Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3103805
pluk schreef: Probeer t maar eens "droog", werkt echt  :)
Ik loop hele wandelingen aan m'n tenen te denken ::)
;D Mss een stomme vraag maar hoe ontspan je je tenen dan?
Door eelke
#3103820
Lil schreef: Ik heb geleerd een simpel liedje te zingen. Ofwel doe iets dat je gedachten verzet waardoor je zelf ontspant.
Als je bang bent in het donker moet je fluiten! Op de zolder, in de kelder, op de trap! (kinderen voor kinderen)
Door Lil
#3103851
eelke schreef: Als je bang bent in het donker moet je fluiten! Op de zolder, in de kelder, op de trap! (kinderen voor kinderen)
Jaaaaaaa!!!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3103853
Joaquin schreef: ;D Mss een stomme vraag maar hoe ontspan je je tenen dan?
Als je verkrampt of verstijft trek je automatisch je tenen op. En dan moet je je tenen dus strekken. Mij lukt dat niet zonder de rest ook enigzins te ontspannen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3103881
Joaquin schreef: Ik ben een schijtbak geworden, sinds dit voorval is er al 2 x een hond op ons af gerend (los) en ik merk dat ik meteen in paniek raak. Een paar dagen geleden kwam er een jack russel op ons af stuiven uit de bossen, we zagen hem helemaal niet aankomen en ik verstijf meteen. Ik ga er meteen vanuit dat dit fout afloopt :( gelukkig viel het mee en was hij gewoon nieuwsgierig. Ik vind het buitengewoon vervelend dat ik constant super op m'n hoede ben en zo niet meer ontspannen kan lopen, mijn jongens voelen dit aan en reageren dus ook heftiger op elke passerende hond  :-X
ik snap je wel hoor, ik loop met zimba ook met ogen in mn achterhoofd... voor ik hem uit de kar haal inspecteer ik zo n beetje zover ik kijken kan of ik een hond zie... zie ik er wel 1 dan blijft ie in de kar
Door vagebond
#3103887
Ik voel helemaal met je mee, wat een ellende en dan ook nog iedere dag tegenkomen, balen. Wij hebben 3 teckels, zelfde gezeik met grote honden. Onze teckels zijn in feit altijd bezig met muizen, mosseltjes, negeren andere honden. Als ik een grote hond in de verte zie die ik niet ken, wordt ik al panisch, vooral als het geen pluimstaart heeft! Rottweiler, Dobermann, witte herder, die grote bullen. Gister nog kwam er zo'n weet ik veel, grote bull aanstormen. Ik zag in de gauwigheid dat het een reu was, gelukkig want de teckels zijn teefjes. Maar staart en haren omhoog liep ie ze omver te kegelen, grrr. Wat me dus opvalt bij die grote bakbeesten, dat er zowat geen eentje luistert.
Echt waar, schijtziek wordt ik van die gasten. Drie jaar geleden is Gina tegen de grond gedrukt door zo'n Stafford. Ze zat als eenjarig hondje op d'r kont te kijken naar dat beest, die kwam als een debiel op haar afstormen en drukte haar tegen de grond aan. Ik dacht dat ik gek werd. Natuurlijk kwam het door ons en niet door zijn bitch teef volgens de eigenaar. Mafkees. Ik ben er zooo klaar mee.
Ik probeer nu ook kalm te blijven en positief te denken als ik zo'n beest zie aankomen, maar doe wel de honden snel aan de lijn. Maar zoals gister ook, dat was gewoon een op hol geslagen tank, die kun je niet eens wegschoppen. De meeste honden kun je idd wel blokken.
Ik hoop voor je dat je het kunt oplossen. Het beste is dat ze een keer gaan verhuizen.
We hebben het hier ook meegemaakt met een gast met 3 witte herders, ja hoor losloopgebied, dus ze mogen los, betekent niet dat ze je hond mogen opvreten toch? Wat was iedereen blij dat die gast opgerot was met die honden.
Gr. Ingrid
Door heicke
#3103972
Dat blokken lukt mij eigenlijk nooit, de vreemde honden schieten gewoon langs mij heen om achter mij naar mijn honden te gaan. Wellicht omdat ik klein en smal ben, dat het mij daarom niet lukt? de honden staan wel achter mij maar omdat ik er 2 heb kan ik niet letterlijk ervoor staan.

