Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3136481
El_Kato schreef: Tja hier heb ik helemaal niets mee...... Ik heb een hond/honden omdat ik het leuk vind om met ze te wandelen, spelen, knuffelen leuke dingen met ze te doen. Met een hondje zonder onderlichaam kan dat ook natuurlijk maar dat is toch anders als hoe ik dat voor ogen heb.

Dat honden bij het ouder worden bepaalde beperkingen krijgen hoort er bij en daar pas ik me met alle liefde bij aan maar het moet nog wel een hondwaardig bestaan zijn.

Met onderstaande ben ik het overigens niet helemaal eens. Onze Manu wordt oud, heeft last van zijn rug is stram/mank na het spelen en achter zijn bal aan rennen. En ondanks dat hij helemaal gek op spelen en achter zijn bal aan rennen is laten we hem dat nu bijna niet meer doen. We doen wel snuffelrondjes met hem op een rustig tempo waarbij hij mag bepalen waar we heen gaan, hier geniet hij heel erg van  :). Als we een keer met de bal gaan spelen gooi ik hem een meter verderop of ik geef hem aan hem en dan is hij eigenlijk net zo blij als hij vroeger was toen hij er keihard achteraan kon rennen. Dus wel in beweging beperkt maar in mijn optiek niet in levensvreugde  ;)
Dat verschilt ook per hond denk ik. Kijk naar Joep. Die scheurde ook met zijn wieltjes door de modder en was echt een happy hond. Ik vind Joep van Pauline echt een voorbeeld van doorzettingsvermogen met een waakzaam oog van de eigenaar of het echt in het belang van de hond is. Een hond die niet eens zelf kan plassen vind ik een ander verhaal.
#3136490
Nou weet ik natuurlijk niet welke Nederlandse mensen dit topic volgen, het helemaal geweldig vinden, deze pup en dat hier niet durven te schrijven..... :g:. Ik zou toch iedereen die het WEL geweldig vindt willen vragen ook te reageren! Wie weet zien we wat over het hoofd. Overigens zijn er ook wel Amerikanen die dit ook helemaal 100 keer niks vinden. Godzijdank.
#3136645
Lizzy schreef: Nou weet ik natuurlijk niet welke Nederlandse mensen dit topic volgen, het helemaal geweldig vinden, deze pup en dat hier niet durven te schrijven..... :g:. Ik zou toch iedereen die het WEL geweldig vindt willen vragen ook te reageren! Wie weet zien we wat over het hoofd. Overigens zijn er ook wel Amerikanen die dit ook helemaal 100 keer niks vinden. Godzijdank.
Nou geweldig zou ik het niet willen noemen, maar ik ben het niet zo ontzettend met je eens als de rest hier :)

Ik heb het filmpje gezien, en ik zag geen zielig hoopje ellende. Ik zag een schoon jong dier dat plezier had en speelde, ondanks zijn overduidelijke problemen. Die problemen zijn weliswaar ernstig, maar de vraag is in hoeverre het beestje ze ziet zoals wij dat doen, het beestje weet immers niet beter. Ik stortte niet spontaan ineen van medelijden in elk geval. Het beestje zal niet normaal kunnen spelen en rennen nee, maar is hij daarom dood beter af?

Zo'n hond als deze kun je met het achterlijf op zo'n karretje zetten met wieltjes, wordt wel vaker gedaan geloof ik. Vaak doen ze dat bij oudere honden die verlamd raken door bijvoorbeeld een auto-ongeluk. Die kunnen vaak ook niet normaal poepen en zeker niet normaal lopen, met als belangrijkste verschil dat deze honden wel beter weten. Is dat dan niet veel zieliger? Toch zie ik zelden zulke reacties op als hier in dit topic.

Hoe dan ook, ik zie zeker een ziek dier, een product van een zieke fokindustrie. Maar ik zie ook een hondje met levenslust in het filmpje, eentje die speelt en ravot, en ik kan begrijpen dat je die niet zomaar afmaakt.
Laatst gewijzigd door kakocavi op di 21 jul 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3136654
kakocavi schreef: Nou geweldig zou ik het niet willen noemen, maar ik ben het niet zo ontzettend met je eens als de rest hier :)

Ik heb het filmpje gezien, en ik zag geen zielig hoopje ellende. Ik zag een schoon jong dier dat plezier had en speelde, ondanks zijn overduidelijke problemen. Die problemen zijn weliswaar ernstig, maar de vraag is in hoeverre het beestje ze ziet zoals wij dat doen, het beestje weet immers niet beter. Ik stortte niet spontaan ineen van medelijden in elk geval. Het beestje zal niet normaal kunnen spelen en rennen nee, maar is hij daarom dood beter af?

