Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3138542
Ik vind Yara schitterend, veel beter dan al die platneuzen! Raar toch dat keurmeesters zo star blijven oordelen. Mag dat nog wel met de nieuwe regels die de regering heeft bedacht?
Door yorokobi
#3138552
Wij hadden een gevalletje van een heel ruwe ennlompe keurmeester waardoor onze jeugdreu onzeker werd en uithaalde en ja hoor een disq grr. Gisteren was 1e met een u en het jeugdpunt. Mijn teefje 2 zg in de tussenklasse en andere teef beste veteraan en res teef.
Door zurca
#3138672
Wat een prachtig hondje is Yara geworden! Wat toont dat anders zo'n hondje met neus en strak in het pak, echt een grote verbetering ten opzichte van de bull die ik hier weleens zie.
Inderdaad heel knap en moedig van je dat je zo een eigen weg bent ingegaan met dit ras en haar gewoon op shows uitbrengt. Ik kan me voorstellen dat het echt niet leuk is om keer op keer negatief commentaar te krijgen op een hondje wat je zo lief is maar draai dat commentaar maar om; hoe harder men roept dat ze niet "rastypisch" is hoe beter Yara dus eigenlijk in jouw visie past en dus eigenlijk wel een "Utje" waardig is ;) :-*
Ik zou zeggen blijf vooral "tegen de stroom ingaan" hoe moeilijk ook maar er komt vast een dag (of die is er misschien al) dat je niet alleen er tegen in hoeft te gaan en er meerdere mensen een ander type FB willen gaan neerzetten :) :-*
Door judith1967
#3138712
ChantalKrijn schreef: Ahh dank jullie  :-* Ben er voorlopig wel weer even klaar mee hoor  :-\

Ze heeft een M gekregen omdat 'Ik er nog wel een FB in herkende, maaaar...' vanalles dus. Te smal, te lang, te veel neus en blijkbaar een doorgezakte rug, die ik zelf ook niet zie.

Afbeelding
Jammer ik heb je niet gezien,ben wel langs de Fb gelopen en heb nog gekeken of ik je zag ,maar helaas!
Ik vind het knap dat je toch naar de shows blijft gaan en mss tref je weleens een KM die er net zoals jij over denkt ;)

En ik vind Yara echt zo mooi teefje,ben echt helemaal  :smitten:

Maar(mss ben je het al van plan of zeg ik nu iets heel doms) is het mogelijk om een 2de Fb club op te richten?
Mss als je meerdere liefhebbers hier voor hebt,dat je op den duur wat kan gaan veranderen.
Door fransbulletje
#3138733
Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog  :-X :-X :-X
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
Door Kinnie
#3138809
judith1967 schreef: Jammer ik heb je niet gezien,ben wel langs de Fb gelopen en heb nog gekeken of ik je zag ,maar helaas!
Ik vind het knap dat je toch naar de shows blijft gaan en mss tref je weleens een KM die er net zoals jij over denkt ;)

En ik vind Yara echt zo mooi teefje,ben echt helemaal  :smitten:

Maar(mss ben je het al van plan of zeg ik nu iets heel doms) is het mogelijk om een 2de Fb club op te richten?
Mss als je meerdere liefhebbers hier voor hebt,dat je op den duur wat kan gaan veranderen.
Kost wat werk, maar kan zomaar... Wordt bij de golden nu ook gedaan op dit moment...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3140663
Lizzy schreef: Groot gelijk. En voor je wachtlijst hoef je het niet te doen want ik denk dat je zo meteen genoeg mensen op je lijst hebt voor 10 nestjes :biggrin2:
Als ik vriendjelief de deur uitzet, zou ik ook best een Yara willen!! Wil er ook nog wel mee naar verweggistan (frankrijk, spanje o.i.d.  ::)  :daisy: ) voor een dekking :smitten:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3140700
breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrisch geplaatste neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
fransbulletje schreef: Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog  :-X :-X :-X
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
Maar in de rasstandaard (heb 'm ff opgezocht ;) ) staat toch "zeer korte neus"? Ik vind Yara's neus nog steeds zeer kort. Alleen, gelukkig, wat langer dan wat je tot op heden zag....
Door Lizzy
#3140767
Tja, interpretatie van de rasstandaard..... Dat blijft een heikel punt.

