Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3101142
Ik woon vlakbij Assen, en volgens mij ken ik deze honden. Zijn niet zo leuk, wandelen ook vaak in het natuurgebied vlakbij waar ik woon,waar schapen zijn doodgebeten.
Vervelend als je een hond niet onder controle hebt, nu een kat, de volgende keer een haas of nog erger een ree. Ik ken ze hoor, deze mensen die een hond loslaten lopen, in een gebied met wild, vooral nu er jonge reeën worden geboren.
Door Lil
#3101144
Ik wil niet vervelend doen,  maar als je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, dan zit je vast en niet 1 nachtje.  Verschil met dronken etc is de hoeveelheid nachtjes.

Hier wordt geroepen deugdelijke afzetting van de tuin. Hier is de buurhond al over 2 meter heen gekomen. Ik kan niet met alles rekening houden. ...
#3101153
Lil schreef: Ik wil niet vervelend doen,  maar als je iemand aanrijdt en die persoon overlijdt, dan zit je vast en niet 1 nachtje.  Verschil met dronken etc is de hoeveelheid nachtjes.

Hier wordt geroepen deugdelijke afzetting van de tuin. Hier is de buurhond al over 2 meter heen gekomen. Ik kan niet met alles rekening houden. ...
Nou, dat is dus gewoon niet waar. Dat hangt helemaal van de situatie af. Als jij gedronken hebt of je hebt roekeloos gereden, kan het rijbewijs ingevorderd worden en kan er een gevangenis of taakstraf volgen. Maar als jij buiten je schuld iemand hebt aangereden, slaap jij die nacht dus niet in de cel. En laten we wel wezen, deze honden doen wat ze doen, niet omdat het criminele klootzakken zijn maar omdat het honden zijn. En dat je niet overal rekening mee kunt houden: ben ik helemaal met je eens. Je kunt moeilijk met je dieren in Fort Knox gaan wonen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 apr 2015, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3101206
Lizzy schreef: Nou, dat is dus gewoon niet waar. Dat hangt helemaal van de situatie af. Als jij gedronken hebt of je hebt roekeloos gereden, kan het rijbewijs ingevorderd worden en kan er een gevangenis of taakstraf volgen. Maar als jij buiten je schuld iemand hebt aangereden, slaap jij die nacht dus niet in de cel. En laten we wel wezen, deze honden doen wat ze doen, niet omdat het criminele klootzakken zijn maar omdat het honden zijn. En dat je niet overal rekening mee kunt houden: ben ik helemaal met je eens. Je kunt moeilijk met je dieren in Fort Knox gaan wonen.
Dan zal ik het die zes jaar in mijn werk wel verkeerd hebben gezien.  ;)
#3101213
Ik vind het jammer dat je als hondeneigenaar gewoon vogelvrij wordt verklaard. Natuurlijk mogen honden geen katten doodbijten. Katten mogen ook geen koikarpers uit vijvers vissen. Beide gebeurt toch, maar de hond + eigenaar is hoe dan ook altijd de lul.
#3101321
Tja, op het eerste gezicht klinkt in beslagname erg extreem.
Toch vraag ik mij wel af wat alle omstandigheden waren. Wanneer er al veel klachten/aangiftes lagen dan is dit alleen maar de druppel geweest. Wanneer ik de reactie lees van Spikkel dan zou zoiets het geval kunnen zijn geweest.
#3101432
Ik ga mijn kant toch neerzetten.. het raakt me enorm dit bericht..
Ik ben vorig jaar mijn oudje Pebbles op deze manier kwijt geraakt.. ze lag in mijn tuin onder de glasplaat van de tafel te zonnen (ze ging nooit verder dan de tuin, en dan nog maar 2 meter van de gevel vandaan) en mijn buurman kwam me even helpen. Nu moeten wij voor de brandweer/glazenwasser een hek/deur hebben die niet op slot zit, omdat we aan de achterkant aan het water zitten. Hij was dus doorgelopen en wij hebben allebei nooit gezien dat zijn teefje meegekomen is. In een flits zie ik de hond en ik zie Pebbles en het was te laat..
Pebbles was 19, echt al aan het einde van haar leven dus zij heeft de hond ook nooit zien aankomen. Teefje liet niet meer los, begon heftig te schudden en het was gedaan.. ik was mijn ouwertje kwijt. Gewoon in mijn veilige achtertuin..
Het teefje is een zuid russische owcharka, een ras wat bekend staat een kat te pakken om te moorden (even enorm generaliserend, natuurlijk zijn er uitzonderingen!). Ik vind dit geen ras om in een druk bevolkte wijk in de randstad te hebben maar soit... dat is mijn mening
Ik heb het mijn buurman nooit kwalijk genomen, ik was er immers bij toen hij bij mij de tuin in kwam... ik heb de hond ook echt niet zien meekomen.. ook de hond heb ik het niet kwalijk genomen ze deed waar ze voor gemaakt is. Dat is de natuur. Ik heb dus geen klacht ingediend.... maar de pijn was er zeker niet minder om
En ik heb de hond de eerste maanden echt niet meer vertrouwd, ik dacht dat ik haar kende, maar dit is iets wat je nooit verwacht van een hond die je elke dag ziet, knuffelt en lekkers toestopt..
#3101491
Vivianneb schreef: Ik ga mijn kant toch neerzetten.. het raakt me enorm dit bericht..
Ik ben vorig jaar mijn oudje Pebbles op deze manier kwijt geraakt.. ze lag in mijn tuin onder de glasplaat van de tafel te zonnen (ze ging nooit verder dan de tuin, en dan nog maar 2 meter van de gevel vandaan) en mijn buurman kwam me even helpen. Nu moeten wij voor de brandweer/glazenwasser een hek/deur hebben die niet op slot zit, omdat we aan de achterkant aan het water zitten. Hij was dus doorgelopen en wij hebben allebei nooit gezien dat zijn teefje meegekomen is. In een flits zie ik de hond en ik zie Pebbles en het was te laat..
Pebbles was 19, echt al aan het einde van haar leven dus zij heeft de hond ook nooit zien aankomen. Teefje liet niet meer los, begon heftig te schudden en het was gedaan.. ik was mijn ouwertje kwijt. Gewoon in mijn veilige achtertuin..
Het teefje is een zuid russische owcharka, een ras wat bekend staat een kat te pakken om te moorden (even enorm generaliserend, natuurlijk zijn er uitzonderingen!). Ik vind dit geen ras om in een druk bevolkte wijk in de randstad te hebben maar soit... dat is mijn mening
Ik heb het mijn buurman nooit kwalijk genomen, ik was er immers bij toen hij bij mij de tuin in kwam... ik heb de hond ook echt niet zien meekomen.. ook de hond heb ik het niet kwalijk genomen ze deed waar ze voor gemaakt is. Dat is de natuur. Ik heb dus geen klacht ingediend.... maar de pijn was er zeker niet minder om
En ik heb de hond de eerste maanden echt niet meer vertrouwd, ik dacht dat ik haar kende, maar dit is iets wat je nooit verwacht van een hond die je elke dag ziet, knuffelt en lekkers toestopt..
Wat naar, Vivianneb...