Ik kan woest worden van de opmerking 'hij doet niets hoor' als ik netjes vraag of ze de hond even bij zich willen houden.... en ondertussen gewoon hun hond naar ons toe laten rennen. Nu roep ik gewoon terug: 'uw hond doet misschien niets, maar ik wel, dus hond bij je houden asjeblieft'. De scheldkolonade of rotopmerkingen volgen toch wel, ik ben associaal en mijn honden onopgevoed)
Mijn honden weten ondertussen wel dat als er een tegenligger aankomt met hond dat ze rechts van mij moeten gaan lopen ofwel links (al naar gelang welke kant de tegenligger loopt) maar dat werkt alleen als de tegenligger meewerkt en diens hond dus niet naar ons toekomt.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3104383
Me and my boys! schreef: ik snap je wel hoor, ik loop met zimba ook met ogen in mn achterhoofd... voor ik hem uit de kar haal inspecteer ik zo n beetje zover ik kijken kan of ik een hond zie... zie ik er wel 1 dan blijft ie in de kar
Ja dat snap ik heel goed, better safe than sorry. Zo'n kar is dan toch wel een uitkomst he
vagebond schreef: Ik voel helemaal met je mee, wat een ellende en dan ook nog iedere dag tegenkomen, balen. Wij hebben 3 teckels, zelfde gezeik met grote honden. Onze teckels zijn in feit altijd bezig met muizen, mosseltjes, negeren andere honden. Als ik een grote hond in de verte zie die ik niet ken, wordt ik al panisch, vooral als het geen pluimstaart heeft! Rottweiler, Dobermann, witte herder, die grote bullen. Gister nog kwam er zo'n weet ik veel, grote bull aanstormen. Ik zag in de gauwigheid dat het een reu was, gelukkig want de teckels zijn teefjes. Maar staart en haren omhoog liep ie ze omver te kegelen, grrr. Wat me dus opvalt bij die grote bakbeesten, dat er zowat geen eentje luistert.
Echt waar, schijtziek wordt ik van die gasten. Drie jaar geleden is Gina tegen de grond gedrukt door zo'n Stafford. Ze zat als eenjarig hondje op d'r kont te kijken naar dat beest, die kwam als een debiel op haar afstormen en drukte haar tegen de grond aan. Ik dacht dat ik gek werd. Natuurlijk kwam het door ons en niet door zijn bitch teef volgens de eigenaar. Mafkees. Ik ben er zooo klaar mee.
Ik probeer nu ook kalm te blijven en positief te denken als ik zo'n beest zie aankomen, maar doe wel de honden snel aan de lijn. Maar zoals gister ook, dat was gewoon een op hol geslagen tank, die kun je niet eens wegschoppen. De meeste honden kun je idd wel blokken.
Ik hoop voor je dat je het kunt oplossen. Het beste is dat ze een keer gaan verhuizen.
We hebben het hier ook meegemaakt met een gast met 3 witte herders, ja hoor losloopgebied, dus ze mogen los, betekent niet dat ze je hond mogen opvreten toch? Wat was iedereen blij dat die gast opgerot was met die honden.
Gr. Ingrid
We zagen ze gisteren nog en kregen boze blikken :-X Hoe reageren jou honden in zo'n situatie? Wel goed om idd positief te denken en rustig te blijven. Ik vind dat erg lastig maar dat is misschien ook omdat het nog zo vers is.
heicke schreef: Dat blokken lukt mij eigenlijk nooit, de vreemde honden schieten gewoon langs mij heen om achter mij naar mijn honden te gaan. Wellicht omdat ik klein en smal ben, dat het mij daarom niet lukt? de honden staan wel achter mij maar omdat ik er 2 heb kan ik niet letterlijk ervoor staan.

Ik kan woest worden van de opmerking 'hij doet niets hoor' als ik netjes vraag of ze de hond even bij zich willen houden.... en ondertussen gewoon hun hond naar ons toe laten rennen. Nu roep ik gewoon terug: 'uw hond doet misschien niets, maar ik wel, dus hond bij je houden asjeblieft'. De scheldkolonade of rotopmerkingen volgen toch wel, ik ben associaal en mijn honden onopgevoed)
Mijn honden weten ondertussen wel dat als er een tegenligger aankomt met hond dat ze rechts van mij moeten gaan lopen ofwel links (al naar gelang welke kant de tegenligger loopt) maar dat werkt alleen als de tegenligger meewerkt en diens hond dus niet naar ons toekomt.