Je hebt fokkers zoals Chantal, die de gezondheid van hun ras verbeteren. En je hebt fokkers die fokken naar het voorbeeld van hoe op dat moment in tijd de rasstandaard geïnterpreteerd wordt door de keurmeester.

En er zijn mensen die liever een pup van een fokker kopen die een gezonde niet snurkende en naar adem happende hond probeert te fokken. En er zijn mensen die liever naar een fokker gaan die fokt naar wat de keurmeester graag wil zien.

En zo is er voor ieder wat wils.
Door judith1967
#3140961
Mijn vorige hondje vond elk hondje altijd leuk en aardig,maar er liepen ook weleens 2 van die hard snuivende Fb en daar moest hij noot wat van hebben. :-\

Denk dat hij dacht dat ze een soort van gromde naar hem :-[
Door **Jillaroo**
#3141142
fransbulletje schreef: Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog  :-X :-X :-X
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
Bij de bijeenkomst van fairfok is hier ook over gesproken en heb ik als totaal geen FB liefhebber maar wel een Yarafan de FB aangekaart. Rony doedijns gaf aan dat het beeld van de FB moet veranderen, en dat men daar al mee bezig is. gaf meteen toe dat dit bij de nederlandse keurmeesters niet geheel duidelijk was. Dit is echter een taai en lang traject. Maar vond wel dat Yara gewoon geshowd moest worden. Ik hoop toch zo dat als hij de FB bullen keurt ik aan de ring kan zitten. Hij is mij niet vergeten ook ivm het erfelijksheidsonderzoek die door Rothuizen momenteel loopt.  :D
Gebruikersavatar
Door Neally
#3141239
@Yara: hoofd heeft een te lange snuit. Ze is zo mooi.  :smitten: :smitten:

Of niemand wil zo'n slungelbull  ;D Nou, wij zouden zomaar op de wachtlijst willen komen.......
Door miik
#3141268
**Jillaroo** schreef: Bij de bijeenkomst van fairfok is hier ook over gesproken en heb ik als totaal geen FB liefhebber maar wel een Yarafan de FB aangekaart. Rony doedijns gaf aan dat het beeld van de FB moet veranderen, en dat men daar al mee bezig is. gaf meteen toe dat dit bij de nederlandse keurmeesters niet geheel duidelijk was. Dit is echter een taai en lang traject. Maar vond wel dat Yara gewoon geshowd moest worden. Ik hoop toch zo dat als hij de FB bullen keurt ik aan de ring kan zitten. Hij is mij niet vergeten ook ivm het erfelijksheidsonderzoek die door Rothuizen momenteel loopt.  :D
Wat goed !
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141430
fransbulletje schreef: Ik ken Yara alleen van foto's maar als ik haar van de zijkant zie op een foto is het voor mij gewoon geen franse bulldog  :-X :-X :-X
Sorry!
Keurmeesters keuren volgens de rasstandaard en daarin ziet de neus er nu eenmaal anders uit.
Gezond of niet dat is gewoon een feit.
Iedereen mag het mooier vinden maar eerst zal er wat moeten veranderen in de rasstandaard voordat er anders gefokt gaat worden en keurmeesters daarop gaan keuren.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar de gezondheid van het ras maar denk niet dat er op deze manier wat gaat veranderen.
Dan moeten de keurmeesters maar eens mee het bos in met van die kortneuzen die naar adem lopen te snakken. Want dat er wat moet veranderen lijkt me duidelijk en dit lijkt mij een heel mooi begin.

Ik vind beide honden prachtig! Ik heb diep respect voor het feit dat je gewoon naar de keuring gaat en je eigen plan trekt. Er zouden meer mensen moeten zijn als jij, die gezondheid en welzijn op 1 zetten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door