Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3140134
[quote="- pien -"]
Hee, dat zijn leuke vergelijkingssites  :D
Wij dachten dat we hier alleen Lijbrandt en Ziggo hadden (kabel en glasvezel) maar er is dus ook ADSL...o, meneer pien wist dat wel maar vindt dat 'niet aan te raden' .
Nou, we gaan 's even in conclaaf hiero  :biggrin2:

OT:
Al jaaaren bij Ziggo, ook toen het nog Casema heette. Heel tevreden, sinds het samengaan met UPC is er wat storing op de zenders maar met een nieuwe (beter afgeschermde) kabel was dat weer opgelost.
Toen kwamen we een meneer van Lijbrandt (glasvezel) tegen en mochten we een maand gratis uitproberen. Afijn, meneer pien heeft wat gerommeld met kastjes en kabels, en verdomd, zelfs onze 'antieke' dikbuiktv heeft een fantastisch beeld  :D :D :D (beter dan bij Ziggo!)
Dus misschien stappen we wel over :yeah:
[/quote]
Adsl (wat tegenwoordig Vdsl2 heet) is in mijn optiek geen alternatief voor ziggo of glasvezel, omdat je werkt met onafgeschermde dunne kabeltjes die al (tientallen) jaren in de grond liggen en waarbij het altijd afwachten is hoe betrouwbaar en snel je verbinding is. Ik geef mensen altijd het advies om vdsl alleen te gebruiken als je geen glasvezel kunt krijgen en geen Ziggo wilt.
#3140170
Ik zat eerst bij UPC. Wat was ik blij dat ik daar vanaf was, zeg!

Lijbrandt werd de keuze. Prima service, prima snelheid en prima beeld. En niet van KPN. Daar was ik ook wel blij mee.
Maar toen werd Lijbrandt overgenomen door, raad eens, KPN. En het merk Lijbrandt is hier verdwenen en het is Telfort geworden. Zelfde glasvezel, zelfde modem, zelfde decoder. Maar een tragere tv, trager internet en regelmatig storing. Gek hè?

Nu ga ik een poging wagen met Tweak. 3 maanden uitproberen voor (ongeveer) hetzelfde bedrag als wat ik nu kwijt ben. En dan wel 1Gb internet. Synchroon. Gewoon. Omdat het kan.
#3140172
Solcon zeer tevreden over internet en tv al gaat tv nog wel over de kabel van de gewone cai hier, tot we over stappen naar glasvezel wat we al hebben van internet maar glasvezel tv vind ik veel te duur dus daar wachten we nog even mee.
Door BusKay
#3140173
[quote="Ronald"]
Nu ga ik een poging wagen met Tweak. 3 maanden uitproberen voor (ongeveer) hetzelfde bedrag als wat ik nu kwijt ben. En dan wel 1Gb internet. Synchroon. Gewoon. Omdat het kan.
[/quote]

Ga er maar niet vanuit dat je ook 1 Gb draadloos haalt....
Je router en draadloze netwerkkaart zijn hier de zwakke schakel...
Op 802.11n technologie is draadloos 60/70 Mb mogelijk...
Op het nieuwe 802.11ac technologie is draadloos 350 Mb mogelijk...

Bedraad kun je de snelheid uiteraard met een Gb netwerkkaart wel halen.
Per/seconde uiteraard ..
Laatst gewijzigd door BusKay op vr 31 jul 2015, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#3140177
[quote="BusKay"]
Ga er maar niet vanuit dat je ook 1 Gb draadloos haalt....
Je router en draadloze netwerkkaart zijn hier de zwakke schakel...
Op 802.11n technologie is draadloos 60/70 Mb mogelijk...
Op het nieuwe 802.11ac technologie is draadloos 350 Mb mogelijk...

Bedraad kun je de snelheid uiteraard met een Gb netwerkkaart wel halen.
Per/seconde uiteraard ..
[/quote]Oh, maar daar ben ik me heel wel bewust van. Ik heb wel iets ervaring in dit soort dingen. Soort van  :P

Ik krijg een Zyxel van Tweak (nog even kijken welke precies). Sowieso is mijn WiFi apparatuur thuis niet geschikt voor 802.11ac. N lukt wel.
#3140186
[quote="Mowgli"]
Mijn ouders hebben Ziggo en qua tv het simpelste pakket. Maar ja, daar zit standaard ook telefonie bij in.
[/quote]

Nee hoor, je bent helemaal niet verplicht er ook vaste telefonie bij te nemen. Het mag ook zonder.
#3140190
[quote="BusKay"]
Ga er maar niet vanuit dat je ook 1 Gb draadloos haalt....
Je router en draadloze netwerkkaart zijn hier de zwakke schakel...
Op 802.11n technologie is draadloos 60/70 Mb mogelijk...
Op het nieuwe 802.11ac technologie is draadloos 350 Mb mogelijk...