Ik denk dat blokken in bepaalde gevallen best goed kan werken maar die van mij schieten alle kanten op als ze echt bang zijn..mss toch iets om te oefenen en als het vaker gelukt is je er ook zelfverzekerder staat en toch meer indruk maakt? 
Door vagebond
#3104413
Blokken werkt goed, rechtop blijven staan, zelfverzekerdheid uitstralen. Een keer heb ik een witte herder die grommend en blaffend op ons af kwam rennen met een appportfrisbee op zijn knar gemept. Je had die eigenaar moeten horen bleren. Hij wilde nog een keer komen, ik hoefde me alleen om te draaien en eh te zeggen, weg was ie. Gewoon ook weer niet luisteren naar zijn baasje.
Toen die Stafford Gina tegen de grond had gedrukt, heb ik vreselijk lopen janken, gewoon van de stress, niet tegen te houden. Het was de derde keer dat we die tegenkwamen en steeds vroeg ik of ie wat deed. Beest focusde nl. op de teckels, nee hoor ze deed niets, anders liep ze toch niet los?Nu ben ik er helemaal klaar mee. Onze teckels zijn niet zo snel bang, gaan nooit de confrontatie aan met andere honden. Kennelijk worden kleine hondjes meer als prooi gezien.
We stonden een keer gezellig te praten met een aantal mensen plus honden, stond daar ook een vreemde bij met een Malamute. Ik zag dat beest elke keer boven Mabiche staan. Mabiche was gewoon mollen aan het opsporen zoals altijd, in ene pakt ie haar. Die eigenaar zei toen tja wat moet ik daar nou aan doen? Grrr je hond aan de lijn doen of zo mss? Nooit meer gezien die gast.
Of die labiele jonge Dobermann die er nu loopt, die dus schijnaanvallen naar de teckels doet en wat zegt zijn baasje (soort kampertype): je weet toch dat je kleine hondjes niet mag plagen! Die heb ik als pup gezien, was een angstig beessie, maar nu is ze groot en dus weer niet opgevoed.
Ik kan nog wel een uurtje doorgaan zo, maar meestal komen we normale honden tegen. In het weekend lopen we op een andere plek.
Het is gewoon aanpassen, is niet anders, gr. Ingrid
Door judith1967
#3104572
Me and my boys! schreef: 'laat je hond los' ppfffff ja handig  dat roepen ze hier zovaak, laat je hond los dan gebeurd er niks, aan mn hoela!
ik ben er dan vlakbij en kan altijd inspringen...gebeurd er meters verder op wat ben je te laat
+ 1
Door judith1967
#3104573
Van de week aan het fietsen en zag opeens aan de overkant een Amerikaanse Bulldog staan,die dus op Dorian af stormde,hoge zwiepende staart,(ik schreeuwde nog: He let op je hond,maar die man had het veels te druk met zijn mobieltje)Dorian vast aan de Springer,dus die bleef gewoon heel onderdanig staan,diepe grom en die Bulldog wilde op Dorian af vliegen,ik gelijk mijn stuur gedraaid zodat het wiel tussen de honden inkwam,en gebruld tegen die hond dat hij op moest sodemieteren!!Die baas kwam echt op zijn dooie gemakkie aangelopen,kom Rosie!!!En ik kreeg gewoon nog commentaar van hem,nou ik heb gezegd dat hij voortaan op zijn hond moet letten,maar ach je mobiel is belangrijker dan je hond he! >:( >:(

Wordt zooo sch**tz**k van dat soort lui >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door winni
#3104689
Als je je hond optilt maak je er een héél onnatuurlijk dominant hondje van, die absoluut op zijn plek gezet moet worden. En de meeste honden zullen dit nooit vergeten.....als je ze weer tegenkomt.
Héél dominant blokken en wegsturen is de beste oplossing en gooi desnoods een slipketting op de aanvallende hond zijn kop. En hou je eigen hond achter je.
Ik maak dit zo vaak mee. Gaat altijd goed. Maar ik kan mij goed kwaad maken en desnoods krijgen de tegenstander een  :biggrin2: (wat mij op dat moment het beste uitkomt ;))
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door