Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3099174
Kaela schreef: Ik weet niet hoe het kwam, maar ik heb een heel ander filmpje gezien als jullie. Mijn commentaar hierboven slaat dus helemaal nergens op  ;D

(ik zag een filmpje van een meisje dat haar paard van stal haalde, poetste, zadelde, een leuk rondje over een enorm veld reed, afzadelde, verzorgde en terug op stal zette)
Hihi, ik had al zo´n vermoeden dat er iets niet klopte.
Lizzy schreef: Dit is de link naar het 2de filmpje van Hope: http://www.bekijkdezevideo.nl/video/292 ... .-geweldig
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ja, dat is écht een BLIJ paard!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099177
Lizzy schreef: Ik heb Gal met deze Glocks Zonic (gaaaaaf paard!!! Ik hoop dat ie deze nou eens mag houden) ook gezien (al eerder). Wow. Maar ja, ik vind Gal dan ook leuk op elk paard waar ie op zit.
Ik vind Gal vooral leuk mét elk paard.
Wij rijden internationaal. En dat betekend dat wij de grote ruiters ook vaak bij het losrijden zien rijden.
Dan zie je zoveel in elkaar getrokken paarden met een boel spanning lopen... En die van Gal lopen allemaal lekker ontspannen, pompiedom, door die baan heen.
Gal zet regelmatig filmpjes online van hoe zijn paarden buiten staan, van hoe gek hij ermee is, van hoe gek de grooms ermee zijn... Ik zie die grooms uren en uren met die paarden wandelen op het wedstrijdterrein.

Ik zag laatst een filmpje van Gal die heel ontspannen zijn paard kunstjes staat te leren. Gewoon, voor de leuk. Met een brokje en een lach.
Als ik dressuurpaard was, breng me dan maar naar hem.
Door Lizzy
#3099185
Hope schreef: Ik vind Gal vooral leuk mét elk paard.
Wij rijden internationaal. En dat betekend dat wij de grote ruiters ook vaak bij het losrijden zien rijden.
Dan zie je zoveel in elkaar getrokken paarden met een boel spanning lopen... En die van Gal lopen allemaal lekker ontspannen, pompiedom, door die baan heen.
Gal zet regelmatig filmpjes online van hoe zijn paarden buiten staan, van hoe gek hij ermee is, van hoe gek de grooms ermee zijn... Ik zie die grooms uren en uren met die paarden wandelen op het wedstrijdterrein.

Ik zag laatst een filmpje van Gal die heel ontspannen zijn paard kunstjes staat te leren. Gewoon, voor de leuk. Met een brokje en een lach.
Als ik dressuurpaard was, breng me dan maar naar hem.
Dat verbaast me dus niks van Gal, die vent spoort. Ik heb verder nul verstand van paarden/paardrijden maar ik zie zijn paarden gewoon op de een of andere manier niet afzien. Lijden. Kun je die op joetjoep vinden, die filmpjes?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3099190
Lizzy schreef: Dat verbaast me dus niks van Gal, die vent spoort. Ik heb verder nul verstand van paarden/paardrijden maar ik zie zijn paarden gewoon op de een of andere manier niet afzien. Lijden. Kun je die op joetjoep vinden, die filmpjes?
Niet op joetjoep, wel op hun FB pagina. Glock Horse Performance Center
Zoals deze
https://www.facebook.com/video.php?v=902827683073873&set=vb.288481221175192&type=2&theater
Door K&D
#3099224
:D Ja, dan is het niet meer alleen rijden, maar samenwerken. Dat is wat elke ruiter zou moeten nastreven en maakt het 100 x leuker.
Het kost wel tijd zo'n band op te bouwen maar dan gaat je paard voor je door het vuur.
(ik sta nog heulemaal aan de beginstreep ervan; peerdje moet nog leren vertrouwen krijgen, we hebben hem nog maar net)
Door TessaThomas
#3099387
Hope schreef: Ik vind Gal vooral leuk mét elk paard.
Wij rijden internationaal. En dat betekend dat wij de grote ruiters ook vaak bij het losrijden zien rijden.
Dan zie je zoveel in elkaar getrokken paarden met een boel spanning lopen... En die van Gal lopen allemaal lekker ontspannen, pompiedom, door die baan heen.
Gal zet regelmatig filmpjes online van hoe zijn paarden buiten staan, van hoe gek hij ermee is, van hoe gek de grooms ermee zijn... Ik zie die grooms uren en uren met die paarden wandelen op het wedstrijdterrein.

Ik zag laatst een filmpje van Gal die heel ontspannen zijn paard kunstjes staat te leren. Gewoon, voor de leuk. Met een brokje en een lach.
Als ik dressuurpaard was, breng me dan maar naar hem.
Idd! En de honden die je daar langs ziet komen zijn ook grappig. :D
Door Lil
#3099533
Boeffie Blafmans schreef: Ik kan het helemaal niet inschatten en ben benieuwd wat de kenner ziet :)
Net even gekeken. Ik ken het filmpje. Iemand al opgevallen dat meisje hele scherpe sporen en dan bedoel ik ook echt hele scherpe sporen om heeft?
Laatst gewijzigd door Lil op wo 15 apr 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3099589
Lil schreef: Net even gekeken. Ik ken het filmpje. Iemand al opgevallen dat meisje hele scherpe sporen en dan bedoel ik ook echt hele scherpe sporen om heeft?
Bij mij is het filmpje best wel onduidelijk. Westernsporen zijn standaard groot, maar hoe kun jij zien of ze scherp zijn? Sporen zijn net als bitten pas scherp door de manier waarop ze worden gebruikt.
Gebruikersavatar
Door chery
#3099635
westernsporen lijken scherp! Maar zijn vriendelijker dan dressuursporen. Met westernsporen rol je, met een dressuurspoor "prik" je steeds op dezelfde plek is is veel onvriendelijker. Als je de kans heb voel dat maar eens op je arm. Ik rij ook western, de lage halshouding is normaal. Oren naar achteren vaak een teken dat het paard luistert naar de berijder. Likken om de mond ook normaal gedrag bij een paard dat je begrijpt(kijk maar eens naar Monty Roberts bijvoorbeeld).

En Edward vind ik geweldig! Net als Carl Hester!
Laatst gewijzigd door chery op wo 15 apr 2015, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door