Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3147518
Radja schreef: Iemand op leeftijd,of iemand die geen gedoe met deuwaarders wil hebben,die gaan idd over tot betaling!! Niet doen hoor!! Heb je een link gestuurd waarin oa staat dat ZIJ moeten aantonen dat jij hebt besteld!! Idd wat iemand anders hier als zei, "wie eist,bewijst"!!
Precies. En wij gaan niet betalen.

Maar zulke "bedrijven" moeten toch op de een of andere manier aan te pakken zijn?
#3147583
Doranto schreef: Wat ik al eerder zei; ik zou hier nul komma niks energie insteken en helemaal niets doen.
Helemaal mee eens!
Hope schreef: Precies. En wij gaan niet betalen.

Maar zulke "bedrijven" moeten toch op de een of andere manier aan te pakken zijn?
Ja, daar kun je natuurlijk heel veel moeite voor gaan doen en misschien, heel misschien lukt het om dit bedrijf uit de lucht te halen. Starten ze morgen wel weer iets anders onder een andere naam. Oplichters blijf je helaas altijd houden. Die roei je niet uit. Beter is het om mensen zoveel mogelijk te waarschuwen niet in dit soort praktijken te trappen.
#3147604
Volgens mij is het slimste wat je kunt doen een facebook pagina openen. Een groep. Waarschuwing voor oplichters. En daar dan dit soort verhalen vertellen, brieven laten zien en vragen aan iedereen of ze het willen delen. En mensen ook actief ook erbij laten zetten van wie zij nou weer een oplichterstruc hebben ontvangen. Of misschien is die er al?

Hoe dan ook, ik denk ook dat het informeren van mensen de beste manier is. Nadeel is natuurlijk: hoe komt dit bij oudere mensen terecht die niet op social media zitten...? Want DIE zijn inderdaad extra kwetsbaar.
#3147605
Lizzy schreef: Volgens mij is het slimste wat je kunt doen een facebook pagina openen. Een groep. Waarschuwing voor oplichters. En daar dan dit soort verhalen vertellen, brieven laten zien en vragen aan iedereen of ze het willen delen. En mensen ook actief ook erbij laten zetten van wie zij nou weer een oplichterstruc hebben ontvangen. Of misschien is die er al?

Hoe dan ook, ik denk ook dat het informeren van mensen de beste manier is. Nadeel is natuurlijk: hoe komt dit bij oudere mensen terecht die niet op social media zitten...? Want DIE zijn inderdaad extra kwetsbaar.
Dat lijkt me een goed plan!
#3147615
Dat zou dan via de jongere generatie moeten. Die zouden actief moeten waarschuwen. Ik moet het bv bij mijn oma aangeven dat als ze zo iets kriigt dat ze dit eerst ons laat zien. Dan kunnen wij kijken of dit echt is.

Dat soort info zou je bij die pagina op kunnen zetten.
#3147629
Lizzy schreef: Volgens mij is het slimste wat je kunt doen een facebook pagina openen. Een groep. Waarschuwing voor oplichters. En daar dan dit soort verhalen vertellen, brieven laten zien en vragen aan iedereen of ze het willen delen. En mensen ook actief ook erbij laten zetten van wie zij nou weer een oplichterstruc hebben ontvangen. Of misschien is die er al?

Hoe dan ook, ik denk ook dat het informeren van mensen de beste manier is. Nadeel is natuurlijk: hoe komt dit bij oudere mensen terecht die niet op social media zitten...? Want DIE zijn inderdaad extra kwetsbaar.
Wellicht via het programma opgelicht van de avro?
http://www.opgelicht.nl/home0/
#3147640
Lizzy schreef: Volgens mij is het slimste wat je kunt doen een facebook pagina openen. Een groep. Waarschuwing voor oplichters. En daar dan dit soort verhalen vertellen, brieven laten zien en vragen aan iedereen of ze het willen delen. En mensen ook actief ook erbij laten zetten van wie zij nou weer een oplichterstruc hebben ontvangen. Of misschien is die er al?

Hoe dan ook, ik denk ook dat het informeren van mensen de beste manier is. Nadeel is natuurlijk: hoe komt dit bij oudere mensen terecht die niet op social media zitten...? Want DIE zijn inderdaad extra kwetsbaar.
Top plan! Ik ben me n.a.v. dit topic ook zeer bewust geworden en heb het vervolgens nadrukkelijk gedeeld met mijn ouders, zodat die ook scherp kunnen reageren mocht hen zo iets ooit treffen. Ik denk daarom dat je ook indirect langs de weg van forum en facebook mensen bereikt: vermoedelijk zijn er vel meer mensen die hun (groot)ouders waarschuwen n.a.v. dit soort berichten.

Afschuwelijk om mee te maken. Ook al weet je wat te doen/laten, het blijft stressvol om af te wachten of/wat er nog volgen gaat. Hou je taai!!! :bigarmhug:
#3147753
koekje schreef: Ah, heb je van tante Beppie alvast een huwelijkscadeautje gehad. Wat lief!
(ik stel me een oud gerimpeld besje met watergolf in het haar voor die niet helemaal goed weet hoe een webshop werkt)
En mij een deurwaarder op de dak stuurt? Naah...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door