Ik kan me voorstellen dat je die conclusie trekt. Het is ook iets waar ik zelf over nadenk. Voor sommige honden is het leven in een drukke randstad met alle menselijke regeltjes zo´n uitdaging, dat ze daar beter niet kunnen leven, denk ik, want de mens is constant bezig om hun natuur te beteugelen om aan al die regeltjes te voldoen en doen ze dat niet gaat het ergens een keer mis. Maar het is ook weer een heel moeilijk onderwerp, omdat de invloed van de mens zo'n grote rol speelt in het gedrag van een hond en omdat die meteen vraagt om duidelijke criteria op basis waarvan de ene hond wel mag en de andere niet, en aangezien er zoveel overlap is tussen rassen in gedragspatronen, zie daar maar eens uit te komen, nog even los van het feit dat mensen zich benadeeld gaan voelen...
#3101495
Vivianneb schreef: Ik ga mijn kant toch neerzetten.. het raakt me enorm dit bericht..
Ik ben vorig jaar mijn oudje Pebbles op deze manier kwijt geraakt.. ze lag in mijn tuin onder de glasplaat van de tafel te zonnen (ze ging nooit verder dan de tuin, en dan nog maar 2 meter van de gevel vandaan) en mijn buurman kwam me even helpen. Nu moeten wij voor de brandweer/glazenwasser een hek/deur hebben die niet op slot zit, omdat we aan de achterkant aan het water zitten. Hij was dus doorgelopen en wij hebben allebei nooit gezien dat zijn teefje meegekomen is. In een flits zie ik de hond en ik zie Pebbles en het was te laat..
Pebbles was 19, echt al aan het einde van haar leven dus zij heeft de hond ook nooit zien aankomen. Teefje liet niet meer los, begon heftig te schudden en het was gedaan.. ik was mijn ouwertje kwijt. Gewoon in mijn veilige achtertuin..
Het teefje is een zuid russische owcharka, een ras wat bekend staat een kat te pakken om te moorden (even enorm generaliserend, natuurlijk zijn er uitzonderingen!). Ik vind dit geen ras om in een druk bevolkte wijk in de randstad te hebben maar soit... dat is mijn mening
Ik heb het mijn buurman nooit kwalijk genomen, ik was er immers bij toen hij bij mij de tuin in kwam... ik heb de hond ook echt niet zien meekomen.. ook de hond heb ik het niet kwalijk genomen ze deed waar ze voor gemaakt is. Dat is de natuur. Ik heb dus geen klacht ingediend.... maar de pijn was er zeker niet minder om
En ik heb de hond de eerste maanden echt niet meer vertrouwd, ik dacht dat ik haar kende, maar dit is iets wat je nooit verwacht van een hond die je elke dag ziet, knuffelt en lekkers toestopt..
Wat een afschuwelijke ervaring :'( :'( :'(
Het spijt me zo voor je, dit is echt vreselijk :'(
Ik vind de manier waarop je er mee om gaat en niemand iets kwalijk neemt wel heel dapper :-*
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 apr 2015, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#3101497
Lastig verhaal....

