Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door DJ_Doerak_Tucker
#3126270
Lizzy schreef: Is toch handig, je eigen zwembad, als je je hond therapeutisch wilt laten zwemmen?!!! Ik zou alleen geen chloor gebruiken..... Iets milieu en hondvriendelijkers zoeken.
En:
k gebruik niks in het zwembad, ik leeg het in de herfst 1 keer in de 10 dagen. in de lente 1x per week en in de zomer 1x per 4 dagen als het continue 20 graden is.
Wanneer het bad zo vaak verschoond wordt is er weinig milieu vriendelijks aan :(. Dat gaat me nogal om een hoeveelheid water per jaar zeg! Hoewel ik snap waarom iemand er voor kiest. Ik denk dat één of ander filtersysteem dan kostentechnisch en milieutechnisch beter uit kan op den duur.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126275
[quote="DJ en Doerak"]
En:

Wanneer het bad zo vaak verschoond wordt is er weinig milieu vriendelijks aan :(. Dat gaat me nogal om een hoeveelheid water per jaar zeg! Hoewel ik snap waarom iemand er voor kiest. Ik denk dat één of ander filtersysteem dan kostentechnisch en milieutechnisch beter uit kan op den duur.
[/quote]

Ik heb geen filtersysteem kunnen vinden dat water vrij houdt van bijv algen.
wij hebben bio active clarifier erin. Dat werkt met micro organismen en enzymen en is onschadelijk voor dieren
Door hannabelgje
#3126280
[quote="pluk"]
Ik heb geen filtersysteem kunnen vinden dat water vrij houdt van bijv algen.
wij hebben bio active clarifier erin. Dat werkt met micro organismen en enzymen en is onschadelijk voor dieren
[/quote]
Een uv filter voorkomt algen. Werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Tamara
#3126282
[quote="DJ en Doerak"]
En:

Wanneer het bad zo vaak verschoond wordt is er weinig milieu vriendelijks aan :(. Dat gaat me nogal om een hoeveelheid water per jaar zeg! Hoewel ik snap waarom iemand er voor kiest. Ik denk dat één of ander filtersysteem dan kostentechnisch en milieutechnisch beter uit kan op den duur.
[/quote]

Voor een vol bad is het 4000 liter, dit kost mij maar ongeveer 6 euro per verschoning (als het bad vol is). In de herfst en begin lente vul ik het bad voor de helft. Anders gaan de honden zo bibberen.  :biggrin2:
En de plezier en gezondheid van mijn honden gaan voor het milieu. Alternatief is 3x per week naar het strand gaan. dat lijkt me door de benzine milieu vervuilender  ;) .

Een intex filterpomp is al rond de 40 euro om te kopen, kosten om het te laten draaien weet ik niet. de filter cartridges zijn al 3 euro en daar kan je maar 2/3 weken mee vooruit.
Dan moet je nog spul gebruiken om het water goed te houden. En als ik al het haar zie van mijn golden retriever, denk ik niet dat dat zo goed is voor een filterpomp  :biggrin2: .
Maar ook al gebruik ik een filterpomp, als ik geen spul in het water gebruik, moet ik het toch nog iedere 10 dagen verversen, in het water komen ook bacteriën.
Door ook een kleine stroming van de pomp in het zwembad blijft het toch stilstaand water.

oh en in de winter wordt het zwembad opgeborgen, scheelt 4 maanden aan milieuvervuiling  ;)


We kregen trouwens wel een brief van het waterbedrijf of er een lek was bij ons  :2funny:
Vriendelijk verteld dat we een hondenzwembad hebben, nooit meer wat van gehoord  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 19 jun 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3126300
We kregen trouwens wel een brief van het waterbedrijf of er een lek was bij ons  :2funny:
Daar kan ik me iets bij voorstellen!  ;D

Ik kan me voorstellen dan de gezondheid van je dieren voorop staat, zoals ik al aangaf. Ik heb gelukkig schoon zwemwater genoeg hier in de buurt waar ik met 5 minuten ben (en ze zwemmen ook in vies water :-X, maar geen last van huidproblemen o.i.d. gelukkig). Maar ik schrik persoonlijk wel van de hoeveelheid water die ermee gemoeid gaat! Maar gelukkig maakt een ieder daarin zijn eigen keuzes  ;).
Door Borke
#3126375
[quote="DJ en Doerak"]
Wanneer het bad zo vaak verschoond wordt is er weinig milieu vriendelijks aan :(. Dat gaat me nogal om een hoeveelheid water per jaar zeg! Hoewel ik snap waarom iemand er voor kiest. Ik denk dat één of ander filtersysteem dan kostentechnisch en milieutechnisch beter uit kan op den duur.
[/quote]
Als je het water gebruikt om je tuin te sproeien, wat je anders toch al zou doen, dan lijkt het me juist heel milieuvriendelijk: hergebruik van het water.
Als je zo'n groot bad kan plaatsen, dan heb je doorgaans ook wel wat tuin, dus dan komt water goed van pas  8)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126393
[quote="Borke"]
Als je zo'n groot bad kan plaatsen, dan heb je doorgaans ook wel wat tuin, dus dan komt water goed van pas  8)
[/quote]

Dat valt vies tegen hoor  ;D
Door Tamara
#3126409
[quote="Borke"]
Als je het water gebruikt om je tuin te sproeien, wat je anders toch al zou doen, dan lijkt het me juist heel milieuvriendelijk: hergebruik van het water.
Als je zo'n groot bad kan plaatsen, dan heb je doorgaans ook wel wat tuin, dus dan komt water goed van pas  8)
[/quote]

Als ik de prieel van mijn moeder en de vijver van mijn vader weg laat halen dan kan ik dockdiven met ze  :biggrin2: , maar dit mocht niet van ze  ::)
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 19 jun 2015, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door