Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3116204
suzanne 1 schreef: nee niet op doktersvoorschrift. ....mijn huisarts vind dat maar onzin (geen drupjes willen geven ) Ik heb dit via LLL. Die adviseren 6400iu per dag te nemen....dan zit er zeker genoeg in de bv. In mijn multivitamine zit 400iu en ik neem 6  capsules van 1000iu  per stuk......dus 6400iu in totaal
Maar als je zelf geen tekort hebt, kan je voor jezelf wel overdoseren. En dan heb je ook een overdosering in je bv.
#3116217
Ik neem 2 Bonusan 1000ui en een omega 3 pil op basis van algen.
Ik begon bij de dokter met droge pilletjes maar die werkte niet dus toen we hebben we zelf maar de dosis opgeschroefd van die 100ui eerst naar 1000ui en in olie (dat was héél véél volgens ha) en toen ik nog steeds te laag vit. D had ben ik naar de 2000ui per dag gegaan.
Omdat het zo laag was ondanks ik ruim genoeg buiten zou zijn ben ik doorverwezen naar de kinderarts, oa 14 buisjes bloed afgetapt en een dagje naar het UMCG gegaan (ook vanwege andere redenen) maar behalve die vit. D is er niks mis.
#3116225
Lizzy schreef: Pfft, ingewikkeld allemaal... Voor je het weet staat hier dan een batterij vitamine potjes Estherdalmaat :-\. Daar heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin in.....
Haha snap ik Lizzy, dat is de ellende bij het suppleren van "losse" vitamines. Maar ja, punt is dat ze in voeding ook niet los zitten. Alles staat in verhouding met elkaar en heeft een bepaalde synergie. Het is gewoon niet zo simpel als je een tekort hebt. Er komt best veel bij kijken. 
Vitamine A hoeft niet uit een potje te komen, er is genoeg voeding die het bevat. Alleen is dat dierlijke voeding...hmmmm...lastig!
#3116247
estherdalmaat schreef: Wortels bevatten beta caroteen. Dat is nog geen vitamine A. Alleen de dierlijke vorm van vitamine A en D trouwens ook, is opneembaar voor de mens. Daarom slikken we D3 en niet D2. D2 is de plantaardige vorm.
En het lichaam maakt zelf vanuit beta caroteen vitamine A aan.
Niet dat ik nou zo'n fan van het voedingscentrum ben....  ;D
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... ine-a.aspx
#3116637
Fido schreef: Oplossing is levertraan slikken  ;)
Ja, niet als je vegetariër bent.....

De D3 die ik heb (tabletten) is geschikt voor vegetariers trouwens. Maar estherdalmaat, is het een oplossing om er een muti-vitamine naast te nemen? Ik heb er hier 1 staan die 125% van de ADH aan vitamine A bevat....
#3116644
Lizzy schreef: Ja, niet als je vegetariër bent.....

De D3 die ik heb (tabletten) is geschikt voor vegetariers trouwens. Maar estherdalmaat, is het een oplossing om er een muti-vitamine naast te nemen? Ik heb er hier 1 staan die 125% van de ADH aan vitamine A bevat....
Ik gebruik deze biologische whole food multi, zonder toevoegingen (en geheel plantaardig):
http://www.iherb.com/Garden-of-Life-KIN ... lets/58122#

Er zit ook een goede basishoeveelheid d3 in. En het is maar 1 tablet per dag.
#3116681
Lizzy schreef: Ja, niet als je vegetariër bent.....

De D3 die ik heb (tabletten) is geschikt voor vegetariers trouwens. Maar estherdalmaat, is het een oplossing om er een muti-vitamine naast te nemen? Ik heb er hier 1 staan die 125% van de ADH aan vitamine A bevat....
Ja, dat zou ik zeker doen Lizzy. Succes, hoop dat je je er snel beter door gaat voelen!
#3125640
Omdat uit de uitslag van het bloedonderzoek bleek dat ik ondanks de gefermenteerde levertraan en extra virgin boterolie (en de hoeveelheid zonlicht van de laatste tijd) tóch te weinig vit.D heb (waarschijnlijk door Hashimoto), heb ik zojuist de vit.D3 van Doctors Best (2000IU) besteld, via de link van @Pauline. Ik ben benieuwd of dat voldoende gaat zijn.
Heb jij inmiddels al een keus gemaakt Lizzy?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door