Stel het is jou kat die daar lekker in de tuin ligt en er komt iemand langs met 2 honden die ze dus niet kan houden en grijpen jou kat, slopen hem en de baas krijgt het niet voor elkaar om ze los te laten. Ik denk dat ik ook heel ver zou gaan en inbeslagname terecht zou vinden. Als ze gewoon sociaal zijn zijn die testen toch geen probleem.... Het is toch maar een hond?

Echter als het mijn hond was die een kat zou slopen (hij zal er misschien achteraan willen gaan, maar ik heb de riem) en hij wordt daarvoor in beslaggenomen zou ik er ook alles aan doen om hem terug te krijgen en zou ik het oneerlijk vinden. Want het is maar een kat, maar wel iemand zijn huisgenoot, iemand zijn beste vriendje.

Ik zeg lastig over te oordelen
#3101500
Boeffie Blafmans schreef: Wat naar, Vivianneb...

Ik kan me voorstellen dat je die conclusie trekt. Het is ook iets waar ik zelf over nadenk. Voor sommige honden is het leven in een drukke randstad met alle menselijke regeltjes zo´n uitdaging, dat ze daar beter niet kunnen leven, denk ik, want de mens is constant bezig om hun natuur te beteugelen om aan al die regeltjes te voldoen en doen ze dat niet gaat het ergens een keer mis. Maar het is ook weer een heel moeilijk onderwerp, omdat de invloed van de mens zo'n grote rol speelt in het gedrag van een hond en omdat die meteen vraagt om duidelijke criteria op basis waarvan de ene hond wel mag en de andere niet, en aangezien er zoveel overlap is tussen rassen in gedragspatronen, zie daar maar eens uit te komen, nog even los van het feit dat mensen zich benadeeld gaan voelen...
Nou woonde deze hond in Assen, nauwelijks de Randstad te noemen maar ik begrijp je punt. En het is een moeilijk onderwerp maar eerlijk gezegd zou het van mij bespreekbaar gemaakt mogen worden....

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat maar weinig honden in Nederland een leuk leven hebben. Ik denk dat ze aan overmatig veel stress lijden. Om allerlei redenen. Is het niet omdat de baas 10 uur per dag van huis is en de hond met een idiote HUS mee moet, is het wel omdat er veel te veel met ze gedaan wordt, is het wel omdat ze mishandeld worden, is het wel omdat ze het huis nauwelijks uit komen. En hoe drukker de omgeving, hoe korter de lont is van de hond maar ook van de mensen om hem heen.

Van de week stond hier nog een topic over een HUS die een hond kwijt was geraakt. En werd er gesproken over hoe HUSsen aan regels zouden moeten voldoen. Ik denk dat we terug moeten naar de tijd dat HUSsen nog niet noodzakelijk waren (ja, hooguit 1 per stad voor calamiteiten - baas in het ziekenhuis, baas gebroken been). Geen tijd voor een hond? Geen hond. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik begin steeds meer de schurft te krijgen aan deze "ik wil alles" maatschappij. Honden en niet alleen honden zijn daar de dupe van.

Ellen deelde eergisteren (geloof ik) dit artikel: http://www.hondenlezingen.nl/341055424? ... 8AFAEA753E. Ik denk serieus dat er teveel honden hier aan teveel stress lijden.

