Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3137165
Nee, hannabelgje, ik heb hollanders.

Iemand hier op het forum heeft werklijn Duitsers en heeft eens show en niet showstand foto's geplaatst. In niet showstand positief is de aflopende rug minder extreem. Maar je moet wel een blinde vlek hebben om niet te zien dat de rug nog steeds niet recht is en de hoekingen achter extreem zijn. Nogmaals, kijk naar de foundationdogs. Dat is het enige goede voorbeeld! Ja, als ik op de kont van mijn honden ga zitten, krijg ik de rug ook aflopend, maar de poten staan dan niet meer natuurlijk recht, met rechte hocks erbij. Maar eens hierop doorgaand, waarom zou je een hond in een onnatuurlijke houding willen neerzetten op een show? Je wilt toch de natuurlijk bouw beoordelen van een hond? Het gaat toch om gezondheid, en dus een gezonde bouw? Wordt het dan niet eens tijd dat de duisters in hun correcte, natuurlijke, spontane stand worden gepresenteerd op shows?
Door Esther Q
#3137166
judith1967 schreef: Zoo dat zijn idd mooi honden met een mooi rechte rug. Ik vind dat een Duitse herder (kh) er ook zo hoort uit te zien :)
Welke is dat, staat er een foto op internet?
Door hannabelgje
#3137167
Tja sorry dat ik het zeg maar een dh met een volledig rechte rug als een hh of mh vind ik hetzelfde als een dalmatiër zonder vlekken of een corgi met lange poten.
Door judith1967
#3137174
Boeffie Blafmans schreef: Horand von Grafrath, foundationdog van de Duitse Herder, in stand, niet perfect, maar wel in stand. Rasstandaard? Kijk naar de oorspronkelijke honden en je ziet waarop die standaard is gebaseerd. En meteen zie je ook de soms extreme verschuiving van het uiterlijk.
http://www.fokregistratie.com/ODH/Horan ... afrath.jpg


Waarom voelen mensen van honden zich toch zo vaak gekwetst als je iets over hun hond of over het ras zegt? Waarom kunnen maar zo weinig mensen helder naar een hond kijken en zowel de goede als de niet goede punten zien van de hond en het ras dat ze lief hebben en benoemen zonder daar emotioneel van te worden? Ik word daar zo moe van ... zo komen we toch niet verder met de rashond :-\

Tja zal mij ook een ruk zijn wat ze van mijn hond of "mijn ras" zeggen.Ik neem een hond naar mijn eigen keuze en niet die van een ander. :)
Door ywa100
#3137177
Ik heb inmiddels 5 Duitse herders gehad, allen met rechte rug.
Helaas lukt het mij nog niet om foto's te plaatsen.
Mijn huidige DH's zijn 9 1/2 en 10 1/2 jaar en lopen menig hond eruit ;). Deze zijn zwart en de ander wolfsgrauw en zijn uit werklijnen.
Ik weet niet waar je woont, Lizzy anders nodig ik je graag eens uit op een DH Wandeling.
Wat jij bedoelt vind ik ook afschuwelijk (en dan bedoel ik niet de normaal lopende DH die in stand wordt gezet) gelukkig ken ik er daar zeer weinig van. En inderdaad vaak van verkeerde fokkers.
Natuurlijk zijn er helaas ook misstanden bij Duitse herder fokkers, het is de taak van de aankomende puppykoper om het kaf van het koren te scheiden, zoals bij ieder ras.

