Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3105377
Gijs was vandaag een plaat voor zijn kop hond  :rant:

Was op een losloopveldje, aan de rand liep een man met aangelijnde honden, er kwam net een andere blije loslopende hond aan dus ik dacht afstand en afleiding genoeg, maar nee, die draak koos er toch voor om net daarheen te spurten. Grrr...
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3105814
Fenixjuh schreef: Dat 'schop-mijn-hond-niet' komt er alleen maar uit als eigenaar al eens heeft meegemaakt dat het gebeurde, dus heeft-ie vast vaker gehoord 'houd je hond bij'. Dat is echt het enige wat ik van mensen/honden vraag, houd gewoon je hond bij, indien niet onder controle aan de lijn.
Ongelukjes gebeuren, maar laat in elk geval zien dat je PROBEERT je hond terug te roepen...  ::)

@ Joaquin, Anderen zien gewoon het probleem niet, je kunt ze toch niet opvoeden, zorg in elk geval dat je zelf rustig blijft. Trek het je niet aan, die mensen zijn nou gewoon ECHT zo stom, je zou denken dat het niet kan, maar het is zo..  :-X :-\

Zie jij een hond, zorg dat je je hondjes roept en lijn ze zelf aan. Dan heb je al stap 1, je toont dat jouw honden goed luisteren en je hebt 50% van de situatie onder controle. Uiteindelijk heb jij straks honden die geweldig luisteren, want elke keer dat je roept krijgen ze lekkers als ze even aan de lijn moeten.  ;)
Zitten ze aan de lijn, kun jij rustig bedenken wat je wil, weglopen, langslopen of even op het gras gaan staan en laten passeren. Ik heb gemerkt dat als ik mijn hond bij me riep, de situatie zichzelf al oploste doordat de ander al de andere kant opging. Ik voelde me vaak stom en overdreven omdat ik mijn hond heel vaak terugriep en 8 van de 10 keer kwamen we de betreffende hond niet eens tegen, laat staan dat ik me er druk om kon maken (terwijl ik natuurlijk alle rampscenario's in mijn hoofd al had afgespeeld  ::) :P ;) ).
Blokkeren van honden is echt heel moeilijk, dat is oefenen-oefenen-oefenen en dat zijn vast situaties waarvan ik me voor kan stellen dat je ze niet op wil zoeken. Wandelen doe je (ik in elk geval) ter ontspanning en vaak gewoon geen zin in moeilijk gedoe, dus is ontwijken vaak makkelijker en relaxer  ;)  Gooi als je bang bent wat snoepjes naar een hond, ik heb pas 1 eigenaar gehad die het zag en het geeft mij vaak tijd om de hond te passeren (nou heb ik natuurlijk het geluk dat mijn hond zich niet in eten interesseert).

En mocht het weer fout gaan, het zal vast jouw schuld niet zijn  :-*  Gewoon lekker hier op het forum stoom afblazen over dat mensen echt zo dom kunnen zijn, knuffelen met Django en Dolfje en de volgende dag weer een nieuwe wandeling om van JOUW hondjes te genieten  ;) :)
Die van mij lopen nooit los als er honden zijn die ik niet ken. Ze zijn alleen los als ik zeker weet dat we alleen zijn. Zodra ik een hond zie ontwijk ik of draai om omdat ik zulke situaties gewoon wil voorkomen. Ik hoop niet dat het nog een keer fout gaat maar als dat zo is laat ik van me horen ;D
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3105815
Sher schreef: Heel eerlijk, als ik zo jouw onderschrift zie, zou ik niet blij zijn als jij dat clubje zomaar op mijn mini-dametjes af zou laten stormen. Als die dan ook nog eens denken dat ze mijn mini op hun plek moeten zetten, zou ik bereid zijn kilometers om te lopen om jullie vooral nooit meer tegen te komen. Ben jij je er wel van bewust hoe het voor een miniatuur-hondje is om zoveel power op zich af te zien stormen?
+1!
Door Irish
#3105878
winni schreef: Als je je hond optilt maak je er een héél onnatuurlijk dominant hondje van, die absoluut op zijn plek gezet moet worden. En de meeste honden zullen dit nooit vergeten.....als je ze weer tegenkomt.
Héél dominant blokken en wegsturen is de beste oplossing en gooi desnoods een slipketting op de aanvallende hond zijn kop. En hou je eigen hond achter je.
Ik maak dit zo vaak mee. Gaat altijd goed. Maar ik kan mij goed kwaad maken en desnoods krijgen de tegenstander een  :biggrin2: (wat mij op dat moment het beste uitkomt ;))
Koop een boek anno nu bijv. ''Dit is de hond''. Dominantie etc is de grootste onzin en zo achterhaalt bij honden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door