Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3100789
Erna schreef: Vertrouwen is het grootste geschenk wat je een pupje kunt geven. Waarom negeren? Ze is er pas 1 dag en kent nog niets bij jullie in huis. Zorg dat je niet uit haar zicht bent, neem haar mee als je even uit de kamer gaat. Het is nog een baby.

Beneden slapen lijkt mij een uitstekend plan. Zorg dat ze zich thuis voelt en vertrouwen in jullie gaat krijgen.
+ 1

Helemaal 200% mee eens!!

Alles draait nu om vertrouwen. Een band opbouwen. En dat doe je door er voor haar te zijn.

Mijn man wilde ook pup perse niet mee naar boven. Hij was als de dood dat hij dan de rest van zijn leven met honden in bed zou liggen. Dus heeft hij weken beneden gelegen. En de eerste nacht dat hij eindelijk in zijn eigen bed wilde gaan liggen (langzaam steeds verder van haar afgeschoven met bed), heeft ze zich helemaal overstuur gegild. Mijn man kan dus voortaan lekker de boom in, pup gaat mee naar de slaapkamer ( :biggrin2:). De pup die hierna kwam is dus inderdaad mee naar de slaapkamer gegaan en met weken lag ze beneden zonder 1 keer gehuild te hebben. En mijn honden komen verder nooit in de slaapkamer.
#3100791
Wij hebben de periode naast het bed in het begin te kort gedaan. Pup niet 1x gepiept maar niet op zijn gemak en rustte 's nachts dus onvoldoende. Daar plukken we nu nog de vruchten van  ::)
Tammo wordt nu bijna een jaar en kan inmiddels even alleen in een andere kamer zijn  :-\
Hij heeft ook wel behoorlijke scheidingsangst en neemt nu stapje voor stapje wat meer afstand. Alleen buiten zijn bijvoorbeeld.

Na een maand aantobben met een hyper pupje is hij meegegaan naar de slaapkamer en voilla de nachten waren ineens vol rust en overdag was hij stukken minder hyper. Bij ooit een nieuwe hond zou ik het zeker anders aanpakken. Maar ja al doende leert men  :)
#3100809
Wij hebben 2 weken geleden onze 3e pup in huis gekregen, en is toch echt een paar nachten mee naar boven gegaan.
De 1e nacht piepte Sjors om een uur of 4, en ging krabbelen aan de grond -> dus even naar buiten, en ja hoor een grote plas !
De nacht erna piepte hij om een uur of 5, maar zonder krabbelen aan de grond, dus mijn hand bij hem gehouden en meneer lag binnen no time weer te pitten (had gewoon even bevestiging nodig dat hij niet alleen was)
De nachten erna gewoon doorgeslapen, dus voor ons een teken dat meneer klaar was om naar beneden te gaan

Nu hebben wij nog 2 honden rondlopen, maar bij onze 1e 2 honden hebben we het precies zo gedaan

Inmiddels kijkt meneer niet meer op of om als wij de kamer uitlopen, ik met de volwassen honden ga lopen of iets, want Sjors heeft het volledige vertrouwen dat wij er zijn op de tijden dat hij het nodig heeft (plassen/poepen/eten/trainen/spelen)

Succes !!
#3100823
Bexke schreef: Ons pupje kwam vandaag thuis! Ze komt uit een grote roedel met 14 pups en is dus veel beweging en gezelschap gewend. Als we uit haar buurt zijn, jankt ze. We negeren dit.
Maar hoe pakken we de nachts aan? Ik lees verschillende tips. 1 ding is zeker, mee op de kamer gaat ze niet! Ik wil wel beneden slapen, maar ze komt echt niet boven!
Hoe denken jullie er over?
hoe wij het doen:
NIET BENEDEN SLAPEN!!!!!!!
Kleine bench gebruiken (let wel je pup moet minimaal languit kunnen liggen en er in rechtstaan!!!!!
De bench word hier afgedekt met dekens en ook in de bench liggen dekens/knuffels met nestgeur. Dit geeft vaak een gevoel van herkenning, veiligheid, geborgenheid.
Ivm de bench: zorg wel dat de bench LEUK is. Snoepjes, eten, speelgoed, maar zeker geen straf.
En verder: NEGEREN!!!!!!! maar dan ook echt compleet negeren! geen sst geen stil niks.

Nu ik ben gezegend met zo van die slaapmarmotten die snachts zelden jammerden als pup :)
#3100838
Ik heb vroeger de tip gehad hond gillen laten (wel comfortabel in de bench, afdekken en kledingstuk erbij etc). Bench ontzettend leuk gemaakt en een hond met giga verlatingsangst. Hierna dus gekozen voor bij je leggen en afstand vergroten (ik lig liever in bed dan beneden). Geen verlatingsangst honden meer gehad.
#3100845
Ik vind het jammer dat er nog steeds van die achterhaalde adviezen worden gegeven, zoals gewoon laten gillen. Ja, uiteindelijk zal de pup wel begrijpen dat er niemand komt, als hij alleen en bang is. Dat hij zijn lieve mama kwijt is en het voortaan maar in zijn eentje zal moeten opknappen. Dat er niemand voor hem is, als hij zichzelf in slaap huilt.
Zelf zou ik liever een pupje willen dat op een andere manier opgroeit.  :-\
#3100851
Sher schreef: Ik vind het jammer dat er nog steeds van die achterhaalde adviezen worden gegeven, zoals gewoon laten gillen. Ja, uiteindelijk zal de pup wel begrijpen dat er niemand komt, als hij alleen en bang is. Dat hij zijn lieve mama kwijt is en het voortaan maar in zijn eentje zal moeten opknappen. Dat er niemand voor hem is, als hij zichzelf in slaap huilt.
Zelf zou ik liever een pupje willen dat op een andere manier opgroeit.  :-\
ja, precies vreselijk toch  :'(
Was trouwens niet tegenwoordig, dat was 14 jaar geleden, ok bijna 14 jaar geleden. Toen begon de omschakeling te komen en waren enkele trainers die zeiden en de methode naast bed en dan langzaam verplaatsen? Nu geloof ik dat niemand meer roept hond laten gillen.

