Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3097974
Poeh wat heftig en jeuk is vaak naarder dan pijn, hoop dat je koelgel helpt anders kan je ook met havermout werken vul bv een washandje  ermee en dan nat maken en op de jeuk plekken leggen helpt geweldig en zodra je in bad mag dan gewoon haver in het water doen of stijfsel idd wat ook geweldig werkt.  Voor nu heel veel sterkte en hoop dat de allergische reactie snel weg trekt.
#3097976
Denk niet dat dat nodig is, mijn buik is afgezakt daardoor had ik de pijn, er zit weliswaar nog veel vocht in, maar is toch zeker een stuk gekrompen. Ik ga niet volop pillen slikken als het niet hoeft. Dan genees je ook minder snel. Alle rotzooi moet wel door je lichaam opgeruimd worden, dan heb ik liever dat mijn lichaam het vocht opruimt en er voor zorgt dat ik minder infectiegevaar heb :)
Dian schreef: jammer dat je zo erg reageert op paracetamol. Toch zou ik die tramadol maar wel nemen en daar een spiegel mee opbouwen. Als je alleen neemt bij heftige pijn, dan ben je eigenlijk al te laat.............
#3097977
Gewoon Koelzalf, helpt nix hoor.. Alleen als het nat is, maar als het ingetrokken is, dan voel je er niets meer van.

We zullen het met Jeuk moeten doen!
Dian schreef: wat voor zalf heb je gekregen? Mentholgel?
#3097978
Dank je :) Het is zalf en je bent maar 10 minuten tot een kwartier van de jeuk verlost. Maar gelukkig hebben we nu de anti-histamine, daar slaap je heerlijk op! Merk nu ook al dat ik de knollen op heb. Als ik slaap merk ik de jeuk ook niet :)
hamada schreef: Hopelijk helpt de gel. Sterkte.
#3097979
Dank je, vind die jeuk idd. niets. Maar zal er rondom de wonden maar afblijven. Heb al genoeg meegemaakt na de operatie. Mijn armen mag ik wel lekker jeuken! :) WE strijken er gewoon wat vaker koelzalf op.

De havermout kan ik nog proberen, maar een bad hebben we niet, en ik mag pas over 4 weken badderen denk ik, wondjes zijn nog niet dicht. Douchen mag ik gelukkig wel :)

Denk dat ik nog 14 dagen zo rondloop, we zullen zien! Best een groot oppervlak wat nu met vlekken bedekt is, beide armen rondom, schouder, oksel links, bovenkant lichaam, een paar kleine plekjes op mijn buik, bovenbenen inmiddels ook, en mijn onderrug, zo'n hele brede band van links naar rechts en mijn linker heup is helemaal rood.
Anneloog schreef: Poeh wat heftig en jeuk is vaak naarder dan pijn, hoop dat je koelgel helpt anders kan je ook met havermout werken vul bv een washandje  ermee en dan nat maken en op de jeuk plekken leggen helpt geweldig en zodra je in bad mag dan gewoon haver in het water doen of stijfsel idd wat ook geweldig werkt.  Voor nu heel veel sterkte en hoop dat de allergische reactie snel weg trekt.
#3098858
Klinkt heel bekend (alleen had ik het van de brufen)

Wat mij als enigste een beetje verkoeling gaf was ice packs naast me neer leggen op bed
Die stralen kou uit, en dat was heerlijk en kwam ik eindelijk wat tot rust

Verder had ik ook allerlei jeuk plekken tussen mijn tenen, hier deed ik dan watjes volgezogen met azijn tussen, en dat gaf ook wel iets verkoeling

Maar ik zweerde bij de ice packs !!
#3099037
Ik heb er een stootkuur prednisolon bij gekregen. Ben gisteravond begonnen met deze kuur. De brand is er nu in ieder geval uit. Maar wat ik zo raar vind, je krijgt voor de eerste dag 2 tabletten pred. 30 mg. Daarna nog 6 dagen en dan mag je zo ineens stoppen. Bij honden moet je altijd afbouwen, kan iemand hier 1 zinnig woord over zeggen?

Afbeelding
zo zag het er uit, ook al het hele gezicht er onder. lippen, ogen, wangen, nek/hals, achterhoofd

Afbeelding
ook van deze over het hele lichaam, armen, benen, buik.

Afbeelding
Zo zagen dus mijn hele armen er bijna uit met af en toe een klein plekje ertussen. Vanaf de schouder tot aan de pols.
Ik stond echt in de brand :(
hamada schreef: Kon die nog iets voor je betekenen?
#3099039
Iets beter, de brand is eruit nu na de start van de prednison. Nu de plekken nog weg en de jeuk. Maar mijn buikje die 25 cm was gegroeid begint nu ook te slinken, dus dat is andere jeuk erbij. :) Nog 10 cm te gaan i.p.v. 25 cm in omvang :)
flodder en dwarrel schreef: hoe gaat het nu?
#3099040
Ik ben gaan douchen met appelazijn na. Dat was heerlijk. Maar toen sloeg de brand erin, dus in plaats van jeuk had ik de brand er in staan. En het breide zich uit naar mijn gezicht, ogen, achter de oren, mijn lip begon heel dik te worden en toen mijn linker wang. Toch maar met de prednison begonnen, omdat het zich verspreide naar gevaarlijke delen. Wilde niet dat mijn keel ook nog dicht zou slaan.

Vanmorgen werd ik badend in het zweet wakker, de brand was eruit, maar ooh oh wat had ik het koud (en nog steeds) ben een echte koukleum. Had dan alles wat rood was stond in vuur en vlam gistern, maar ik had het koud. Dus Icepacks, kweet niet, zou te koud zijn voor mij denk ik :) 
Monique77 schreef: Klinkt heel bekend (alleen had ik het van de brufen)

Wat mij als enigste een beetje verkoeling gaf was ice packs naast me neer leggen op bed
Die stralen kou uit, en dat was heerlijk en kwam ik eindelijk wat tot rust

Verder had ik ook allerlei jeuk plekken tussen mijn tenen, hier deed ik dan watjes volgezogen met azijn tussen, en dat gaf ook wel iets verkoeling

Maar ik zweerde bij de ice packs !!
Door sella
#3099245
Je mag humaan tegenwoordig idd zo stoppen. Maar het hangt ook heel erg af van de reden waarvoor je het krijgt.
In jouw geval is de reactie van je lichaam op dit middel wel gestopt.
Als je een erge exturbatie( zware ontregeling) van je astma hebt, kan je wel 3 maanden verder zijn voor je op 0 zit. Omdat het lichaam een snellere afbouw niet tolereert.
Bij de honden wisselt het ook wel of niet afbouwen. Ik bekijk het nu per keer, na de rug operatie moet ik langer doorgeven omdat het bleef zwellen en hond verlammen.
Voor een allergische reactie waren we snel weer naar 0
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door