Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3105590
Ik hoop dat deze redelijk bestendig is :http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 317.0.html
Hebben we sinds vorige week.
De ander zakte al wat door en was zeer bekrast, ongeveer 10 jaar oud.
De nieuwe is een goedkopere en zit ook harder, maar ja als er van die kolossen op en neer opspringen. ( ja die doen dat ook, Fozzy stond gister op de leuning....) De honden vinden de nieuwe bank in ieder geval heerlijk!  :biggrin2:

Ik ga dus voor het goedkopere hardere leer. En we gebruiken er met 3 newfies wel kleden op. Ik moet er overigens niet aan denken een stoffen bank met de newfies. Want zo ziet het er een half uurtje na het dweilen uit  ::)
Afbeelding
#3105613
Sultan schreef: Wij zijn gestopt met nieuwe banken kopen. Ze zitten toch niet lekker, of zijn snel kapot met 2 grote honden en 6 katten. We gaan altijd ruim op tijd MP in de gaten houden en slagen altijd goed en voor weinig.
Altijd voor minder dan 300 euro hele goede, bijna nieuwe leren banken kunnen kopen.
Wel altijd in de buurt omdat we wel,willen proefItten natuurlijk!
Wij halen ze ook op mp. Kaine had 2 banken vakkundig gesloopt.
Nu slaapt hij in de gang dus word er niet meer gesloopt.
Maar wij hebben vaak hele mooie echt leren banken voor 40/50,00.
Die gaan 1 à 2 jaar mee en we kopen ze alleen als ze er heel goed uitzien ( dus zo goed als nieuw ).
#3105620
Suède stof werkt ook ideaal!! Haren blijven erop kleven (statisch) en zijn er zelfs met een doekje af te halen. Als je suède bank van goede kwaliteit hebt, komen er ook geen krassen op. Ik heb dure suède stoelen (199stuk) en mijn katten durven langs de zijkant  nog wel eens hun nagels inzetten (scherpen). Zie je niks van, de stoelen zijn ook al 5j oud, dus mijn ervaring suède..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3105632
Wij hebben 3 jaar terug hier http://www.profijtmeubel.nl/ onze bank gekocht.
Met een super degelijke stof. Hij wordt intensief gebruikt. Maar wij hebben geen grote honden.
De bank waar wij voor kozen heeft geen losse kussen. Dat is immer zo'n gedoe.
Ze hebben er ook leren modellen. Heel veeel. Succes.

En geluk hebben bij een tweede hands zaak.

Ik heb ooit twee tweedehands clubchairs gekocht. Die kwamen uit een 'herendispuut'.  De lucht van sigaar rook kwam er aan alle kanten uit. Blegh.
@rooklucht uit leer halen: https://www.meubelonderhoud.nl/index.ph ... 91&lang=nl
Zoiets gekocht, leer schoongemaakt. En elke maand gaan hier de leren stoelen in of Nivea of Dove handcreme.
Het heeft een maand geduurd en toen was er geen rooklucht meer te ruiken.
#3105646
Neally schreef: Wij hebben 3 jaar terug hier http://www.profijtmeubel.nl/ onze bank gekocht.
Met een super degelijke stof. Hij wordt intensief gebruikt. Maar wij hebben geen grote honden.
De bank waar wij voor kozen heeft geen losse kussen. Dat is immer zo'n gedoe.
Ze hebben er ook leren modellen. Heel veeel. Succes.

En geluk hebben bij een tweede hands zaak.

Ik heb ooit twee tweedehands clubchairs gekocht. Die kwamen uit een 'herendispuut'.  De lucht van sigaar rook kwam er aan alle kanten uit. Blegh.
@rooklucht uit leer halen: https://www.meubelonderhoud.nl/index.ph ... 91&lang=nl
Zoiets gekocht, leer schoongemaakt. En elke maand gaan hier de leren stoelen in of Nivea of Dove handcreme.
Het heeft een maand geduurd en toen was er geen rooklucht meer te ruiken.
Huh? In de handcreme?
#3105678
Wij hebben een leren bank van Natuzzi met relax stand. We hebben destijds gekozen voor de allerduurste kwaliteit leer. Hij is nu 12 jaar oud en ondanks dat er al 2,5 hond generatie op heeft gelegen en soms ook gekrabbeld ziet hij er nog best oke uit, nog steeds geen scheuren oid in het leer, natuurlijk wel wat gebruiksplekken maar zeker niet heftig. Een 3zitter en een stoel was toen iets van 12000 GULDEN.
#3105686
Neally schreef: Wij hebben 3 jaar terug hier http://www.profijtmeubel.nl/ onze bank gekocht.
Met een super degelijke stof. Hij wordt intensief gebruikt. Maar wij hebben geen grote honden.
De bank waar wij voor kozen heeft geen losse kussen. Dat is immer zo'n gedoe.
Ze hebben er ook leren modellen. Heel veeel. Succes.

