Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3300751
Charlie Angel schreef:Ik weet ook niet precies hoe het zit maar bij mij is er echt een opname probleem. Ook aan het eind van de zomer had ik een heel fors tekort. Kom genoeg buiten maar heb wel een huid die binnen notime verbrand dus altijd in de gaten houden.
Als je zo snel verbrand heeft je huid natuurlijk ook niet echt de mogelijkheid om zijn werk te doen. Dan zoek je automatisch al snel weer schaduw of zonnebrandcreme op. Dus dan is een tekort ook niet heel raar.
Pauline schreef:Ik heb ook geleerd dat mensen met mijn huidtype, dus best blank, minder snel vitamine D gebrek krijgen dan mensen met een donkerdere huidtype. Mensen met darmproblemen hebben ook vaak een opnameprobleem, vraag me niet meer hoe het zit..., maar dat vertelde de MDL-arts destijds.
Klopt, donkere mensen hebben sneller een tekort dan blanke mensen in ons land. Ik denk dat het er op neer komt dat je huid geschikt moet zijn voor de omgeving waar je woont. Donkere mensen hebben een huid die is aangepast op veel fellere zon, dichter bij de evenaar. Hoe blanker je huid, hoe noordelijker je past. Als je in NL woont, ben je volgens mij het beste af met een huidtype zoals ik heb. Niet te snel verbranden, wel wat kleuren in de zon.

Maar ja, wat wijsheid is, blijft moeilijk. De zonnebrand-lobby is groot. En huidkanker is natuurlijk ook iets waar je niet op zit te wachten.
#3302441
Nou ik ben geweest hoor:
Voor nu wekelijks een ampul met 25000 IE en dat 10 weken lang daarna opnieuw bloedonderzoek .
Zou best interessant zijn om te kijken hoeveel je eigenlijk in de wintermaanden 'inlevert'
Overigens zegt deze arts dat 80 een oudere norm is en 50 de huidige ondergrens ... :???:
#3302445
Too schreef:Nou ik ben geweest hoor:
Voor nu wekelijks een ampul met 25000 IE en dat 10 weken lang daarna opnieuw bloedonderzoek .
Zou best interessant zijn om te kijken hoeveel je eigenlijk in de wintermaanden 'inlevert'
Overigens zegt deze arts dat 80 een oudere norm is en 50 de huidige ondergrens ... :???:
Typisch, ik heb het juist andersom gehoord. :???:
#3302449
Vreemd hé hij zei dat ze daar weer van teruggekomen waren....ik ga gewoon voor minstens 80 dan zit ik altijd goed :P

Al het andere was idd geen reden tot grote zorg , mijn voorstel om wat af te vallen en structureel meer bewegen vond ie dan wel weer een goeie en dan eind van het jaar nogmaals prikken vnl voor cholesterol
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door