorgens een half broodje (volkoren afbakbroodje maat ciabatta) met heel dik roomboter en marmite. En een grote mok koffie verkeerd met suiker. Daar deed ik het dan op tot ergens tussen 13.00 - 16.00 afhankelijk van hoelang de training duurde. Ik was dan constant bezig, honden inspannen, uitspannen, met emmers water heen en weer lopen, en tot 60km max. op de kar staan bij koud weer. Vrat energie, maar toch was het genoeg. Soms nam ik wat nootjes, of een ander klein makkelijk hap slik weg hapje mee voor onderweg. Dan als alles klaar was rond een uur of 5 avondeten, een flink bord, kon van alles zijn. Verder niks.
Nu, in Zweden, heb ik nog geen flets idee. Ik eet hier heel anders. Nauwelijks brood. Ik ontbijt nu met een appel, notenmelk, twee schepjes muesli, rozijntjes en noten. Na een uur of drie krijg ik honger en dan eet ik meestal iets met eieren, of bananenpannenkoek, of ei/meelpannenkoek met humus of avocado, soms wat kaas, zoiets. Dan om een uur of 2 a 3 een kom warme melk met honing en kurkuma en om vier of vijf uur eet ik mijn avondeten, dat kan van alles zijn. Daarna niks meer. Ik vrees dat de muesli van 's morgens bij lange na niet genoeg gaat zijn als we straks weer gaan trainen. Misschien ontkom ik niet aan toch weer veel brood met veel boter.
Door Pien123
#3148237
Veel porties op een dag eten helpt als je aan wil komen.
Eventueel kun je overwegen om wat eiwitten te vervangen door alpro soya produkten.

Verder kun je ook denken aan de wat vettere dingen als avocado, banaaan, druiven, appel, wat extra olijfolie, volle melkprodukten, noten en koolhydraten die wat hoger op de glychemische wijzer- oftewel koolhydraatrijk- staan, ff op google kijken.

Maar vooral, de hoeveelheid per portie minderen maar wel vaker eten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3148322
Hope schreef: Wat eten jullie weinig!

Ik eet in de ochtend 1/5 liter havermoutpap met een banaan en een kiwi.
Dan heb ik pas om 12 uur weer honger, en eten manlief en ik samen brood. Hij 12-14 sneetjes, ik 8-10.
Om 15.00 eet ik dan een handje noten, rozijnen of wat fruit.
Om 18.00 eten we een gezonde, warme maaltijd. 6 dagen per week, 1 dag frietjes of soep. Meestal aardappels, groenten en wat vlees. Of pasta.
Om 20.00 uur eet ik dan een schaal (soja)joghurt. En als ik een training heb gehad eet ik nog gerust 4 boterhammen.

Door de dag heen drink ik alleen water. 's Avonds af en toe sap of thee.

Met dit schema moet ik nog steeds hard mijn best doen om niet af te vallen. Ik heb een bmi van 19.
Mocht iemand een kilo of 10 kunnen missen? Stuur maar hierheen!
10 kilo lukt net, ik kom je ze wel brengen :biggrin2:
Maar eh ik eet dus echt zoveel minder dan jij, als ik zou eten wat je opschrijft zou je binnen notime 100 kilo van me mogen hebben  ;)
Goed nu ben jij wel heel erg actief bezig de hele dag, dat scheelt ook. Maar daarnaast geloof ik datde hoeveelheiddie iemand nodig heeft erg persoonlijk is, ook genetisch dus. Mijn broertje is volledig afgetraind en gespierd maar als je hoort wat hij eet op een dag val je ook achterover, heel erg veel minder dan je zou denken!
Mijn ma eet ook al weinig, dus wij zijn gewoon energie efficient zeg maar  :biggrin2: wel lastig soms  >:(

Wat ik met name goed vind werken is gezond en vooral lekker eten. Voor mij betekent dat meer eiwit en weinig graan en zuivel ( kan beide niet super verdragen) Dus komt een beetje op paleo uit, maar ik houd wel van fruit dus dat eet ik ook
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door