En geluk hebben bij een tweede hands zaak.

Ik heb ooit twee tweedehands clubchairs gekocht. Die kwamen uit een 'herendispuut'.  De lucht van sigaar rook kwam er aan alle kanten uit. Blegh.
@rooklucht uit leer halen: https://www.meubelonderhoud.nl/index.ph ... 91&lang=nl
Zoiets gekocht, leer schoongemaakt. En elke maand gaan hier de leren stoelen in of Nivea of Dove handcreme.
Het heeft een maand geduurd en toen was er geen rooklucht meer te ruiken.
Dank voor de tip. Hoewel de banken hier in de leerwas gaan en nooit in de handcreme  ;)

Overigens denk ik dat de mensen die voor een stoffen bank gaan geen honden hebben met witte steekhaartjes zoals de Dalmaten. Ik heb zelf een halve Dalmaat met hele witte stekelharen en dan is stof echt niet te doen of schoon te krijgen.
#3105701
Ben nu aan mijn 2de dure leren bank bezig. De 1ste is ruim 10 jaar meegegaan. Nummer 2 is inmiddels 2,5 jaar oud, is nog niets aan te zien. Zit en ligt lekker.  Nummer 2 heeft een iets duurdere kwaliteit leer dan nummer 1, ben benieuwd of  ie ook iets langer meegaat. Nadeel is dat er in deze kwaliteit leer in combi met het model weinig kleur keuze was. Heb nu een donkerbruine bank en alle stof zie je liggen.
Heb ook een goedkoop seat&sofa dingetje overwogen, maar pff dan moet je over 2 jaar wéér. Wéér kiezen, wéér oude ding afvoeren.
#3105707
Wij hebben na 10 jaar opnieuw de EKTORP van de IKEA gekocht, zit echt lekker (vinden wij  8) Na 5 jaar koop je evt nieuwe of via mp andere hoezen en je kan er zo weer 5 jaar tegenaan.
Begin dit jaar dus een nieuwe gekocht met donkerbruine hoezen.......
Sarah5 schreef: Dank voor de tip. Hoewel de banken hier in de leerwas gaan en nooit in de handcreme  ;)

Overigens denk ik dat de mensen die voor een stoffen bank gaan geen zoals die honden hebben met witte steekhaartjes  Dalmaten. Ik heb zelf een halve Dalmaat met hele witte stekelharen en dan is stof echt niet te doen of schoon te krijgen.
Jaaaahhh, daar komen wij nu achter ja, Qadir verhaart geen haar....Maar Lizz....  ::) die is nu begonnen met verharen (dat houdt toch wel een keer op mag ik hopen;) en die haartjes zijn idd lekker prikkerig, maar stofzuigen doen we toch al elke dag dus dan de bank ook maar even he .
Maar dan nog, geen spijt van deze keus!
#3105712
eelke schreef: Wij hebben deze van bij de leenbakker, maar dan de nepleer variant. Aanbieding, was toen 450, onze oude via mp verkocht voor 70 euro, dus nog 380 bij moeten leggen. Hij staat er nu 2,5 jaar, en hij verbaasd me! De arm leuning is wat doorgezakt (daar zei een plankje krak toen ik me er op afzette) maar verder...er zit 1 kras op van toen Joep eens de bank op vloog en er geen kleedje op lag. Die kleedjes liggen er niet eens altijd op, en ja, de bank moet nogal eens wat geweld doorstaan.
Nog steeds blij met die keuze toen, we hadden eerst dezelfde maar dan van stof.

Afbeelding
Nou, wij hebben de stoffen variant, precies zoals op deze foto. Die raad ik ernstig af! Oscar mag niet eens op de bank, maar hij is na een jaar al helemaal versleten aan het raken van het stofzuigen. En zo heel fanatiek zijn wij daar nou ook weer niet in  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door