Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3095349
Erna schreef: Nee, ik denk zeker niet dat je er voor jezelf iets mee gaat bereiken maar je bent dan wel je frustratie enigszins kwijt en alles niemand ooit een klacht indient over zo'n flutrapport dan gebeurt er nooit iets. En laten we wel wezen .....je hebt een hoop geld betaald voor 2 regels??? Ik vind het echt respectloos en dat mag een organisatie best weten. Men lijkt zo nu en dan te vergeten dat een show dankzij de exposanten draaiende gehouden kan worden.

Je tweede rapport is ok, ook al is de kwalificatie laag. Die keurmeester heeft in ieder geval de moeite genomen om naar je hond te kijken en daar iets over op te dicteren.
Maar zat jij toen ook niet in amsterdam bij ons te schrijven dat wij ook van die "uitgebreide" rapporten kregen. Bij die amerikaan meen ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3095351
ChantalKrijn schreef: En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding
Dit is heel triest en sneu en vooral erg zielig als je zo'n tiepje bent die op deze manier het grammetje moet halen. Geeft wel aan dat dat gezondheidsgeneuzel waar de meesten de bek van vol hebben, dus enkel geneuzel is.
Door Mijati
#3095353
Even naar de foto gekeken. Ik vind je franse bull juist erg mooi, prachtig hoofd en wat zal ze lekker kunnen rennen en lekker hond kunnen zijn, zonder dat ze lucht te kort komt. Laat verder alles maar langs je heen gaan en mocht je besluiten met haar te gaan fokken: liefhebbers willen dit echt wel zien.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3095355
Mijati schreef: Even naar de foto gekeken. Ik vind je franse bull juist erg mooi, prachtig hoofd en wat zal ze lekker kunnen rennen en lekker hond kunnen zijn, zonder dat ze lucht te kort komt. Laat verder alles maar langs je heen gaan en mocht je besluiten met haar te gaan fokken: liefhebbers willen dit echt wel zien.
Ik vind het ook een prachtige hond, wat ik niet begrijp is dat ze nog naar zo'n show gaat!
Door Erna
#3095385
Angelique schreef: Maar zat jij toen ook niet in amsterdam bij ons te schrijven dat wij ook van die "uitgebreide" rapporten kregen. Bij die amerikaan meen ik.
Dat zou best kunnen en dat waren ook rapporten van niks maar iets meer dan 2 regels. Er wordt door het ringpersoneel ook best veel feedback gegeven naar de organisatie over keurmeesters. Niet allemaal doen ze er iets mee helaas.  Ik zat laatst bij een Russin die bij de laatste honden al met haar tas en jas op schoot zat, klaar om naar de lunch te rennen. Dat soort dingen worden ook doorgegeven.
Door Lizzy
#3095386
ChantalKrijn schreef: En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding
Ja, dit overschrijd gewoon alle fatsoensnormen..... Wat een misselijkmakend triest vreselijk afschuwelijk figuur. Dit geeft eigenlijk wel aan hoe triest het gesteld is in de hondenwereld. En net wat Angelique zegt "waar de meeste fokkers en keurmeesters de mond van vol hebben is niks meer of minder dan alleen wat ruis". Want laten we wel wezen, de fokkers die echt aan de slag gaan met normalere uiterlijke kenmerken (ik vind dit nog steeds een korte neus) : die worden op deze smerige wijze getorpedeerd. Bah. Walgelijk wereldje.
Door keetje
#3095407
Ik heb verder de ballen verstand van Franse Buldogjes maar ik vind jouw hondje een mooi hondje, misschien niet helemaal volgens de heersende normen maar dat neusje? Prima neusje toch? Beter te lang dan helemaal plat.
En die reactie van die fokker? Ja, kan ik ook wel zeggen, daar moet je boven staan maar ik denk dat ik me ook heel erg op mijn ziel getrapt zou voelen als iemand dat over mijn hondje zou zeggen/plaatsen.

