Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#3112977
Lida. S schreef: Morgen zal ik uitgebreider reageren, maar ik wil nu wel even iedereen bedanken voor het meeleven. Inmiddels ben ik een klein  beetje gekalmeerd.
Gelukkig kan ik aantonen dat ik er geen cent aan heb overgehouden, en mijn manier van  transport van het hondenvlees is volgens de informatie die ik nu heb ook niet verboden. Het hoeft niet in een vries of koelwagen. De nva of vwa had er in ieder geval geen problemen mee.
Ik zal het helemaal gaan uitzoeken, want ik wil niet dat dit unieke 'lijntjessysteem' van barfplaats verdwijnt. Daarnaast wil ik weten of de politie wel juist gehandeld heeft. De intimidatie en agressie vond ik voor welk misdrijf dan ook meer dan overdreven.
dat agressieve gedrag van de politie ga je er moeten bij nemen, wij hebben hier een inval gehad voor iets wat nadien totaal fout was van hun kant. Er waren hier toen jonge kinderen in huis ,ik was er op 't moment van de inval net niet maar kwam wel een minuut of 5 later aan. De kinderen werden afgeblaft en met grotere broer naar hun kamers gestuurd waar ze moesten blijven (een uur of 3). Buurjongen en grotere broer werden bij binnenkomst met hun rug tegen de muur gezet en ze moesten hun id tonen. Buurjongen werd naar huis gestuurd. Toen alles nadien overbodig en overroepen bleek zijn ze vertrokken, ze waren met 4, waarvan 1 enkel frans sprak en gewapend met z'n handen op z'n rug stond te kijken......Achteraf gezien was het eng maar op dat ogenblik had ik enkel aandacht voor mijn kinderen. Ik ben me nadien gaan informeren over dat dik overdreven misplaatse macho-gedrag........ze hebben niks misdaan, euuh,...wij ook niet....zij deden blijkbaar gewoon hun werk.
Wat mij vooral ergerde........ze weten voor ze ergens binnengaan verdomd goed wie er in de woning aanwezig gaat zijn, ze wisten ook dat ik 3 kwartier ervoor vertrokken was want ze hadden staan posten voor onze deur terwijl de toelating voor huiszoeking in orde werd gebracht.......een sorry??? vergeet het maar.  En we hebben nog geluk gehad, was de toelating 10 minuten later in orde geweest hadden ze ons 's anderendaags om 5 uur uit ons bed gehaald. :-\
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3113038
Lief, dapper, sterk en stoere vrouw, ik lees nu pas wat er gebeurd is en ben stil ervan, of eigenlijk nee, ik voel een flinke woede. Ik ken je niet, heb niet aan je lijntjes ooit meegedaan. Maar heb wel de jaren dat ik hier op BP ben genoten van dat mensen zoals jij moeite willen doen, zodat onze beestjes hun vlees mogen krijgen tegen schappelijkere prijzen. Misschien zouden er mensen hebben moeten stoppen met barfen omdat het anders niet meer te betalen zou zijn.

Ik vind het diep triest dat iemand die met liefde iets heeft gedaan voor een ander, zo met groot politie vertoon geprobeerd is kapot te maken. Wij zeggen hier altijd je kan beter iemand vermoorden dan is de straf en het vertoon veel minder, triest en diep triest.

