Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3147312
Radja schreef: Die van Kaio was ook een bestaand incassobedrijf,als ik me niet vergis,was dat intrum justitia. Als je daar op zoekt,kom je veel verhalen tegen over nep brieven,fishing!

Het gaat er niet om dat je die brieven van incasso niet hebt gehad,daar kom je nooit onderuit als het een echt incassobureau is,maar om de facturen,die heb jij nooit ontvangen! En zij moeten bewijzen,middels orderbevestiging dat jij het spul hebt besteld!
Zal niet voor het eerst zijn dat de naam van een incasso/deurwaarder wordt misbruikt. Laatst nog een verhaal gehoord dat alles 'echt' leek, behalve het rekeningnummer.

Voor zover ik het begrijp is er niks geadresseerd aan Hope. Dan ben je dus niet de aangesprokenen en hoef je niets te doen. En in nederland is het nog steeds zo dat 'wij eist, bewijst'. Dus wat Jantina zegt: lekker terugsturen.
Al zou ik zelf wel even een fotootje maken van in ieder geval de enveloppe.
#3147320
Ik heb een tijdlang incassodossiers behandelt en dit is wel een rare gang van zaken. ;)

Retour afzender sturen, met mededeling dat geadresseerde niet woonachtig is op jullie adres. Deurwaarder kan in een paar klikken een GBA check doen.
#3147326
Ondertussen geloof ik steeds meer dat de deurwaarder geen deurwaarder is.
Want ik krijg iemand aan de lijn, dat dan weer wel, die me steeds in de wacht zet en uiteindelijk zegt dat ik zelf contact moet zoeken met de betreffende winkel.
En dat ik, als dat niet lukt, gewoon tot betaling moet overgaan om verdere problemen te voorkomen.
Ja, die is gek!
#3147328
Ja joh!! Lijkt me de beste oplossing, gewoon betalen  :uglystupid2:
Weten ze in elk geval dat er wat te halen valt  :crazy2:

Edit: Een deurwaarder die voor je deur staat, hoef je niet binnen te laten he... Gewoon zeggen ken-ik-niet/woont-hier-niet..
#3147334
Euh?
Ik weet niet meer van welke firma ik vanalles kreeg.
Maar ik kreeg direct iemand aan de lijn, en ze wisten me ook guw te vertwllen dat ik alles retour moest zenden met vermelding dat persoon niet op adres woont. Dan konden ze gaan zoeken naar die persoon.

Hope, ze zijn toch niet aan jou geadresseerd?
Als ze me zoiets aan de telefoon zeggen zou ik toch enigszins verwachten dat je idd naar een malafide bedrijf belt.
Door BusKay
#3147343
Hope schreef: Ondertussen geloof ik steeds meer dat de deurwaarder geen deurwaarder is.
Want ik krijg iemand aan de lijn, dat dan weer wel, die me steeds in de wacht zet en uiteindelijk zegt dat ik zelf contact moet zoeken met de betreffende winkel.
En dat ik, als dat niet lukt, gewoon tot betaling moet overgaan om verdere problemen te voorkomen.
Ja, die is gek!
Wat zegt je rechtsbijstand??

En mits je contact maakt... maak dan duidelijk dat:
1. de geadresseerde niet op het adres woont
2. je niet van plan bent te betalen ongeacht welke actie van hun zijde dan ook

Met name 2 gaat je veel post en tijd schelen...
#3147353
Kaio schreef: Euh?
Ik weet niet meer van welke firma ik vanalles kreeg.
Maar ik kreeg direct iemand aan de lijn, en ze wisten me ook guw te vertwllen dat ik alles retour moest zenden met vermelding dat persoon niet op adres woont. Dan konden ze gaan zoeken naar die persoon.

Sorry, dat was me and my boys :-[ . Ik haal 2 topics doorelkaar.

Hope, ze zijn toch niet aan jou geadresseerd?
Als ze me zoiets aan de telefoon zeggen zou ik toch enigszins verwachten dat je idd naar een malafide bedrijf belt.
Dat vroeg ik mij ook af
#3147358
Hope.... zij de brieven niet aan jou geadresseerd? Heb je bij de gemeente gecheckt of op jullie adres idd alleen jullie ingeschreven zijn? Het kan idd zomaar zijn dat een willekeurig persoon zich op je adres laat inschrijven. Het enige wat je daar van krijgt is een schriftelijke bevestiging. En als die toevallig verloren is gegaan onderweg (helaas gaat er ook met de post regelmatig wat mis) heb je dat dus nooit gemerkt.
#3147439
Ik ga mee met wat Pauline zegt.
En haal een bewijs dat jullie zelf op dit adres staan ingeschreven. Welke deurwaarder er dan ook komt die kan
helemaal niks nada nak meenemen.
Wij hebben hier een geintje gehad, ook met deurwaarders. Maar aangezien wij konden aantonen dat niemand anders dan
wij op dit adres wonen. Werd er verder geen actie ondernomen. Wij hebben ze door verwezen naar het GBA (gemeentelijke basis administratie)
of BRP.
Succes, laat je niet gek maken hoor.
#3147468
Manlief en ik zijn de enige die hier ongeschreven staat. Aldus de gemeente. Met de vorige eigenaars hebben we goed contact en ook die heten geen beppie jansen.

De brieven zijn niet aan manlief of mij geadresseerd. Het mailadres waarmee ze kennelijk o zoveel contact hebben gehad is niet van ons. Alleen straat, huisnummer en postcode kloppen. Maar naam en mailadres dus niet.

We wachten het wel af. Over twee dagen horen we wel meer.
En ondertussen vraag ik me af of ik niets kan met 'bedreiging'. Want de toon in deze brieven is verre van professioneel. Iemand op leeftijd bijvoorbeeld, die maakt meteen het bedrag over denk ik.
#3147495
Iemand op leeftijd,of iemand die geen gedoe met deuwaarders wil hebben,die gaan idd over tot betaling!! Niet doen hoor!! Heb je een link gestuurd waarin oa staat dat ZIJ moeten aantonen dat jij hebt besteld!! Idd wat iemand anders hier als zei, "wie eist,bewijst"!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door