Trouwens ik was een huilbaby. Oplossing was oordopjes en de kamer niet betreden totdat ik stil was. Dat was vroeger nu eenmaal wat men dacht dat het beste was. Nu denkt men dat iets anders beter is.
#3100854
Laddy heeft gelukkig nooit 's nachts gepiept, hij sliep in een bench naast mijn bed. Nu hij niet meer in de bench ligt, ligt hij wel nog steeds een poosje dicht tegen mij aan op bed. Rakker sliep bij mij ook op de slaapkamer, bij mijn vader in de douche, die liet hem janken. Geen van beide hebben verlatingsangst, wel gaat Rakker vaak op mijn bed liggen als ik weg ga (laat dan express die deuren open staan. Laddy maakt het niet zo veel uit. Die ligt vaak dicht bij mij in de buurt als ik thuis ben (onder mijn bureau of in het bedje dat dicht in de buurt staat........ Ze zijn beide gecastreerd, Rakker heb ik onder narcose meegekregen, samen hebben we in bed gelegen tot hij wakker werd. Bij Laddy ben ik blijven wachten tot hij wakker werd......... had zijn kop op mijn arm gelegd en ondanks de narcose kroop hij steeds verder tegen mij aan, ik hem steeds zachtjes roepend. Hij was de enige die geen jank heeft laten horen bij de DA. Het eerste wat hij zag toen hij goed bij was, was mijn gezicht en hij rook mij natuurlijk ook. Doe het een volgende keer zo weer op deze manier........
#3100896
Wij hebben Kira de eerste paar nachten in een bench pal naast ons bed laten slapen. Ook had zij een stukje stof van uit de nest mee en hebben wij haar bench zo gevuld dat het echt een holletje werd, met kleding stukken van onszelf en met een grote beer. De eerste nacht heeft ze 2 of 3 keer lopen piepen. We hebben haar toen uit de bench gehaald en haar buiten op het gras gezet. Ze deed een plasje en ging weer mee naar binnen hup de bench in. Dat heeft 2 nachten zo geduurd en die zelfde week sliep ze netjes door zonder ongelukje in de bench. Per week verschoven we de bench verder weg van ons bed, meter voor meter. Merkte we dat dit meteen goed ging nog een meter verder totdat ze in de huiskamer in de bench sliep. Dit hebben wij gedaan totdat ze een maand of 8was. Ze sliep gewoon netjes in de woonkamer zonder problemen. Kira heeft ondertussen haar eigen bed op onze slaapkamer. Daar gaat zij in liggen en komt er ook niet vanaf. Ze springt nooit zonder toestemming op ons bed en gedraagt zich keurig :). Bij ons is de regel dat ze eerst moeten leren om alleen te slapen en pas als dat helemaal goed gaat mogen ze op de kamer. Nu kan Kira makkelijk alleen slapen bijvoorbeeld beneden of in de gang. Dit is heel makkelijk voor mocht je bv ook logee bij iemand gaan ofzo :). Zijn wij ook heel blij mee. Maar zoals vele hier aangeven ik zou het piepen niet koudbloedig negeren. Het enige wat ze op dat moment ermee vraagt is geruststelling. Je hoeft haar niet als een bezetene gaan knuffelen van Aah zielige meid.. Maar een hand of een vinger doen al heel veel ;).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op za 18 apr 2015, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3100950
Bexke schreef: Ons pupje kwam vandaag thuis! Ze komt uit een grote roedel met 14 pups en is dus veel beweging en gezelschap gewend. Als we uit haar buurt zijn, jankt ze. We negeren dit.
Maar hoe pakken we de nachts aan? Ik lees verschillende tips. 1 ding is zeker, mee op de kamer gaat ze niet! Ik wil wel beneden slapen, maar ze komt echt niet boven!
Hoe denken jullie er over?
Pups die uit een grote roedel komen hebben het extra zwaar als ze plots ´alleen´ zijn. Niet negeren, veel warmte en liefde geven, gaat ze jullie als de nieuwe veilige, fijne roedel zien. Is er een goede basis van vertrouwen, dan kun je gaan leren alleen te zijn. Dus, eerst bedje naar beneden en lekker samen slapen :)
#3100962
Boeffie Blafmans schreef: Pups die uit een grote roedel komen hebben het extra zwaar als ze plots ´alleen´ zijn. Niet negeren, veel warmte en liefde geven, gaat ze jullie als de nieuwe veilige, fijne roedel zien. Is er een goede basis van vertrouwen, dan kun je gaan leren alleen te zijn. Dus, eerst bedje naar beneden en lekker samen slapen :)
Mooi gezegd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door