Zo'n hond als deze kun je met het achterlijf op zo'n karretje zetten met wieltjes, wordt wel vaker gedaan geloof ik. Vaak doen ze dat bij oudere honden die verlamd raken door bijvoorbeeld een auto-ongeluk. Die kunnen vaak ook niet normaal poepen en zeker niet normaal lopen, met als belangrijkste verschil dat deze honden wel beter weten. Is dat dan niet veel zieliger? Toch zie ik zelden zulke reacties op als hier in dit topic.

Hoe dan ook, ik zie zeker een ziek dier, een product van een zieke fokindustrie. Maar ik zie ook een hondje met levenslust in het filmpje, eentje die speelt en ravot, en ik kan begrijpen dat je die niet zomaar afmaakt.
Voor zover ik begrepen heb zijn de voorpoten ook niet in orde en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen dan wat ie nu kan. Denk je er dan nog zo over? Een hond die zijn hele leven alleen maar kan liggen waar de mens hem neerlegt?
#3136663
Kaela schreef: Voor zover ik begrepen heb zijn de voorpoten ook niet in orde en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen dan wat ie nu kan. Denk je er dan nog zo over? Een hond die zijn hele leven alleen maar kan liggen waar de mens hem neerlegt?
En ook zulke mensen zullen in leven gehouden worden..
#3136665
Kaela schreef: Voor zover ik begrepen heb zijn de voorpoten ook niet in orde en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen dan wat ie nu kan. Denk je er dan nog zo over? Een hond die zijn hele leven alleen maar kan liggen waar de mens hem neerlegt?
Hij heeft iets dat Swimmer Syndrome heeft lees ik. Geen idee wat dat is, maar er staat dat eraan gewerkt wordt om hem daarvan af te helpen en daar maak ik dan uit op dat het tenminste behandelbaar is. Als dat niet zo is en hij zal ook met zo'n karretje nooit kunnen lopen, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Het is mij overigens ook niet helemaal duidelijk of er verder nog zware operaties ed nodig zijn, daar hangt het ook vanaf wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door kakocavi op di 21 jul 2015, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3136678
Ik had het niet over een locked-in syndroom, maar echt puur mensen die 'bestaan'.
Mijn vriend heeft zelfs een achternichtje dat al anderhalf jaar zonder hersenen leeft  :o
Veel anencephale babies sterven tijdens de geboorte of hebben na de geboorte een overlevingskans van enkele uren of dagen.
http://www.anencephalie-info.org/nl/watis.php