Het is jouw overkomen, maar ik wil me graag in de lijst laten zetten, als ik wat voor je kan doen........
Ze hebben jouw opgepakt maar het voelt voor mij als BP'ers aangevallen.
Lief mens voor nu :bigarmhug:
Door Sky.Daro
#3113048
Lieve lida.  Dit was de eerste keer dat ik iets via jou bestelde. Al mijn pb heb je vol geduld beantwoord. Bedankt voor al je moeite namens ons, de honden en de katten hier in huis. Ik hoop dat alle schade mee zal gaan vallen en dat je in de toekomst nog lijntjes zal rijden.  Niet alleen voor ons maar ook vooral voor je eigen plezier! 
Door Lida. S
#3113052
inni schreef: dat agressieve gedrag van de politie ga je er moeten bij nemen, wij hebben hier een inval gehad voor iets wat nadien totaal fout was van hun kant. Er waren hier toen jonge kinderen in huis ,ik was er op 't moment van de inval net niet maar kwam wel een minuut of 5 later aan. De kinderen werden afgeblaft en met grotere broer naar hun kamers gestuurd waar ze moesten blijven (een uur of 3). Buurjongen en grotere broer werden bij binnenkomst met hun rug tegen de muur gezet en ze moesten hun id tonen. Buurjongen werd naar huis gestuurd. Toen alles nadien overbodig en overroepen bleek zijn ze vertrokken, ze waren met 4, waarvan 1 enkel frans sprak en gewapend met z'n handen op z'n rug stond te kijken......Achteraf gezien was het eng maar op dat ogenblik had ik enkel aandacht voor mijn kinderen. Ik ben me nadien gaan informeren over dat dik overdreven misplaatse macho-gedrag........ze hebben niks misdaan, euuh,...wij ook niet....zij deden blijkbaar gewoon hun werk.
Wat mij vooral ergerde........ze weten voor ze ergens binnengaan verdomd goed wie er in de woning aanwezig gaat zijn, ze wisten ook dat ik 3 kwartier ervoor vertrokken was want ze hadden staan posten voor onze deur terwijl de toelating voor huiszoeking in orde werd gebracht.......een sorry??? vergeet het maar.  En we hebben nog geluk gehad, was de toelating 10 minuten later in orde geweest hadden ze ons 's anderendaags om 5 uur uit ons bed gehaald. :-\
Met kinderen, verschrikkelijk. Dat is nog erger.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3113057
ik heb je 1x mogen ontmoeten en vind je een kanjer
vreselijk wat er allemaal is gebeurt en moedig hoe je je er doorheen slaat
Door inni
#3113158
Lida. S schreef: Met kinderen, verschrikkelijk. Dat is nog erger.
Mijn man was thuis maar vooraleer hij besefte wat dat blad papier (bevel tot huiszoeking) wat ze voor z'n neus hielden betekende waren de drie andere al door het huis, eentje blafte tegen de kinderen, en de andere twee liepen door naar de tuin.
Wij volwassenen konden het nadien nog enigzinds snappen en als " 't ja, die mannen moeten hun werk doen" klasseren. Maar je kan zo'n werk ook op een beleefde manier doen en al zeker rekening houden met eventuele kinderen. We hebben er, zeker de eerste dagen, zoveel mogelijk proberen over te babbelen. Gelukkig hadden we een "vriend des huize" die agent was en hier ook wel eens na z'n dienst in uniform binnenwandelde. Ik denk dat dat de kids redelijk geholpen heeft om niet alle agenten alleen nog als boeman te aanzien (Toen ze binnenvielen hadden ze wel een gewone jas over hun uniform aan). Onze vriend heeft spijtig genoeg de laatste brief die we over de hele zaak kregen (bijna 3j later) niet meer kunnen lezen, hij overleed totaal onverwacht op de dag dat de brief hier in de bus viel. Ik hoop dat het voor jou over enkele jaren (ik tel net dat het deze maand al 13j geleden is) net als voor ons nu,  alleen nog maar een verhaal is. succes (en hopelijk krijg je indien nodig de juiste juridische hulp)
Gebruikersavatar
Door berenboot
#3113188
ik had al even via pb gereageerd maar nu ook nog hier een reactie. Ik ben nog niet zover dat ik hele topic doorgelezen heb maar wat een nachtmerrie voor je lida! Het lijkt me dat dit soort belevenissen je niet in de koude kleren gaan zitten  :-\ Heel veel sterkte  :-*
Ik hoop dat duidelijk mag gaan worden wat nu wel en niet mag binnen het lijntjes rijden.
Door Anne in Zweden
#3113324
Sonja schreef: Ik heb dit topic de afgelopen dagen zitten lezen, maar heb nog niet gereageerd. omdat ik eigenlijk heel erg misselijk word van dit verhaal.
Misselijk van het feit dat iemand dit een ander aan wil doen. Ik geloof er namelijk geen snars van dat de politie met 8 man sterk uitrukt voor een meldinkje van een toevallige voorbijganger. Ik krijg toch sterk de indruk dat hier een melding aan voorafgegaan is waarbij iemand een volslagen overtrokken lulkoekverhaal heeft zitten ophangen aan de politie. En wie dat is geweest en waarom? Concurrentieoverwegingen? Rancune? Daar kom je waarschijnlijk toch niet achter.
Misselijk ook vanwege dit optreden van de politie. Als brave burger ga je ervan uit dat als je niets fout doet, je ook nooit problemen zal krijgen met de politie. Maar inmiddels weet ik ook uit eigen ervaring dat die vlieger niet op gaat. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook bij de politie. Maar helaas lijdt een groot deel van het politiecorps aan een beroepsdeformatie waarbij ze dusdanig hun autoritaire houding willen handhaven, dat fouten toegeven niet in hun woordenboekje voorkomt.

