Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3109869
Leuk stukje! Wordt er geen toestemming gevraagd aan jou (of enig andere schrijver) voor een publicatie over een boek?

Niet dat het in dit geval nodig is hoor, maar vraag me dat gewoon af. En wellicht is toestemming overdreven, maar even een belletje of notificatie dat je genoemd wordt in een uitgave lijkt me wel netjes?
#3109910
-Saskia- schreef: Leuk stukje! Wordt er geen toestemming gevraagd aan jou (of enig andere schrijver) voor een publicatie over een boek?

Niet dat het in dit geval nodig is hoor, maar vraag me dat gewoon af. En wellicht is toestemming overdreven, maar even een belletje of notificatie dat je genoemd wordt in een uitgave lijkt me wel netjes?
Nee, er is geen toestemming aan mij gevraagd, anders had ik ook geweten dat ik er in stond :biggrin2:

Maar ja nee, ik was hartstikke verbaast!
#3109932
-Saskia- schreef: Leuk stukje! Wordt er geen toestemming gevraagd aan jou (of enig andere schrijver) voor een publicatie over een boek?

Niet dat het in dit geval nodig is hoor, maar vraag me dat gewoon af. En wellicht is toestemming overdreven, maar even een belletje of notificatie dat je genoemd wordt in een uitgave lijkt me wel netjes?
Nee, het is niet 'verplicht' om hier bij de auteur melding van te maken. Vaak wordt er natuurlijk wel eerst door de redactie een recensie exemplaar opgevraagd, maar dit zal gewoon een fanatieke versvoerder geweest zijn die het boek zelf al gekocht had  :biggrin2:.
Wel zou Lizzy een gratis bewijsexemplaar op mogen vragen, misschien wel leuk voor het archief.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door