Jammer genoeg is ons geweldige forum niet meer actief, maar op de site zelf is wel informatie te vinden. Op facebook heb je :"de duitse herder" , " duitse herder" en "duitse herder liefhebbers".

groetjes,
Yvonne
Door Esther Q
#3137179
judith1967 schreef:
Tja zal mij ook een ruk zijn wat ze van mijn hond of "mijn ras" zeggen.Ik neem een hond naar mijn eigen keuze en niet die van een ander. :)
Nou, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar kijk, als iemand tegen mij zegt, wat een lelijke hond heb jij, dan raakt mij dat niet en nee, daar heb ik ook geen boodschap aan. Maar als iemand tegen mij zegt, de malamute heeft een onnatuurlijke zware bouw, of bij de hollander is het oppassen voor rugproblemen, of bij de xhh krijgen sommige honden teveel konijnenpoten aan de achterkant, dan vind ik dat heel zinnige, kritische opmerkingen waar ik over nadenk en bewust mee probeer om te gaan als ik zelf fokbeslissingen neem. En nee, ik voel me dan niet aangevallen, of emotioneel worden, maar ik neem dat soort dingen dus wel serieus. Net dat soort spiegels die we elkaar voorhouden vind ik zinvol.
Door judith1967
#3137183
hannabelgje schreef: Tja sorry dat ik het zeg maar een dh met een volledig rechte rug als een hh of mh vind ik hetzelfde als een dalmatiër zonder vlekken of een corgi met lange poten.
Sorry,maar ik vind het echt zonde van het ras. :)
Zoals ze vroeger eruit zagen vond ik een mooi rasbeeld,ik vind dit niet mooi,ik vind het er gewoon erg onnatuurlijk uitzien.Ik zie geen meerwaarde  van een glijbaanrug hierin. Aleen maar weer voor het uiterlijk
Maar dat is natuurlijk met meerdere rashonden he! ;)Wat de keurmeesters mooi vinden ::)

Nou Nadia jij hebt wel wat teweeg gebracht met je vraag ;D ;)
Zal mij nu weer richten op je vraag :)
Een kennisje van mij heeft een DH teef van Von Sante's Home,mooie hond om te zien,redelijke rug.verders weet ik er weinig van :biggrin2:
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 23 jul 2015, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#3137185
Boeffie Blafmans schreef: Nou, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar kijk, als iemand tegen mij zegt, wat een lelijke hond heb jij, dan raakt mij dat niet en nee, daar heb ik ook geen boodschap aan. Maar als iemand tegen mij zegt, de malamute heeft een onnatuurlijke zware bouw, of bij de hollander is het oppassen voor rugproblemen, of bij de xhh krijgen sommige honden teveel konijnenpoten aan de achterkant, dan vind ik dat heel zinnige, kritische opmerkingen waar ik over nadenk en bewust mee probeer om te gaan als ik zelf fokbeslissingen neem. En nee, ik voel me dan niet aangevallen, of emotioneel worden, maar ik neem dat soort dingen dus wel serieus. Net dat soort spiegels die we elkaar voorhouden vind ik zinvol.
:D ;D  Wij zitten op èèn lijn.  ;)
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 23 jul 2015, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3137191
judith1967 schreef: Deze site : http://www.kat-hond.nl  :)
Daar komen een vriendje en vriendinnetje van Rakker vandaan . Hele lieve honden. Door hen is Rakker van zijn angst van Duitse Herders af.
Door Borke
#3137194
Nadia schreef: Wie kan mij helpen aan een (paar?) namen van goede verantwoorde fokkers van Duister Herder?

Of is iemand bekend op het dh forum? En weet me te zeggen of er wat kennis bij elkaar zit?

Edit: van fokkers die een nestje in de nabije toekomst op de planning hebben staan.
Al 4 pagina's gelezen en niemand stelt de vraag die bij mij opborrelt: zoeken jullie een Duitse herder als gezonsuitbreiding Nadia?
Door Lizzy
#3137196
Borke schreef: Al 4 pagina's gelezen en niemand stelt de vraag die bij mij opborrelt: zoeken jullie een Duitse herder als gezonsuitbreiding Nadia?
Wat maakt het uit Borke? Of ze nou voor zichzelf of voor de buurman zoekt?
Door Borke
#3137208
Lizzy schreef: Wat maakt het uit Borke? Of ze nou voor zichzelf of voor de buurman zoekt?
Pure belangstelling Lizzy - voor de antwoorden maakt het natuurlijk niets uit  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door