Lida, ik vind het heel moedig dat je je niet uit het veld laat slaan en alweer plannen maakt voor verdere lijntjes. Ik hoop dat je klacht tegen de politie iets op gaat leveren. Laat je daarin juridisch goed bijstaan. Bij mij leidde een klacht er alleen maar toe dat ik nog verder de grond in ben getrapt door oom agent, dus wees gewaarschuwd!
De politie is bij jou duidelijk zijn boekje te buiten gegaan. Niet alleen in hun benadering en dreigementen over boetes waarover zij helemaal geen uitspraken mogen doen, maar ook hadden ze jou niet mogen vertellen waar je na hun actie naar toe moest gaan.
Als ze iets verdachts aantreffen dan moeten ze vervolgens beslissen of ze voldoende gronden hebben om jou te arresteren. Zijn die gronden er niet, dan moeten ze je dus laten gaan, maar ben jij vrij om te gaan en te staan waar je wilt! Als het vleestransport illegaal was geweest, dan hadden ze het vlees in beslag moeten nemen. Blijken ze daar na overleg met de autoriteiten ook geen gronden voor te hebben, wie zijn zij dan om te vertellen waar jij met dat vlees naar toe gaat?
Ik weet niet hoeveel vlees je op dat moment nog bij je had en of je dat vervolgens nog hebt kunnen opslaan. Maar wat nou als je dat thuis niet meer in je vriezer kwijt kunt?

Ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling van dit alles en ik hoop dat jij en ook de andere lijntjes gewoon zullen blijven doorgaan.
Tot slot nog even een paar hele dikke  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: voor jou!
Het zou toch een heerlijke giller zijn als blijkt dat Lida helemaal niets illegaals heeft gedaan en als nav deze gebeurtenis blijkt dat we onze barflijntjes gewoon mogen blijven uitvoeren? Als Lida inderdaad verlinkt is, heeft die persoon dan een kuil gegraven voor een ander, om er vervolgens zelf in te vallen. Laten we hopen dat het zo zal gaan!

En Lida, wat heb je dat mooi op papier gezet, jouw persoonlijke achtergrond bij de lijntjes. Zelf kwam ik het vlees altijd bij je thuis ophalen, en ik hoop dat ik ook in de toekomst nog vele malen kwijlend voorovergedoken in jouw vriezers mag hangen! *in de lucht spartelende beentjes* :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3113379
Ik vind dat je het heel mooi beschreven hebt Lida. En sterk. En stoer.

Ik ken je verder niet persoonlijk, maar je past zeker in mijn bp :bigarmhug:
Door Lida. S
#3113387
Nogmaals iedereen bedankt voor alle lieve woorden. Maar ik voel me nu zwak, bang en onzeker. Ik heb niets verkeerds gedaan, maar toch schrik ik bij iedere auto die voorbij rijdt. Is het de politie?  Ik zie mezelf al in de gevangenis. Soms lukt het me om me te vermannen, maar zodra de telefoon gaat raak ik weer in paniek. Ik zou liever morgen horen dat ik 10.000 moet betalen en drie maanden de bak in moet dan dat ik over drie maanden te horen krijg dat ik niets verkeerd heb gedaan. De spanning is slopend. Ik hoop dat het slijt. Als dit zo blijft wordt ik gek. Ik denk er soms serieus over om mijn honden weer op brok te zetten. Sorry,ik heb even een dip, maar ik moest het even kwijt
Gebruikersavatar
Door koekje
#3113391
Hoho.
In de bak hoef je echt niet, want dan hadden de wouten je wel gearresteerd. Een boete van zo hoog lijkt me ook buiten proportie, aangezien ze niets ingenomen hebben.

Heb je iemand waarmee je kan praten, om je onrust kwijt te kunnen? Gebruik je extra medicatie?
Door de parkinson en mogelijke medicatie ben je minder stressbestendig en je zit nu met hoge stress. Misschien moet er iets aangepast worden.
Door Annemarie Rijnveld
#3113392
Lida ik heb het hele verhaal met ontstelling gevolgd en was zo blij te lezen dat ondanks alles je weer wat beter en geruster er onder begon te zijn..houd die gevoelens vast!!!

Als die instantie jou heeft verzekerd dat het vervoer van vlees geen enkel probleem is, dan zal het best met een sisser gaan aflopen...

Heel veel sterkte in ieder geval!!
Door Lida. S
#3113394
Het is de onzekerheid die mij zo bang maakt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Volgens mij niets, maar volgens de politie was ik een grote crimineel. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3113398
Adem in..adem uit Lida. Jij gaat niet de bajes is, anders zat je nu niet thuis en/of had je minstens al moeten weten wat je fout gedaan hebt of wat de aanklacht is. Die boetes vanaf 10k zijn voor die gevallen waar de voedselveiligheid ernstig in gevaar is gebracht...formaatje salmonella in zalm bij foppe, niet formaatje Lida die met wat vlees rondrijdt, waar het vwa nog niet voor uit de stoel komt. Kan me voorstellen dat je nu even geen karkas kan zien en dat je zolang je niks hoort je vanalles in je hoofd haalt, maar probeer het los te laten.  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door