Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3102439
Valerie* schreef: Ik ben wel benieuwd welke hond jij denkt dat een kruising Bardino is?

Ja leuk zijn ze he!
De eerste foto die gestroomde hond.  Als die zo slank was geweest als bijv.  Een mechelaar was het twee druppels water met de raszuivere bardino die ik ken.  Leuke,  leergierige niet nerveuse herder zelfde maatje als mijn
#3102610
In mei is er weer een transport van honden. Er kunnen nog een paar honden mee, waaronder Butler. Butler is ook één van de honden 'met rugzakje'. Hij moet nog meer vertrouwen krijgen in mensen, maar is in de basis een erg leuke, lieve en vrolijke hond, die gek is op zijn balletje en ook al aan de riem mee kan lopen.
Het is een gecastreerd reutje, ca. 6 jaar, ongeveer 40 cm hoog en helaas leishmania-positief, maar doet het prima op een onderhoudsdosis Allopurinol.
Voor Butler zoeken we iemand met ervaring met honden die nog niet helemaal op hun gemak zijn met mensen. Weet jij toevallig iemand, dan hoor ik dat graag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3104093
Valerie* schreef: Lil het is inderdaad lastig te zeggen maar ik denk dat onder het extra vet wel een erg mooie hond zit  ;)
Dat denk ik zeer zeker! Maar het zou mij niets verbazen dat ze kruising is, omdat ze buiten dik ook gewoon wat breder gebouwd lijkt te zijn.
Het is dat het nu niet kan, want anders zou ik het overwegen. Een leuke Bardino(kruising) zou ik heel graag willen hebben. Maar nu is er echt geen plek/geld etc.
#3104155
Valerie* schreef: Lil het is inderdaad lastig te zeggen maar ik denk dat onder het extra vet wel een erg mooie hond zit  ;)

En Ulrike dat is ook wel het lastige aan opvangen he, het weer moeten afstaan. Misschien ken je mensen die wel plek hebben of kun je de honden delen? Vaak kom je zo via via wel bij goede gezinnen.
Ja dat is inderdaad moeilijk he Valerie! Twee opvangers hier hadden eigenlijk ook te grote rugzakjes voor een doorsnee gezin. Zelf hebben we een erg rustig huishouden en nadat ze eindelijk waren gewend, wil je ze ook niet weer opnieuw dat proces moeten laten doormaken.

Fijn zeg dat er al goed nieuws is voor meerdere honden!
#3104375
Valerie* schreef: Butler heeft opvang gevonden!

Ulrike ik snap ook dat je zo een hond niet meer weg kunt/wilt doen. Je hecht er zelf dan ook wat meer aan.

Lil mochten kosten een probleem vormen dan kun je ook aan opvang of back up voor de opvanggezinnen denken. Maar dan heb je wel de ruimte nodig nog  ;)
Ik ben blij voor Butler.
Tsja, ik zou best willen opvangen, maar daar komt wel meer bij kijken dan alleen het geld voor het voer e.d. Het kan hier gewoon echt niet, maar ik leef natuurlijk wel mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door