Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3093260
Jaaaaa, ik vind ze geweldig !!!
Het zijn op en top werkertjes, zoals de border collie voor de schapen zijn deze honden voor de rendieren...
Enige is dat de border collie werkt met "eye" en deze met blaffen - en dat is naar mijn idee geen doen in een woonwijk.....
Ik vind ze erg mooi om te zien :)
Door Irish
#3093305
Boeffie Blafmans schreef: Nee, maar nu wel! :)
Ik kende ze nog niet, of althans, niet in real life, maar na het lezen van die site lijken het wel erg leuke werkhondjes!!!
Door Esther Q
#3093313
miik schreef: Jaaaaa, ik vind ze geweldig !!!
Het zijn op en top werkertjes, zoals de border collie voor de schapen zijn deze honden voor de rendieren...
Enige is dat de border collie werkt met "eye" en deze met blaffen - en dat is naar mijn idee geen doen in een woonwijk.....
Ik vind ze erg mooi om te zien :)
Zijn ze qua energie level dus vergelijkbaar met de border? Hebben ze ook dat drukke in hun koppie?
Door miik
#3093428
Boeffie Blafmans schreef: Zijn ze qua energie level dus vergelijkbaar met de border? Hebben ze ook dat drukke in hun koppie?
Ja absoluut ! Tenminste de paar honden die ik van dichtbij heb gezien...
Ze zijn wel robuuster, meer zoals de cattle, border is gevoeliger.
(Maar poeh het geblaf moet je niet onderschatten hoor !)

Edit: ik vraag me af in hoeverre daar verschil in zit kwa lijnen, want bij borders zit er ook een vrij groot onderling verschil in, maar daar kan ik je verder niks over vertellen, er lopen er maar zo weinig hier....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3094145
miik schreef: Jaaaaa, ik vind ze geweldig !!!
Het zijn op en top werkertjes, zoals de border collie voor de schapen zijn deze honden voor de rendieren...
Enige is dat de border collie werkt met "eye" en deze met blaffen - en dat is naar mijn idee geen doen in een woonwijk.....
Ik vind ze erg mooi om te zien :)
+1!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3094147
orinake schreef: zuiver naar uiterlijk vind ik de suomenporokoira leuker :)
#gaatgelijkgoegelen#

Wat is het verschil met de lapinporokoira Tamara?
Laatst gewijzigd door doranto op do 02 apr 2015, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#3094204
Borke schreef: Heb je plannen Esther, voor een nieuw ras er bij?
Nee, Astrid, er komt niets bij. Maar ik ben een beetje aan het rondkijken bij andere rassen, om te zien of inkruising van nieuw bloed een optie is.
Door Borke
#3094411
Boeffie Blafmans schreef: Nee, Astrid, er komt niets bij. Maar ik ben een beetje aan het rondkijken bij andere rassen, om te zien of inkruising van nieuw bloed een optie is.
Ah, interessant!
Zoek je dan geen sterke trekkers?
Door signmodel
#3094723
Boeffie Blafmans schreef: Nee, Astrid, er komt niets bij. Maar ik ben een beetje aan het rondkijken bij andere rassen, om te zien of inkruising van nieuw bloed een optie is.
in welke richting zoek je nieuw bloed? ik wil wel ff mee brainstormen, ben best wel een beetje thuis in de noordelijke rassen rassen.
heb net zelf een pupke van een niet erkend ras en dat houden we graag zo omdat we ten allertijden out-cross willen kunnen doen.
Door Esther Q
#3094804
signmodel schreef: in welke richting zoek je nieuw bloed? ik wil wel ff mee brainstormen, ben best wel een beetje thuis in de noordelijke rassen rassen.
heb net zelf een pupke van een niet erkend ras en dat houden we graag zo omdat we ten allertijden out-cross willen kunnen doen.
Ik zoek naar iets dat past bij de hollandse herder. Niet bij de malamutes :) Kun je denken, mechelaar, duitser, xHH, etc. genoeg keus, maar ik ben ook daarbuiten aan het kijken of er andere mogelijkheden zijn die mij aanstaan.
Door signmodel
#3094911
Boeffie Blafmans schreef: Ik zoek naar iets dat past bij de hollandse herder. Niet bij de malamutes :) Kun je denken, mechelaar, duitser, xHH, etc. genoeg keus, maar ik ben ook daarbuiten aan het kijken of er andere mogelijkheden zijn die mij aanstaan.
ligt eraan welke kant je uit wilt en wat de verdere bedoeling is. is het om de genenpoel te verbreden? is het voor een eenmalig nestje? wat wil je versterken of juist niet en met hoeveel generaties wil je bepaalde kenmerken die je er ongewild toch bijkrijgt weer weghebben?
en nee ik zou juist de andere doorsnee herders niet zo snel kruisen juist vanwege de erfelijke afwijkingen, en dan zijn er ook nog genoeg van dit soort; de werklijn / politiehond. 
ik houd van out of the box denken maar moet wel weten welke kant je op wilt gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door