Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3133407
smulpaap schreef:

Ja , naar mijn weten zijn er niet zo heel veel E.B fokkers die vers voeren
Maar idd de bouw is er zo eentje . Ik ken er hier een aantal , Fransjes en Engelsen
Er is een Frans reutje wat al vanaf pup vers krijgt , die ziet er tip -top uit . Heeft energie voor tien en beweegt heel makkelijk
Er is een Frans teefje van 4 , zij eet brok en is tonnetje rond . Niet vooruit te branden , weerstand nul , slechte vacht enz
En er is een E.B reu hier in de buurt , die haalt vanaf huis net de super . waar hij mee naartoe mag sjokken , 5 minuten lopen
Hij staat dan bij de super buiten te wachten , laatst zag ik hem weer staan . Plooien groen , zoveel ontstekingen
Ik zette mijn fiets naast hem neer , ik rook hem al vanaf een afstand , en tonnetje rond
We gaan weleens naar een park , daar loopt een E.B reu van net drie . Idem . Die eigenaar sprak me weleens aan
Noa leefde toen ook nog ..... wat bewegen jullie Bullen toch gemakkelijk . En ik wist niet dat een Bull kan rennen , ze zag Amber rennen
Maar het onderwerp voeding ... nee hoor , daar wil ze niets van weten (dan niet ) Hij doet het prima op zijn brokken
Er is daar ook weleens iemand die ook een E.B heeft gehad , daar stonden we laaatst even mee te praten
Zijn Bull werd ook vers gevoerd . Gesprek kwam op de drie jarige Bull , die net voorbij kwam sjokken
Die man zei het treffend ... die Bull ... die gaat waarschijnlijk de leeftijd van 5 a 6 jaar behalen
En dat zeggen manlief en ik ook tegen elkaar als we die Bull zien
Heb het verschil zelf op oudere leeftijd ook heel goed gezien.
Onze eerste twee bullen kregen brokken en hadden op oudere leeftijd weinig spiermassa meer, zagen er echt oud uit.
Moeizamer bewegen en veel huid/jeuk problemen maar vers vlees had ik toen nog nooit van gehoord, 15 jaar geleden.
Pierre is 10 geworden en zag er nog zo ongelofelijk goed uit die gaf je geen 10 jaar.
Kwam met hem regelmatig bij de fysio voor zijn rug en zelfs die zei dat hij zoveel beter aanvoelde toen hij op vlees stond ipv brok. Hij vroeg toen we na en half jaar kwamen, kreeg toen 5 maanden vlees, wat ik met die hond had gedaan  :biggrin2:
#3133428
Zo kijkt menig Bulleneigenaar je ook heel vreemd aan als je je Bull niet regelmatig laat enten tegen kennelhoest
Dan speel je een soort van Russisch roulette en neem je een zeer groot risico
Amber is als pup van vier maanden eens verkouden geweest , het bleef bij helder snot
Hierna nooit geen verkoudheid meer gehad , nog nooit een luchtweginfectie gehad
Noa idem , in de tijd die ze bij ons is geweest
Door fransbulletje
#3133435
smulpaap schreef: Zo kijkt menig Bulleneigenaar je ook heel vreemd aan als je je Bull niet regelmatig laat enten tegen kennelhoest
Dan speel je een soort van Russisch roulette en neem je een zeer groot risico
Amber is als pup van vier maanden eens verkouden geweest , het bleef bij helder snot
Hierna nooit geen verkoudheid meer gehad , nog nooit een luchtweginfectie gehad
Noa idem , in de tijd die ze bij ons is geweest
Niet alleen bulleneigenaren maar ook gewone hondenbezitters.
Vlees, niet standaard enten en ontwormen, titeren etc ze hebben geen idee waar je het over hebt.
Van de fokker kregen we juist het advies voorzichtig te zijn met de enting tegen kennelhoest omdat engelse bullen daar nog wel eens op reageren.
Oliver heeft  met 9 weken parvo gehad en met 12 weken de DHP en dat moet je snel zeggen bij de dierenarts anders zit de Weil en kennelhoest er ook in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door