Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3109412
Niet gevoelig, maar wel lekkerder  ;)
Ik heb zeer lekkere honden. De bruine is het minst lekker. Kaio was een tick-magnet, nu die ouder wordt is ie minder lekker, maar toch nog lekker genoeg. Fozzy is ook zeer lekker.
Ik zou een dagabbonement hebben bij de DA

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom wilde honden, wolven, herten, konijnen etc etc niet allemaal uitgestorven zijn? Die hebben geen tekentang, scalibor, advantix. Ze hebben genoeg teken.
De gevoeligheid voor lyme van mensen moet je niet gaan vergelijken met die van dieren, ook honden. Heb wel eens gelezen dat de meeste honden geinfecteerd zijn met lyme, maar ze krijgen niet de verschijnselen zoals wij mensen. Een enkeling helaas wel.

Ik zou wel graag iets willen doen tegen die beesten, maar het standaard gif loopt altijd uit op tranen, altijd wel ellende bij de een of de andere hond. Maar dus wij lopen verhoogd risico en ook andere mensen die aan hun zitten. Want de teken die op mijn lijf komen loop ik niet op tijdens wandelen maar tijdens knuffelen thuis.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3109496
Kaio schreef: Niet gevoelig, maar wel lekkerder  ;)
Ik heb zeer lekkere honden. De bruine is het minst lekker. Kaio was een tick-magnet, nu die ouder wordt is ie minder lekker, maar toch nog lekker genoeg. Fozzy is ook zeer lekker.
Ik zou een dagabbonement hebben bij de DA

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom wilde honden, wolven, herten, konijnen etc etc niet allemaal uitgestorven zijn? Die hebben geen tekentang, scalibor, advantix. Ze hebben genoeg teken.
De gevoeligheid voor lyme van mensen moet je niet gaan vergelijken met die van dieren, ook honden. Heb wel eens gelezen dat de meeste honden geinfecteerd zijn met lyme, maar ze krijgen niet de verschijnselen zoals wij mensen. Een enkeling helaas wel.

Ik zou wel graag iets willen doen tegen die beesten, maar het standaard gif loopt altijd uit op tranen, altijd wel ellende bij de een of de andere hond. Maar dus wij lopen verhoogd risico en ook andere mensen die aan hun zitten. Want de teken die op mijn lijf komen loop ik niet op tijdens wandelen maar tijdens knuffelen thuis.
Als dat klopt, zou ik me al niet te veel zorgen maken over je hond als je vers voert en je hond verder gezond is.  Als het er maar een paar zijn, zijn het zeker diegenen wiens immuunsysteem naar de gort is door alle rommel die ze over en in zich krijgen.
Ik zie hier een enorm verschil tussen de  gevoeligheid voor vlooien sinds de katten vers krijgen.  Als ze nu besmet raken, komen we niet verder dan 1 of 2 vlooien per kat te vinden en in huis merk je er ook niets van. Dat is ooit wel anders geweest.  Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de vlooien zelf ligt.
Maakt het wel vrijwel onmogelijk om op tijd op te merken als er vlooien zijn, maar goed...  ::)

Teken hebben we hier geen last van.  Heel vreemd, maar ik denk gewoon niet dat die hier in de omgeving zitten. Vroeger vaak zelf het bos in gegaan, met de logeehond, met de hond van mijn ouders, de katten kwamen altijd buiten enz... En nooit ook maar een teek gezien of iemand die het vernoemd heeft toen ik jong was.
Het is pas toen we op schoolreis een bos in gingen dat er gezegd werd: er zitten hier teken, dus iedereen controleren. En dan moest er nog uitgelegd worden waar en wat we zochten, want vrijwel niemand die wist waarover het ging...
Ik vind het wel vreemd dat dat nog steeds kan, dat daar zoveel verschil op zit in landjes van een zakdoek groot...
Door Lil
#3109555
eelke schreef: Advantix werkt volgens mij maar een maand voor teken...dus dat moet dan maandelijks.