En ja, er lopen veel rassen rond waarvan je in mijn ogen best kan en mag denken en vinden en zeggen "hoort dat hier wel thuis?". De honden vertonen regelmatig maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag. De eigenaren kunnen de honden niet geven wat ze nodig hebben. Wat moet je ermee, met zo'n hond, hier in NL of in de stad?
#3101501
Dank je.. het is zeker de pijnlijkste ervaring tot nu toe in mijn leven, echt pijn tot in mijn ziel. Ik wist niet dat ik zo hard kon gillen. Voorval heeft me ook aardig nachtmerries bezorgt de eerste maanden. Maard de vergelijking met een kind gaat mij wel wat ver...

omdat ik haar mis en jullie haar hier niet kende:
Afbeelding
deze foto is een paar dagen ervoor genomen.. mijn prinses Pebbles
#3101502
Lizzy schreef: Nou woonde deze hond in Assen, nauwelijks de Randstad te noemen maar ik begrijp je punt. En het is een moeilijk onderwerp maar eerlijk gezegd zou het van mij bespreekbaar gemaakt mogen worden....

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat maar weinig honden in Nederland een leuk leven hebben. Ik denk dat ze aan overmatig veel stress lijden. Om allerlei redenen. Is het niet omdat de baas 10 uur per dag van huis is en de hond met een idiote HUS mee moet, is het wel omdat er veel te veel met ze gedaan wordt, is het wel omdat ze mishandeld worden, is het wel omdat ze het huis nauwelijks uit komen. En hoe drukker de omgeving, hoe korter de lont is van de hond maar ook van de mensen om hem heen.

Van de week stond hier nog een topic over een HUS die een hond kwijt was geraakt. En werd er gesproken over hoe HUSsen aan regels zouden moeten voldoen. Ik denk dat we terug moeten naar de tijd dat HUSsen nog niet noodzakelijk waren (ja, hooguit 1 per stad voor calamiteiten - baas in het ziekenhuis, baas gebroken been). Geen tijd voor een hond? Geen hond. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik begin steeds meer de schurft te krijgen aan deze "ik wil alles" maatschappij. Honden en niet alleen honden zijn daar de dupe van.

Ellen deelde eergisteren (geloof ik) dit artikel: http://www.hondenlezingen.nl/341055424? ... 8AFAEA753E. Ik denk serieus dat er teveel honden hier aan teveel stress lijden.

En ja, er lopen veel rassen rond waarvan je in mijn ogen best kan en mag denken en vinden en zeggen "hoort dat hier wel thuis?". De honden vertonen regelmatig maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag. De eigenaren kunnen de honden niet geven wat ze nodig hebben. Wat moet je ermee, met zo'n hond, hier in NL of in de stad?
Soms moet je een standpunt innemen die beter is voor de hond maar wel heel wat gevoelige snaren zal raken en zere scheenbenen gaat geven. Mijn buurman heeft dit ras gekozen omdat ze zo zeldzaam zijn hier in Nederland. Ik vind dat al een rode vlag.
#3101504
Vivianneb schreef: Dank je.. het is zeker de pijnlijkste ervaring tot nu toe in mijn leven, echt pijn tot in mijn ziel. Ik wist niet dat ik zo hard kon gillen. Voorval heeft me ook aardig nachtmerries bezorgt de eerste maanden. Maard de vergelijking met een kind gaat mij wel wat ver...

omdat ik haar mis en jullie haar hier niet kende:
Afbeelding
deze foto is een paar dagen ervoor genomen.. mijn prinses Pebbles
Ik kan me dat zo goed voorstellen (dat dit een van de pijnlijkste ervaringen uit je leven is) :'( :'(. Het is ook te afschuwelijk hoor, deze gebeurtenis hoort in een horrorfilm thuis, niet bij jou in de tuin :'(

Wat een prachtig mooi meisje, Pebbles :smitten:
#3101506
Vivianneb schreef: Soms moet je een standpunt innemen die beter is voor de hond maar wel heel wat gevoelige snaren zal raken en zere scheenbenen gaat geven. Mijn buurman heeft dit ras gekozen omdat ze zo zeldzaam zijn hier in Nederland. Ik vind dat al een rode vlag.
Ja, dat vind ik twee rode vlaggen. En van zo'n hond (heb net even gegoogled) vraag ik me af wat zo'n hond hier moet.... Maar in alle eerlijkheid? Vraag ik me ook wel eens af wat mensen in de Randstad moeten met Husky's, Sjamojeeds en Malamutes te meer als ik zie wat de gemiddelde eigenaar er mee doet en eigenlijk van verwacht :-\ (en de lijst van rassen is eigenlijk best wel eindeloos lang....).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door