En nee, het zou niet mijn keuze zijn om zo'n kind of hond in dit geval te hebben, maar ik snap echt waar dit gevoel vandaan komt..
#3136682
Fenixjuh schreef: En ook zulke mensen zullen in leven gehouden worden..
We hebben het hier over een half hondje. Ik begrijp niet helemaal waarom een mening over dit hondje ook betrekking zou moeten hebben op mensen.
kakocavi schreef: Hij heeft iets dat Swimmer Syndrome heeft lees ik. Geen idee wat dat is, maar er staat dat eraan gewerkt wordt om hem daarvan af te helpen en daar maak ik dan uit op dat het tenminste behandelbaar is. Als dat niet zo is en hij zal ook met zo'n karretje nooit kunnen lopen, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Het is mij overigens ook niet helemaal duidelijk of er verder nog zware operaties ed nodig zijn, daar hangt het ook vanaf wat mij betreft.
Nee dat is mij ook niet duidelijk. Maar als ik het filmpje zie, dan zou ik het heel erg vinden als dit het eindpunt voor dit hondje is. Stel er is een karretje en redelijk normaal voortbewegen mogelijk, dan zou ik nog wel aan durven nemen dat ie een hondwaardig leven kan hebben. Maar stel dat wat je nu ziet, de rest van zijn leven is. Wetende dat ie al een keer geopereerd is, nee, dat zou ik heel triest vinden.
#3136705
kakocavi schreef: Hij heeft iets dat Swimmer Syndrome heeft lees ik. Geen idee wat dat is, maar er staat dat eraan gewerkt wordt om hem daarvan af te helpen en daar maak ik dan uit op dat het tenminste behandelbaar is. Als dat niet zo is en hij zal ook met zo'n karretje nooit kunnen lopen, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Het is mij overigens ook niet helemaal duidelijk of er verder nog zware operaties ed nodig zijn, daar hangt het ook vanaf wat mij betreft.
Ik weet alleen van kitten die dat swimmer syndroom had. Omdat ze er vroeg bij waren is dat volledig herstelt (maar die was voor de rest normaal). Die hadden ze harnas op maat gemaakt met wc rol omdat ze anders te platte borst krijgen doordat ze er verkeerd op liggen (daarom zie je op zo'n foto van dit hondje dat zijn voorpoten aan elkaar gebonden zijn om ze in juiste houding te laten groeien )
#3136717
kakocavi schreef: Hij heeft iets dat Swimmer Syndrome heeft lees ik. Geen idee wat dat is, maar er staat dat eraan gewerkt wordt om hem daarvan af te helpen en daar maak ik dan uit op dat het tenminste behandelbaar is. Als dat niet zo is en hij zal ook met zo'n karretje nooit kunnen lopen, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Het is mij overigens ook niet helemaal duidelijk of er verder nog zware operaties ed nodig zijn, daar hangt het ook vanaf wat mij betreft.
Ze zijn nog geld aan het inzamelen voor de komende medische kosten. Wat ik ervan gelezen heb was een karretje niet mogelijk, omdat er niks is om het karretje aan vast te maken. Ook op een plateautje ala een plantentrolly werd lastig omdat de borstkas niks kan hebben. Maar goed, het was vorige week "Hosanna, ze of hij is al 11 weken geworden, dus iets zegt mij dat ze zelf ook wel weten dat dit wezentje geen lang leven beschoren is en is het enkel rekken en trekken.

Verder heb ik wel vaker gezegd dat wat mij betreft karretjes leuk zijn als ze tijdelijk zijn, maar anders zal het hier niet gebeuren dat er een karretje inkomt. Buiten ziet dat er allemaal grappig en leuk uit, maar binnen zal de hond uit de kar moeten en dan ligt die daar maar. Of ergo, gaat zich voortslepen in huis als die dat kan, met de daarbij behorende schade. Dus ook dat is wat mij betreft niet hondwaardig.
#3136731
Ik heb net zijn facebook gezien en ik vindt het best wel meevallen.
Hij heeft een rolstoel en 'zwemt' met zwemvest, eet nog goed, speelt met andere hondjes en ze maken het heel comfortabel voor hem in zo'n box.
Weet niet hoe ze dat doen als hij groter wordt maar ik denk ook dat een hond zich sneller aan een situatie aanpast dan een mens, dit puppy weet niet anders.
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 22 jul 2015, 03:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3136740
Nu , indien er bij mij een " half" pupje geboren wordt...zal ik het  zo snel mogelijk laten inslapen.
We fokken om gezonde puppen op de wereld te zetten.

Maar goed,  de idioten vinden dit gewelduuhg.
Nog even....is er vraag naar "halve"sieluuhge pupjes. :-\
Geld inzamelen?...men kan met dat geld  gezonde honden helpen.
Maarja, dat is weer niet sieluuhg genoeg....dus worden  de moeilijkplaatsbare gezonde honden wel ingeslapen, vanwege de kosten.
Ben blij dat ik sommige mensen niet begrijp. :-[
#3136756
Nou ze hebben hem in elk geval tot mascotte gemaakt voor de menselijke variant van zijn aandoening: http://isacra.org
Ook begrijp ik dat hij bij iemand woont die zielige honden blijkbaar een kans wil geven (las dat vriendje van bonsai met 3 weken met het vliegtuig was gekomen  ??? )

Ze hebben in elk geval animal planet gehaald: http://blogs.discovery.com/bites-animal ... swims.html
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door