Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Irta
#3116960
Voor zover ik weet (voer zelf geen kvv) kun je iets minder voeren als je zelf samen stelt omdat het veel langzamer verteert, maar veel zal het niet uitmaken. Als je karkas voert wel extra vlees bijvoeren natuurlijk ;)
#3116964
Ik zou wat meer geven, kvv is vaak best wel vet waardoor sommige honden meer barf nodig hebben. Shanti heeft door het meer wandelen en ook wel stressdenken we bijna 2x zoveel nodig op vakantie.
Toen wij nog kvv voerde hadden we thuis wel een paar keer wat kippendijen (zit veel vlees aan dus hoeft geen extra vlees bij) en eendennekken gegeven om even te oefenen met barf. Op vakantie ging het prima en Shanti vond het knagen heerlijk (daarna zijn we maar helemaal op barf over gegaan  :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3116968
[quote="TTtje"]
Ze krijgt nu 200gr kvv per dag, is dat met een karkas hetzelfde dan?
[/quote]

Met 200gr kvv op een dag zou ik ipv karkas vleugeltjes halen, dat scheelt hakwerk :). En daarnaast wat spiervlees van rund, kalkoen, lam. Net waar je aan kan komen op vakantie. In zuidelijke landen is orgaanvlees (lever, hart, nier) ook goed te krijgen in de supermarkt. Als je dan elke dag 80-100gr vleesbot geeft (vleugel, karkas) en de rest spiervlees/orgaan (orgaan 2-3 dagen per week) dan kom je die 3weken wel door.
Durf alleen niet te garanderen dat je hond daarna weer braaf kvv gaat eten  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door