Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BlissSpirit
#3146379
Ik ben gelukkig met 2 min. Op het werk .
Manlief rijdt 160 km per dag.
Meestal in ploegen en dan is het ruim 2 uur per dag.
Maar nu veel dagdienst en dan dus een stuk langer door file  
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3146380
Ik fiets er 10 minuutjes op ongeveer. Voorheen woonde ik 20 km van mijn werk, waar ik door openbaar vervoer en werktijden 30-60 minuten over deed. Dat vond ik zo verschrikkelijk zonde van mijn tijd.
Door lianneke
#3146382
[quote="Radja"]
Manlief rijdt elke dag van Deventer naar Leiden (auto op gas) ,dat is 300km per dag! Hij ervaart het niet als naar.
[/quote]

Hoe lang doet hij hier over? :-[
Door Lizzy
#3146383
[quote="Radja"]
Manlief rijdt elke dag van Deventer naar Leiden (auto op gas) ,dat is 300km per dag! Hij ervaart het niet als naar.
[/quote]

:-X :-X :-X

Ik zou daar vlekken van krijgen!

Hoe lang doet hij dit al?
Door Rianne145
#3146386
Ik rij 25 minuten over 33 kilometer, binnen 5 min op de snelweg en alleen maar rechtdoor. Vind het eerlijk gezegd heerlijk, 's ochtends rustig wakker worden en 'smiddags afkicken van de drukte en loslaten. Maar ik rij dan door Drenthe en het is zelfs naast de snelweg prachtig en geen files. Ik kom bijvoorbeeld bij een vrije uitloop kippenbedrijf langs, prachtig om te zien! Geniet ik iedere dag weer van.
Kwa kosten vind ik het wel zonde, maar ja, om mijn inkomen te kunnen binnenhalen moet ik die kilometers nou eenmaal maken. Het werk ligt niet voor het oprapen. Heb wel een zuinige diesel met comfort zodat de kosten niet de pan uit rijzen. (had hiervoor een benzine die nog geen 1 op 10 reed).
De max is voor mij wel een uur maar eigenlijk niet meer dan een half uur, maar ja, dat heb je niet altijd voor het uitzoeken. Ik heb ook wel eens werk gehad waarbij ik een kwartier moest fietsen, was ook heerlijk.
Laatst gewijzigd door Rianne145 op zo 23 aug 2015, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#3146389
Ik zie dus dat ik helemaal niet mag klagen met 23 minuten enkele reis waar van 1 keer altijd s,nachts wat lekker rustig is.
Alhoewel het me heerlijk lijkt om om de hoek te werken merk ik dat 1 uur rijden ook nog wel als aanvaardbaar wordt beschouwd. Zal ook wel afhangen wat voor werk je doet natuurlijk.
De een zal het misschien lekker vinden om van het werk bij te komen onderweg, de ander zal zich op zitten vreten om tante Truus die met een slakkegang het verkeer ophoudt.
Ikzelf kom altijd vrij uitgerust van het werk af maar als je doodmoe terugkomt is het denk ik geen pretje om nog een uur in een drukke spits te moeten rijden.
Hier in het noorden hebben we gelukkig niet echt iets van een spits ofzo :biggrin2:
Door lianneke
#3146390
[quote="Rianne145"]
Ik rij 25 minuten over 33 kilometer, binnen 5 min op de snelweg en alleen maar rechtdoor. Vind het eerlijk gezegd heerlijk, 's ochtends rustig wakker worden en 'smiddags afkicken van de drukte en loslaten. Maar ik rij dan door Drenthe en het is zelfs naast de snelweg prachtig en geen files. Ik kom bijvoorbeeld bij een vrije uitloop kippenbedrijf langs, prachtig om te zien! Geniet ik iedere dag weer van.
Kwa kosten vind ik het wel zonde, maar ja, om mijn inkomen te kunnen binnenhalen moet ik die kilometers nou eenmaal maken. Het werk ligt niet voor het oprapen. Heb wel een zuinige diesel met comfort zodat de kosten niet de pan uit rijzen. (had hiervoor een benzine die nog geen 1 op 10 reed).
De max is voor mij wel een uur maar eigenlijk niet meer dan een half uur, maar ja, dat heb je niet altijd voor het uitzoeken. Ik heb ook wel eens werk gehad waarbij ik een kwartier moest fietsen, was ook heerlijk.
[/quote]

Herkenbaar!!
Door Borke
#3146394
De laatste 20 jaar is het voor mij 0 km, want ik werk van huis uit.
Thuis is mijn standplaats (tegenwoordig voor Leo ook) en daar zijn we heel blij mee!

Vroeger ging ik door weer en wind met ov inclusief overstappen en dat duurde ergens tussen de 75 en 90 minuten. Ik heb wat staan te verkleumen, veel wachttijden, overstappen en vooraf en achteraf nog een stuk lopen.
Ook met de brommer ritten door weer en wind tot 45 minuten gedaan.
Zo ontzettend blij toen ik een rijbewijs had en een eigen auto.
Stap in je eigen auto en je bent al een stukje 'thuis'.
Als je dan toch moet reizen dan dus liefst met de eigen auto een snelwegloos stuk zonder files tot 30 minuten - vrijwel uitgesloten hier in de randstad...

Ik ben een gelukkig mens en wens iedereen die dat wil een fijne baan, met waardering, uitdaging en passende beloning en dat alles in combinatie met een acceptabele reistijd  :biggrin2:
Door Borke
#3146401
lianneke schreef: Thuiswerken lijkt me de ultime baan! ;)
Ik zou alleen dan helemaal de deur niet meer uitkomen vrees ik.
Jawel, je bent blij de deur uit te gaan, want het is wel eenzamer dan op kantoor te werken.
Je hebt thuiswerkend minder gezelligheid, collegialiteit, feedback.

Naast de vele voordelen, heeft het dus zeker ook nadelen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3146402
10 km, waar ik zo'n 15 minuten over doe omdat ik hier eerst de wijk nog uit moet en tig stoplichten tegenkom.
Gevoelsmatig ligt mijn grens op 30 minuten reistijd.

Mijn stage was destijds wel een uur rijden, dan ging ik s morgens na de spits weg en reed ook na de spits weer terug.
Maar ja, toen woonde ik nog bij m'n ouders dus hoefde ook niet meer te koken als ik thuiskwam  :biggrin2:
Door lianneke
#3146404
Borke schreef: Jawel, je bent blij de deur uit te gaan, want het is wel eenzamer dan op kantoor te werken.
Je hebt thuiswerkend minder gezelligheid, collegialiteit, feedback.

Naast de vele voordelen, heeft het dus zeker ook nadelen.
Nou,ik zie alleen maar voordelen hoor, ben nu ook altijd alleen(chauffeus in de nacht). Heerlijk!
Door monster
#3146408
Steeds wisselend. Hangt van mijn clienten af. We hebben wel een groot werkgebied. Meestal tussen 10 en 100  km. Soms fiets ik, als ik in de buurt werk. Baas betaald gelukkig. Alleen heen en terug naar huis is eigen tijd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door