Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3097200
Borke ging vroeger soms mee met een HUS en die was geweldig.
Maximaal 7-8 honden mee, inclusief haar eigen labje.
Ik kwam haar vaker tegen in het bos en ben een paar keer met haar opgelopen en had daar een goede indruk van.
Ook van hoe het op de parkeerplaats ging.

Maar ja, dat is alweer 10 jaar geleden... en ze is al lang gestopt.
Toen liep er ook al een HUS in het bos die steeds honden kwijt was, enorm grote groep honden, gaven veel overlast  >:(
#3097209
Doordat ik mijn enkel zo geblesseerd heb, heb ik een hus ingeschakeld die alleen 1 op 1 uitlaat, dus die laat Shay een uur uit aan de lijn en doet leuke dingetjes onderweg met hem.
Ze laat ook af en toe een half uurtje Buffel uit en ze kort het rondje in als ze ziet dat hij te moe wordt.
Dat vindt ik een acceptabele oplossing. Ik wil ze never nooit met een hus mee sturen die meerdere honden loslaat rennen met die van mij in een gebied dat ze niet kennen.
#3097219
Ik zou best een hus willen voor die paar keer per daar dat ik een hele dag cursus heb, we een feest overdag hebben en dus een dag weg zijn ofzo. Maar dan gewoon een privé hus. En waarbij ze niet los gaan.

Ik kom ze hier eigenlijk nooit echt tegen. Op een plek zie ik wel eens een bus staat waarvan ik denk dat die er van is want dan loopt er ook een clubje honden. Maar dat is meer op een open veld en daar loop ik dan sowieso niet. 
#3097232
Dat een hond wegloopt kan natuurlijk altijd gebeuren (is mij 1x overkomen in 11 jaar tijd) en geloof me, ik was meer in paniek dan de eigenaar zelf  :'(. Had het ook totáál niet verwacht van die hond, maar ik denk dat ie ergens van was geschrokken ofzo. Ik heb die dag uren overgewerkt, uiteindelijk zat ie op de plek waar ik m'n bus had geparkeerd. 

Als ik die verhalen zo lees van 10 of meer honden...moet er niet aan denken. Ik heb er maximaal 6 waarvan er 2 vaak aangelijnd omdat het jagertjes zijn.
#3097249
TessaThomas schreef: Ik heb ooit eens gekeken naar hussen (voor noodgevallen), maar daar mocht ik niet mee mee lopen>  :-\ Niet als mijn honden mee zouden lopen en niet zonder hond. Dat waren er toch wel een aantal, ook hussen die goed bekend stonden. Heel vreemd iig.

Nu zouden Tay en Tessa toch niet meemogen en gelukkig is het niet nodig ivm oppas.
Het is mij nooit gevraagd door eigenaren maar zou er geen probleem mee hebben eigenlijk. Gaven ze geen reden dan?
#3097257
Ik voel me gezegend! De Hussen  moeten hier een contract hebben met het bosbeheer en dat is een beperkte groep met een max aantal honden. Sinds deze regels is het een stuk prettiger in het bos!

overigens vind ik 3 een stomme norm. Ik heb 2 honden en vriendin heeft 2 honden, die ik geregeld meeneem. dan zou ik die 2 niet mee mogen...
#3097314
Els&Flow schreef: Wijkagent of zowiezo melding maken bij politiebureau. Heb ik vorige keer ook gedaan omdat ik bijna haar kleine hondjes onder mn wielen had. En bij hetzelfde incident werd uitgemaakt voor rotte vis omdat ik niet goed zou uitkijken. ::)
Ik heb meerdere keren melding gemaakt zowell bij de gemeente delft als bij de politie, zelfs met foto's van de groep honden en foto;s van de busjes met kentekens erop. Ik kreeg steeds als reactie dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik baal ervan als ik ze tegenkom, die eerste keer dook een groep bovenop Joy, die toen kreupel ervan daan kwam...
En foxy en Vivi zijn bang voor die grote groepen...  :( Dus ik loop met een swieper en als het nodig is dan krijgt een hond een lel van me... Vooral die ene boxer die altijd byzonder lomp en opdringerig is.
Maar als ik het kan voorkomen, doe ik dat ! Dus als ik aankom rijden en ik zie haar bus staan, dan rijd ik door en ga ik ergens anders lopen :(
Ze heeft trouwens altijd het raampje open staan van de voordeur, ik heb al tig keer een "net briefje" op haar stoel gegooid....
Ik weet zeker dat ze die leest, tegenwoordig probeert ze om te lopen, of wacht ze met uitladen- dat vind ik al heel wat :(
#3097332
Hier in het amsterdamse bos hebben ze een vergunning nodig...max 8 honden en bij 6 dus al een vergunning. Nu heeft mijn vriend een HUS en loopt 3 rondes per dag met max 5 honden. Zelf heb ik ook problemen met de grote groepen pfffff lopen doen ze nog geen 3 kwartier en ze worden van bus naar bus overgeladen om door een andere thuis gebracht te worden, houden geen rekening met andere honden en lopen alleen maar te bellen en te schreeuwen naar de honden. Zoals met alles moet de goede onder de kwaden lijden. Ben er trots op dat mijn vriend een zeer goede naam heeft in het bos en als er baasjes mee willen lopen zijn ze van harte welkom( ook al paar keer gebeurd) en als een hond bij een proef wandeling niet goed in de groep pas, of zich helemaal niet happy voelt( angstig) gaat deze hond met Paul niet meer mee, de honden moeten het namelijk leuk hebben en vinden.
Het is heel makkelijk en lekker verdienen zo'n grote groep maar het weegt niet op tegen alle narigheid die je ervan kan hebben, al zullen die Hussen met grote groepen daar dus geen boodschap aan hebben. Mijn honden Mogen alleen mee met Paul als er plek is en als ik ook mee kan lopen, verder vertrouw ik ze aan geen enkele Hus toe.
#3097394
Ambull schreef: Uit de algemene voorwaarden:
5. 'Uw hond dient het commando "hier" te kennen.
9. De Uitlaatservice is niet aansprakelijk voor enige verwonding, ziekte, infecties, kreupelheid of eventueel verlies van  uw hond.

Lekker makkelijk.
Ik begrijp het niet dat je je hond aan zo'n bedrijf mee durft te geven.

Ik wilde net schrijven: Hebben jullie de algemene voorwaarden gelezen ?  :-X
#3097402
Dat staat bij iedere algemene voorwaarde van elke Hus, er is namelijk geen verzekering die dit dekt voor de ondernemer.
"Wettelijke-aansprakelijkheid

In de wet is het zo geregeld dat de eigenaar van de hond altijd aansprakelijk gesteld kan worden voor het gedrag van zijn hond, ook als de eigenaar zelf niet aanwezig is. Wellicht vreemd maar toch is het zo. Als jij een hond in de groep hebt die een andere hond aanvalt en verwondt waardoor je naar de dierenarts moet, is de eigenaar van die aanvallende hond verantwoordelijk en dient dus de rekening te betalen."

Maar dit geldt dus ook als je hond iets overkomt tijdens een wandeling waar je niet bij bent.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door