Bedraad kun je de snelheid uiteraard met een Gb netwerkkaart wel halen.
Per/seconde uiteraard ..
[/quote]

[quote="Ronald"]
Oh, maar daar ben ik me heel wel bewust van. Ik heb wel iets ervaring in dit soort dingen. Soort van  :P

Ik krijg een Zyxel van Tweak (nog even kijken welke precies). Sowieso is mijn WiFi apparatuur thuis niet geschikt voor 802.11ac. N lukt wel.
[/quote]
Er is ook nog zoiets als: Omdat het kan :biggrin2: Ronald, wat houdt je tegen om je eigen router in te zetten? Managed switch die je VLAN's scheidt en gaan met die banaan. Daarbij werkt Telfort nog met een Genexis als ik t goed heb, maar weet dus niet of die ook VLAN doet op aparte poort voor je tv.
#3140197
[quote="Mini's 3-tal"]
Adsl (wat tegenwoordig Vdsl2 heet) is in mijn optiek geen alternatief voor ziggo of glasvezel, omdat je werkt met onafgeschermde dunne kabeltjes die al (tientallen) jaren in de grond liggen en waarbij het altijd afwachten is hoe betrouwbaar en snel je verbinding is. Ik geef mensen altijd het advies om vdsl alleen te gebruiken als je geen glasvezel kunt krijgen en geen Ziggo wilt.
[/quote]

Nee, psies wat meneer pien zegt maar dan een beetje anders  :biggrin2:
Ik ben ook bang dat het vies tegenvalt na Ziggo....gaan we maar niet doen.
Misschien wordt het wel glasvezel dus  :D
#3140203
[quote="- pien -"]
Nee, psies wat meneer pien zegt maar dan een beetje anders  :biggrin2:
Ik ben ook bang dat het vies tegenvalt na Ziggo....gaan we maar niet doen.
Misschien wordt het wel glasvezel dus  :D
[/quote]
Vanuit nerd-oogpunt kan ik Vodafone Thuis trouwens niet aanraden: Je krijgt een dichtgespijkerd modem zonder 5Ghz en waar de glasvezel direct in gaat. Bij veel andere merken krijg je een Genexis die glas omzet naar een normale netwerkaansluiting en je dus je eigen router kunt gebruiken.
#3140206
[quote="Mini's 3-tal"]
Judith, meestal is alles in 1 net zo duur als internet en tv, omdat providers je graag aan ze willen binden met zoveel mogelijk diensten. Wat voor mogelijkheden heb je daar? Ligt er een tv-kabel (ziggo), glasvezel, telefoonlijn?

Hier ligt Vodafone thuis via de glasvezel, maar dat is niet overal. Ik vind glasvezel HET medium van de toekomst, maar ik ben dan ook niet de gemiddelde Nederlander. TV komt nog via Ziggo, omdat ik dan een kaartje achterin de tv heb en geen kastje ernaast. Maar ik twijfel of ik over zal stappen naar TV via Vodafone, omdat alleen TV van Ziggo €6/maand duurder is. (€18,70 tegen €12,50). Verder is het goed om bij Providercheck en Breedbandwinkel eens te kijken wat er op basis van je postcode en huisnummer bij jou leverbaar is. Gek genoeg geven ze soms verschillende resultaten voor dezelfde pc/huisnummer.
[/quote]

Ik heb geen glasvezel (nou ja, die ligt wel in de straat, maar niet naar mijn huis). Een vaste telefoon gebruik ik niet. Een heel uitgebreid tv pakket wil ik ook niet: ik kijk al teveel tv en dat bevordert het alleen maar. Bedankt voor de linken: daar ga ik op kijken.
#3140224
[quote="judith vd"]
Ik heb geen glasvezel (nou ja, die ligt wel in de straat, maar niet naar mijn huis). Een vaste telefoon gebruik ik niet. Een heel uitgebreid tv pakket wil ik ook niet: ik kijk al teveel tv en dat bevordert het alleen maar. Bedankt voor de linken: daar ga ik op kijken.
[/quote]
Als het in de straat ligt, zou jij het ook moeten kunnen krijgen. Maar daar kom je via de links snel genoeg achter.
#3140232
[quote="Mini's 3-tal"]
Er is ook nog zoiets als: Omdat het kan :biggrin2: Ronald, wat houdt je tegen om je eigen router in te zetten? Managed switch die je VLAN's scheidt en gaan met die banaan. Daarbij werkt Telfort nog met een Genexis als ik t goed heb, maar weet dus niet of die ook VLAN doet op aparte poort voor je tv.
[/quote]Yup. Lijbrandt en Telfort hebben aparte poorten voor internet, televisie en telefonie op de Genexis. Tweak gebruikt maar één poort en vangt dit op in de bijgeleverde router. En anders heb ik zelf nog wel een Vigor staan  :P
#3140239
Hier al jaren ziggo, geen problemen .
zowel mijn zoon als dochter hebben geen telefoon erbij, scheelt geloof ik 5 euro per maand.

Ik nog wel maar bel maar soms voor nog geen euro, dus eigenlijk zou ik ook zonder kunnen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door