Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3125493
koekje schreef: Heb ik ook een chufamix nodig? Ik drink overigens weinig amandelmelk, maar vind het wel leuk.
Maar natuurlijk! Geen idee waarvoor, maar dat houdt mij nooit tegen als het om keukengadgets gaat. ;D
Door Leontine
#3125508
En toen had in er 2 :(......
Door rare misdruk op eBay blijk ik nu er 1 "gewonnen" te hebben grrrrr. Dus wie wil??

Edit:
Blijk dat ik dit niet aan mag bieden hier, mocht iemand informatie willen dan graag via pb.
Laatst gewijzigd door Leontine op wo 17 jun 2015, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3125549
hannabelgje schreef: Maar met 200 gram amandelen erdoor is het toch nog steeds vrij kostbare melk dan.
Ja, klopt; daarom moet je de pulp ook niet weggooien maar ergens anders voor gebruiken. En het voordeel is natuurlijk dat je weet wat er in je notenmelk zit: geen toevoegingen en geen zoetstoffen oid.
Door Mowgli
#3125788
hannabelgje schreef: Maar met 200 gram amandelen erdoor is het toch nog steeds vrij kostbare melk dan.
Daarom heb ik het ook nog niet zo vaak gemaakt. Je kunt ook goed rijstmelk, havermelk, speltmelk of sojamelk maken, dat zijn goedkopere alternatieven. Ik heb het receptenboekje van Chufamix hier als PDF "liggen", daar staan meerdere recepten in voor verschillende soorten melk. Is wel in het Engels. Als iemand interesse heeft, stuur maar een pb.
Door Lil
#3125797
Mowgli schreef: Daarom heb ik het ook nog niet zo vaak gemaakt. Je kunt ook goed rijstmelk, havermelk, speltmelk of sojamelk maken, dat zijn goedkopere alternatieven. Ik heb het receptenboekje van Chufamix hier als PDF "liggen", daar staan meerdere recepten in voor verschillende soorten melk. Is wel in het Engels. Als iemand interesse heeft, stuur maar een pb.
Helaas rijst, spelt, haver zijn granen en die wil ik net zo goed vermijden als dierlijke melk. Maar ja het is inderdaad kostbaar. Vraag mij af of het pak ongezoete amandelmelk uit de supermarkt niet goedkoper is dan zelf maken.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3125889
Anne in Duitsland schreef: Ja, klopt; daarom moet je de pulp ook niet weggooien maar ergens anders voor gebruiken. En het voordeel is natuurlijk dat je weet wat er in je notenmelk zit: geen toevoegingen en geen zoetstoffen oid.
Dat dus.  Kijk ik op het pak ongezoete wat ik heb staan: ten eerste ongeopend houdbaar tot januari 2016. Dat zegt al wel wat over hoe het product bewerkt is.
Er zit -hou je vast- wel 2% amandel in. En toegevoegde calcium, zout, en vitaminen B2, B12, E, D2. Hoeft van mij echt niet.
Plus johannesbroodpitmeel, gellan gom, zonnebloemlecithine. Dan denk ik: da's best duur vitaminenwater met amandelsmaak.

En het smaakt echt zó veel lekkerder, de zelfgemaakte.  :)  Ik had de hoeveelheid amandel twee keer gebruikt, na de eerste keer nog een keer blenderen en zeven. Als je die twee bij elkaar doet (of dubbele hoeveelheid water en dan één keer blenderen) dan heb je nog steeds meer amandel per liter dan het pak uit de winkel, denk ik. Zou het dan nog steeds duurder zijn? Ben niet zo'n rekenwonder.  :D
En ik betaal liever ietsje meer voor heel veel minder toevoegingen.
Maar het is even werk, dat wel.

Oh ja, de pulp heb ik gedroogd en dat ligt in de vriezer totdat ik genoeg heb om iets mee te bakken.  :)
Door Anne in Zweden
#3125891
-Annemarie- schreef: Dat dus.  Kijk ik op het pak ongezoete wat ik heb staan: ten eerste ongeopend houdbaar tot januari 2016. Dat zegt al wel wat over hoe het product bewerkt is.
Er zit -hou je vast- wel 2% amandel in. En toegevoegde calcium, zout, en vitaminen B2, B12, E, D2. Hoeft van mij echt niet.
Plus johannesbroodpitmeel, gellan gom, zonnebloemlecithine. Dan denk ik: da's best duur vitaminenwater met amandelsmaak.

En het smaakt echt zó veel lekkerder, de zelfgemaakte.  :)  Ik had de hoeveelheid amandel twee keer gebruikt, na de eerste keer nog een keer blenderen en zeven. Als je die twee bij elkaar doet (of dubbele hoeveelheid water en dan één keer blenderen) dan heb je nog steeds meer amandel per liter dan het pak uit de winkel, denk ik. Zou het dan nog steeds duurder zijn? Ben niet zo'n rekenwonder.  :D
En ik betaal liever ietsje meer voor heel veel minder toevoegingen.
Maar het is even werk, dat wel.

Oh ja, de pulp heb ik gedroogd en dat ligt in de vriezer totdat ik genoeg heb om iets mee te bakken.  :)
Slim! Mijn probleem met zelfgemaakte amandelmelk is namelijk dat het zo ontzettend lekker is dat ik het veel te snel opdrink. :biggrin2: Op jouw manier haal je dus twee liter uit 200 gram amandelen, geweldig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door