Geen idee hoor, maar gewoon nog een keer proberen? Bij een andere keurmeester, misschien ziet die het weer helemaal anders?
Je hoort het wel, ik ben geen tentoonstellingsmens, ben het nooit geweest en zal het nooit worden, juist om dit soort dingen. Haat en nijd, afgunst.
Ik begrijp dat als je fokt je ook geacht wordt shows te lopen, dat je er dus niet onderuitkomt, maar voor mij zou het niets zijn.
Ik ben helemaal in het begin van mijn hondenpassie eens naar een show geweest en daar werd mijn hondje zo ontzettend afgekraakt hoewel ik dacht iets moois te hebben. Ik ben er dagen ziek van geweest. Toch een keer in de herkansing en toen werd ze beste teef van 14 andere meiden. En een prachtig rapport. Dus dat was voor mij het moment om mijn showcarriere af te sluiten. Met een succesje. :biggrin2:
Door kaszi
#3095430
Dian schreef: Hoe doet Cloë dat met vreemde talen? Kan me voorstellen dat ze nog niet alle talen zo beheerst dat ze weet wat ze doen moet?? Je hoeft mij geen franssprekende keurmeester voor mijn neus te zetten. Ik denk dat ik dan de ring uit zou vluchten, omdat ik van die taal geen ene moer begrijp :P
Gebarentaal of anders ringmeester die even ter hulp schiet.
De meeste keurmeesters hebben wel ervaring met exposanten die hun taal niet kunnen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3095435
ChantalKrijn schreef: Omdat het vooral om haar neus/snuit gaat heb ik dat stukje even uit de standaard gekopieerd:
HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Voorsnuit: Erg kort, breed, vertoont concentrisch symmetrische plooien die op de bovenlippen naar beneden lopen. (lengte van de voorsnuit ongeveer 1/6 deel van de totale lengte van de kop).
Ach dan kan 2/3 van de bullen gelijk de ring wel verlaten toch, afgekeurd op ademhaling.

Wat heeft een rasstandaard nou voor zin als de keurmeesters zich er totaal niet aan houden?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3095436
Ze is prachtig Chantal!  :-*
Mijn reservering blijft gewoon staan hoor  :P :biggrin2:

En die Facebook...  :boo:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3095437
Erna schreef: Dat zou best kunnen en dat waren ook rapporten van niks maar iets meer dan 2 regels. Er wordt door het ringpersoneel ook best veel feedback gegeven naar de organisatie over keurmeesters. Niet allemaal doen ze er iets mee helaas.  Ik zat laatst bij een Russin die bij de laatste honden al met haar tas en jas op schoot zat, klaar om naar de lunch te rennen. Dat soort dingen worden ook doorgegeven.
Klopt, ik had bij uitzondering 4 regels, maar in totaal niet meer dan 12 woorden.
Door Erna
#3095450
Angelique schreef: Klopt, ik had bij uitzondering 4 regels, maar in totaal niet meer dan 12 woorden.
En ook dat is natuurlijk belachelijk. Veel buitenlandse keurmeesters beginnen bij aanvang al te zuchten en te puffen omdat ze rapporten moeten dicteren terwijl ik persoonlijk juist dat een meerwaarde vind van de shows in NL. De meeste passen zich aan maar er zijn er altijd een aantal die het vertikken. En eerlijk is braaf, het valt tegenwoordig ook niet mee. Vrijwel iedere ring wordt volgeplempt met 80+ honden die binnen 4 a 4,5 uur gekeurd moeten worden. Met zoveel honden te keuren in een ring en een strak tijdschema is dat vaak niet te doen.
Door rosmin
#3095451
ChantalKrijn schreef: En hoe triest is dit, deze foto van Yara geplaatst op de Facebook van een FB fokker. Getuigt echt van klasse..

Afbeelding

Hier past maar 1 reactie terug op FB,

....but very much desirable for sanity and health of the breed
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3095462
Zoals ik al eerder in een pb stuurde, ik vind haar juist een superleuk hondje.
Als er hier een fb komt, word dat er zeker eentje met zo een leuk neusje.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3095477
Mijn persoonlijke mening is, dat ik jouw hondje echt prachtig vind. Waren alle bulletjes maar zo mooi!
Áls ik ooit een bulletje zou willen, dan uitsluitend eentje die sprekend op die van jouw lijkt, dus zéker niet met een kortere neus!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door