Vergeet ook de uitlaatgashoogte, sigarettenrook, en het overgewicht niet. En dan vraag ik me ook nog wel af hoeveel last onze honden hebben van apparaten die geluiden produceren die wij niet zelf kunnen horen...

OT, Gijs heeft wel een pil gehad. Ik twijfel nu tussen bravecto en een andere... weet ff niet meer welke het was. Maar die heeft veel teken. 2 jaar geleden heeft ie een seresto band omgekregen, en toen was heel duidelijk wanneer die werkte; er lagen minstens 50 dode teken in de keuken. Echt goor. Hij heeft er dan gerust 20 op zijn kop bv, zijn hele kop is dan een bultenvalei, dikke ogen... laat staan de hotspots die kunnen ontstaan door het kauwen op de teken... dus bij hem neem ik het maar voor lief, en denk ik dat zo'n pil minder schadelijk is dan het aantal teken wat hij anders zou hebben...
Ik had het er met de da over, omdat ik vandaag met Boris daar was en gisteren 24 teken van Jones heb verwijderd.  :-X
Er zit nu Bravecto in, want advantix gaat er niet meer op. Frontline werkte bij zijn voorgangers al zo'n 5 jaar geleden al niet meer (en verkoopt mijn huidige da ook niet meer). Ik ben benieuwd.
Door BusKay
#3109558
Lazy Garfield schreef: Woon op de Veluwe, maak dagelijks een boswandeling van twee uur en de laatste tijd geen teek gevonden!
Kijk haar iedere dag even na.  :)
Wel af en toe een vlo, maar daar maak ik me niet zo druk om, kam iedere dag even met de vlooienkam.
Als ik lees hoeveel leden iedere dag teken op hun honden vinden, dan concludeer ik dat de ene hond er meer gevoelig voor is dan de andere.
Hoe kan dat?
Is dat net als met muggensteken bij mensen? De één heeft er veel last van en de andere niet?
Ik denk dat de omgeving waar je woont van invloed is??
Zandgrond heeft mogelijk minder teken dan klei of veen??
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3109560
BusKay schreef: Ik denk dat de omgeving waar je woont van invloed is??
Zandgrond heeft mogelijk minder teken dan klei of veen??
Geen idee eigenlijk of dat wat uitmaakt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3109651
Hier is Joep een onvoorstelbare tekenmagneet, 10 op een dag is niets, terwijl Joris er (vorig jaar) hooguit 5 in het hele seizoen heeft gehad. Dit jaar vond ik ook bij Joris meer dan gebruikelijk. Ik heb ze bravecto gegeven en binnen 2 dagen geen teek meer gevonden.
Door smulpaap
#3109681
Wij zijn een jaar of 6 , 7 terug eens in de Achterhoek op vakantie geweest . Daar hadden ze enorm veel teken
Hier in de eigen omgeving heb ik met twee honden  zo,n 3 a 4 teken per jaar
Ik gebruik dus niets .
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3109700
Jammer dat er zoveel paniek ontstaat mbt teken, wat er al geschreven is de immuniteit die ontstaat mbt antibiotica word zo verder opgeschroeft.

Angst voor teken nee, maar ik weet ook wat Lyme kan doen. Mijn overleden teefje had lyme gekregen toen ze nog geen jaar was, ja was toen met frontline behandeld, ondanks dit, toch lyme gekregen. Als je dan je hond moet laten inslapen na jaren door nierfalen wat waarschijnlijk onderkent is door de da, en ik niet wetende dat er nierproblemen (kunnen) ontstaan door lyme, kijk je toch even anders tegen deze kleine spinachtige beestjes.

Hier aan de kust, word er ook steeds meer teken gevonden, besmet met Lyme, maar ookal babbesiosis, gelukkig hier nog weinig last van teken.
Vaak op de veluwe te vinden, en wat we dit jaar al van ons ouwetje hebben verwijderd, van het weekend was hij waarschijnlijk door een "nest" van teken gelopen met zijn hoofd, bah dat was erg smerig, zoveel van die kleine kruipers op je hond.

