Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3133874
Hoe bak ik cake in zo een ding?

Wij gebruiken hem voor aardappel dingen. Missen de andere pan niet. Makkelijk schoon te houden en minder vet.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3133875
Ik heb de airfryer xl en zou hem niet meer willen missen. Frietjes, gebakken aardappels, balletjes gehakt, beenham, biefstukje, kipkluifjes, broodjes, lekker belegde boterhammetjes, zelfgemaakte loempia's, ovensnacks etc. Iedereen gebruikt hem hier hij staat ook klaar voor gebruik en is nooit een kastje in geweest. Het voordeel ten opzichte van het gebruik van een oven is dat hij sneller warm is en een kortere tijd nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3133876
kira schreef: Hoe bak ik cake in zo een ding?

Wij gebruiken hem voor aardappel dingen. Missen de andere pan niet. Makkelijk schoon te houden en minder vet.
Ik heb dat zelf nooit gedaan maar gewoon zoals je normaal een cake bakt, maar dan in een wat kleinere vorm en wat kortere baktijd.
Door petralita
#3133912
een philips, tefal, princes, wat is het verschil?
ik lees een draaiding erin ?

welke hebben jullie en waarom heb je voor die gekozen?
zou je de volgende keer weer voor dezelfde gaan of toch een andere?
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3133913
monster schreef: Krijgen gepaneerde dingen een bruin korstje?
De speciale ovenkroketten en bitterballen wel. Verder heb ik nog niets gepaneerd erin gedaan.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3133919
petralita schreef: een philips, tefal, princes, wat is het verschil?
ik lees een draaiding erin ?

welke hebben jullie en waarom heb je voor die gekozen?
zou je de volgende keer weer voor dezelfde gaan of toch een andere?
De Tefal heeft er een soort rond draaiende schep in die dus steeds ales omdraait.
Voor kroketten of bitterballen kan je wel een los mandje kopen.
Ik heb hem van mijn moeder gehad, maar denk nu over om de Philips te kopen.
Die heeft gewoon een bak en een instelbare temperatuur wat tefal ook niet heeft :-\
Door keetje
#3133923
Zit ik nu te bedenken, ik heb er ook zo een met een draaiding erin, als ik nu dat draaiding er gewoon niet inzet, dan zou een cake misschien wel kunnen?
Gebruikersavatar
Door Thea
#3133931
Dan moet je er iets opzetten want anders heb je een groot gat en loop je beslag onder de pan door.
Ik denk ook dat je dan niet gelijkmatig verwarmt.
Door BlissSpirit
#3133946
kira schreef: Hoe bak ik cake in zo een ding?

Wij gebruiken hem voor aardappel dingen. Missen de andere pan niet. Makkelijk schoon te houden en minder vet.
Cakeblik van 20 cm, mand eruit en cakeblik erin. Airfryer wel eerst voorverwarmen op 150 graden en cake 50 min. bakken.
Cupcakes zet ik op een rond bakplaatje of de onderkant van een springvorm en dan 15 min. op 160 graden.
Ff googlen op recepten airfryer en je vindt er legio. Afbeelding
Door BlissSpirit
#3133947
petralita schreef: een philips, tefal, princes, wat is het verschil?
ik lees een draaiding erin ?

welke hebben jullie en waarom heb je voor die gekozen?
zou je de volgende keer weer voor dezelfde gaan of toch een andere?
Ik heb de airfryer xl en zou hem zo weer kopen. Kan hem niet meer missen. Mijn zus heeft de actifry en was er niet kapot van. Duurt veel langer, minder mogelijkheden en minder lekker.
Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Door Lil
#3133949
Jump schreef: Ik heb er sinds kort ook een, van Princess, leuke aanbieding bij Blokker voor € 79.95
kan 'm nu al niet meer missen!
Kun je daar ook alles mee maken if alleen maar frieten?
Door Irish
#3133951
BlissSpirit schreef: Nope, alleen als zelf friet maakt, dan adviseren ze een eetlepel olie. Maar die gooi je niet in de pan, daar hussel je de friet FF doorheen. Als ik aardappelschijfje heb,.bijv de gekruide van AH of de gewone van cela vita ofzo, dan gebruik ik niks. En ook niet als ik er diepvries(oven)friet in bak. Dus eigenlijk gebruik ik nooit olie
Ik maak zelf friet omdat kant en klare diepvries friet voor gefrituurd is.
Door BlissSpirit
#3133959
Irish schreef: Ik maak zelf friet omdat kant en klare diepvries friet voor gefrituurd is.
Klopt, maar als je dan na het bakken in de pan kijkt, is er ook weer veel vet uitgekomen.
De aardappelschijfjes en partjes die ik gebruik zijn niet voorgebakken en ook daar gebruik ik geen olie bij.

Zelf friet maken vind ik veel werk en moet eerst 30 min. in water staan en dan weer droogdeppen,
Ben ik gewoon te lui voor denk ik Afbeelding
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op ma 13 jul 2015, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jump
#3133979
Lil schreef: Kun je daar ook alles mee maken if alleen maar frieten?
Volgens de gebruiksaanwijzing kan alles erin, ook bakken
vissticks gingen al goed  :D
Hij is nu zelfs in de aanbieding voor  €69.95 zie ik
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door