Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3138526
smulpaap schreef: Lopen ? Zo durf ik het denk ik niet meer te noemen  :-X
Ik gok dat dit gedrocht een meter of 20 vooruit komt
Om dan vervolgens te stoppen en een houding te zoeken waarin je bij kan komen ..... van 20 meter inspanning
En na een jaar of vijf is het gedrocht op en af

In en in triest  :'( :'( :'(
Wat doen wij mensen de dieren toch aan?
#3138545
Sonja schreef: Door in de link die Dian had geplaatst even door te klikken kwam ik een filmpje tegen waarin deze hond op de mouw zit. Dus kennelijk wordt er ook op dat vlak met hem getraind. Vandaar mijn opmerking.
vraag me af hoe dik die pakken zijn, gaan die klapklaken daar niet dwars doorheen?? :-X Ze zeggen dat het honden zijn die makkelijk loslaten, waarom dan een breakstick nodig voor het geval dat??? :-\
#3138557
Dian schreef: vraag me af hoe dik die pakken zijn, gaan die klapklaken daar niet dwars doorheen?? :-X Ze zeggen dat het honden zijn die makkelijk loslaten, waarom dan een breakstick nodig voor het geval dat??? :-\
Zo'n mouw heeft een harde binnenkant met een jute overtrek er overheen. Ze hebben ze wel in verschillende hardheden. Voor deze hond is een jongehondenmouwtje misschien niet handig, nee.  :-\ Een hond met een hele harde beet kan een pakwerker wel een blauwe plek bezorgen, maar er finaal dwars doorheen bijten gebeurt niet zo snel. Neemt niet weg dat je als pakwerker weinig kunt met zo'n log gevaarte. Probeer je even de foto uit mijn onderschrift voor te stellen met deze hond i.p.v. Nena. Als de hond het al zou redden om van de grond te komen, dan denk ik dat de pakwerker gelijk tegen de vlakte gaat.
#3138655
Dian schreef: Ik vraag me af of je überhaupt zo'n beest overleeft als je tegen de vlakte gaat. In die andere filmpjes bleef die man wel overeind, maar met moeite. Als je 80 kg vol tegen je aan krijgt, lijkt  wel een tank :-X
Er gaan al regelmatig pakwerkers bij 35 kg tegen de vlakte dus ja 80 kg wil je echt niet aan je arm hebben hangen.
Ik kan je wel vertellen hoe het voelt als 35 kg inkomt. Je moet met de beweging meegaan (dat zie je op het filmpje ook), maar dan nog zijn dat harde dreunen in met name je schouder en soms voel je het ook in het been waar het meeste gewicht op staat. Nog leuker is het honden die met de achterpoten zich afzetten (liefste ter hoogte van je kruis  :-X).
80 kg, ik kan het mij echt niet voorstellen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door