Angst nee, maar wel weet ik wat deze "vijand", nog zo klein, toe in staat is  :-\

Is er  eigenlijk een heel goed werkend natuurlijk middel?
Door Lil
#3109719
Hier in zuidelijk limburg is het behoorlijk erg.  Ik heb zelfs 1 keer een demercatorteek in handen gehad (die zat nog niet vast).
Door eelke
#3109720
Lil schreef: Hier in zuidelijk limburg is het behoorlijk erg.  Ik heb zelfs 1 keer een demercatorteek in handen gehad (die zat nog niet vast).
Een wat?
Door Lil
#3109722
quote author=eelke link=topic=128513.msg3109720#msg3109720 date=1431025431]
Een wat?
[/quote]

Onwijs gevaarlijk ding,  is melding van gemaakt!

Google maar eens op gevaarlijke teek of dodelijke teek.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3109828
Oo die heb ik gelukkig nog nooit gezien, en ik heb er toch al een hoop gezien.
Gelukkig hier alleen de zwarte en bruine.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3109838
Gelukkig hier geen teken op de honden.Zou ook niet gaan naar de DA..

Ooit zelf een teek gehad die vast zat en waar een kring om heen kwam en ik ben wel naar de HA gegaan een een kuur gehad, zou ik zo weer doen.

Mijn overbuurvrouw heeft (heel waarschijnlijk) de ziekte van lyme en dat wens je niemand toe...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3109856
Gisteren belde de overbuurvrouw aan, paniek! Of ik gelijk wilde komen met de ehbo doos. Ik dacht op zn minst aan bloedbaden, maar nee, de teckel had 1!! teek. En die durfde ze er niet uit te halen, maar hij was groot en dan zou ie op de grond vallen, nou ja iig paniek tot achter der haarwortels. ::) Teek gevangen en vernietigd, wondje schoongemaakt. Teckel mag nu alleen nog maar naar het strand want daar zijn geen teken. ::) Ik geloof dat ze vandaag een band en druppels enzo ging halen want teken kon ze echt niet handelen. Dat bleek.  :biggrin2:

Voor mezelf gebruik ik wel een middeltje (sport lavit insecten blocker) als we echt de natuur in gaan. Better safe then sorry. Flow word goed beschermd dus waarom wij dan niet?
Door Lil
#3109858
Els&Flow schreef: Gisteren belde de overbuurvrouw aan, paniek! Of ik gelijk wilde komen met de ehbo doos. Ik dacht op zn minst aan bloedbaden, maar nee, de teckel had 1!! teek. En die durfde ze er niet uit te halen, maar hij was groot en dan zou ie op de grond vallen, nou ja iig paniek tot achter der haarwortels. ::) Teek gevangen en vernietigd, wondje schoongemaakt. Teckel mag nu alleen nog maar naar het strand want daar zijn geen teken. ::) Ik geloof dat ze vandaag een band en druppels enzo ging halen want teken kon ze echt niet handelen. Dat bleek.  :biggrin2:

Voor mezelf gebruik ik wel een middeltje (sport lavit insecten blocker) als we echt de natuur in gaan. Better safe then sorry. Flow word goed beschermd dus waarom wij dan niet?
Ik gebruik voor mijzelf spray, gewoon van de drogisterij. Heb nu verschillende merken gehad.

Boris krijgt ook natuurlijke spray van Eden of nu Bioflanon, maar ik geloof dat Eden beter werkt. Bij Jones werkte die sprays niet. Nu moet ik zeggen dat zelfs als ik de vacht optilde de spray zo tussen zijn zeer goede waterdichte vacht uitliep dus eigenlijk verbaast het mij niet dat bij hem die natuurlijke spray's niet werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door