Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3126544
Pr1mo heeft 1 rechtopstaand en 1 hangend oor, als ik toch voor elke keer dat iemand daar iets over zei 1 euro zou krijgen....was ik heeeeel rijk.

Iggy is een bruine 3 kleur Border Collie, toen hij nog een klein puppy was is hij wel aangezien voor: husky! (hij heeft lichte ogen), aussie (dat kan ik me dan nog enigszins voorstellen als je geen verstand van rassen hebt). Wat ik ook vaak hoor...ooooh, maar dat zie je niet vaak, zo'n bruine, ik ken ze alleen maar zwart-wit.
Daar moet je veel mee doen, die zijn zo slim, die luisteren zo goed. Eh.....zo worden ze echt niet geboren hoor, daar moet je wel wat aan doen.

Ik heb zelf ook wel eens een Border pup voor een Aussie uitgescholden, soms is het echt lastig te zien.
En als ik niet weet wat voor hond het is, vraag ik altijd maar: wat voor merk is dat?
#3126623
Maxi's 3-tal schreef: Ik heb een poedel, dus krijg echt nooit bijzondere opmerkingen. ::) :biggrin2:
Behalve van die demente vrouw in de flat die elke keer dat ze hem ziet in de handen wrijft en vraagt: Is dat een echte poedel? Ik heb zelf ook een poedel gehad, mag ik m even aaien? Met volledige pretoogjes en volop genietend  :whistle: Het is wel heel sneu dat ze het zelf niet weet, maar ach, ze heeft er plezier van.

Oh en de meest gehoorde: Oeh, een koningspoedel, die zie je niet veel meer... Ja hoor, wij zien m elke dag :biggrin2:

Het is trouwens niet dat ik hem veel uitlaat ofzo, maar ik mag m af en toe vasthouden als we weg gaan :sofa:
#3126701
Heb een Hollandse Herder  Korthaar

Ooh das een Afrikaans wilde Hond :D :D(nou er is niks wild aan Dorian  ;D ;D)

Wat een mooie hond heeft u,maar hij staat wel hoog op zijn poten :o (was zo verbouwereerd,dat ik vergeten ben te vragen of ze  het ras wel kon)

Groepje kinderen,kijk  een duitse herder  ;D
#3126702
Angelique schreef: Nee, dat krijg je met zo'n doorsnee hundje  :biggrin2:
Precies! :biggrin2:

Alleen schrikken mensen er wel eens van dat een poedel ook zijn grenzen aan kan geven, blijkbaar kan en mag een poedel niet een grom geven.

Ik zeg dan altijd dat hij net een echte hond is. :biggrin2:
#3126704
In Frankrijk was er een meisje wat keihard op de parkeerplaats ging schreeuwen "Mamma un chien blanch!!!" en vroegen heel veel mensen wat Shanti was, blijkbaar zijn witte honden heel speciaal.
Ook horen we wel eens dat we een mooie wolf hebben.  :biggrin2:
En ze is militair gedrild want ze luistert altijd zo goed.  8)

Over Boeke hebben we behalve dan dat hij een labradoodle is nog geen vreemde dingen gehoord, maar dat komt vast nog wel.
#3126718
Als je met een bull terrier loopt dan krijg je de meest vreemde opmerkingen  ;D

"Kijk mam een schapenhond!"

"Is dat een Chinese hond?"

"Kijk een miereneter!"

Over mijn staffords hoorde ik niets geks. Mijn Akita wordt vaak een vos of een wolf genoemd
#3126763
jaren geleden liep ik met Zingaro door het dorp. Er zaten een paar kinderen met een katje te spelen en Zingaro was gek op kinderen, dus liep naar de kinderen. Het katje kwam hem kopjes geven. 1 van de kinderen zei dat ze elkaar lief vonden en wel konden trouwen. Ze wees op Zingaro (een flinke golden reu) en zei : zij wordt de bruid. Ik zei dat hij een mannetje was en dus de bruidegom. Daarop antwoordde het kindje (ik denk kleuterschool leeftijd) ach, 2 mannen kunnen ook trouwen. Ik had meer moeite met het feit dat hij met een kat ging trouwen, maar had deze opmerking niet van zo'n jong kind verwacht.
#3126777
Toen Kimo een week of 16 was: wat een leuke JR, speciale kleur zeg!  Hij was toen al groter dan een gemiddelde JR...

Wat goed dat u die buitenlandse honden opvangt.
ik: dit zijn Oostenrijkse Pinschers, zeldzaam ras.
Oh wat grappig, u heeft er een naam voor bedacht
#3127033
Ik heb een grote hond gehad die een voorpoot miste.
Regelmatig de volgende opmerkingen gehoord:
"Hee die hond heeft maar één poot!" (waren er toch echt 3)  ???
of
"Uw hond loopt mank" (hij kan niet anders)  ::)

Ik heb nu een hond die (meneer)de Wit heet.
Hij is echter helemaal zwart.
Dat kan er bij veel mensen niet in.
Meestal zeg ik dan: "Maar niet iedereen die de Wit heet is toch blond?"
Daar moeten ze vaak even over nadenken  :biggrin2:

In het verpleeghuis waar ik nog wel eens met mijn honden kom is een mevrouw mijn hond uitgebreid aan het knuffelen en ze kijken elkaar verliefd aan. Vervolgens drukt mevrouw me op het hart het nog even voor me te houden, anders weet straks heel Beilen het  :smitten:
Een andere mevrouw aait mijn honden en merkt op dat ze goed in het blad zitten  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door