Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3092389
charmed schreef: Hier nu 4 die moeilijk trap kunnen lopen. Gelukkig zijn ze handzaam en gaan ze mee onder de arm. (nu even niet, maar straks wel weer) Isabella kan 5 treden nog niet verder mee geoefend, Whisper gescheurde kruisband, die is pas van boven naar benee gegleden, dus die mag zeker niet meer traplopen. Phoebe kan het niet vanwege de elleboog. Prudence die is zwak op de poten dus die zeilt zo af en toe ook als ze omhoog wil weer terug naar beneden.
Ja, onder de arm zou gemakkelijk zijn. De da is altijd al verbaasd als ik zeg hem (27 kg) alleen te willen tillen, maar trap op vind ik net wat eng in die zin zul je zien dat ik val.  ;D
Door miik
#3092391
Ik zou hem nu niet meer snachts alleen laten.... ik zou dat niet over mn hart kunnen verkrijgen denk...
Ik zou de trap afsluiten en hem zo min mogelijk de trap laten gebruiken en alleen onder begeleding.
En dan inderdaad met tuigje aan/ riem eraan, en dan samen naar boven en voorkomen dat hij valt en als je even snel heen en weer moet/wc/koffie ed hem niet meenemen....
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3092398
Inderdaad, alleen laten slapen zou ik ook zeker niet doen. Kan je niet naast/ schuin voor hem de trap oplopen terwijl je de achterhand ondersteund met een draagdoek of zo? Als je aan het werk gaat zou ik hem meenemen naar boven, als je dan even weg moet, koffie,plassen etc inderdaad even opsluiten. Ik denk wel dat je inmiddels moet gaan rondkijken voor een goede permanente oplossing. Hij zal alleen maar strammer worden nu  :-\  dikke knuffel aan je mooie ouwe man  :-*
Door Lil
#3092412
zhiva schreef: Inderdaad, alleen laten slapen zou ik ook zeker niet doen. Kan je niet naast/ schuin voor hem de trap oplopen terwijl je de achterhand ondersteund met een draagdoek of zo? Als je aan het werk gaat zou ik hem meenemen naar boven, als je dan even weg moet, koffie,plassen etc inderdaad even opsluiten. Ik denk wel dat je inmiddels moet gaan rondkijken voor een goede permanente oplossing. Hij zal alleen maar strammer worden nu  :-\  dikke knuffel aan je mooie ouwe man  :-*
Ondersteuning is denk ik de permanente oplossing. Alleen de praktische uitvoering ben ik aan het overdenken. Waarschijnlijk toch zo'n tulband met lange lijn en elke dag even trainen dat ik achter hem loop. Denk niet dat er een lange tijd zal bestaan dat hij het helemaal niet meer kan. Dat is voor hem en mij een heilige grens. Mijn ex topsporter heeft al moeite met 2x 30 minuten wandelen dat vindt hij te weinig (wat ik nu slim oplos door langer te blijven zonder extra belasting).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092452
Lil schreef: Ondersteuning is denk ik de permanente oplossing. Alleen de praktische uitvoering ben ik aan het overdenken. Waarschijnlijk toch zo'n tulband met lange lijn en elke dag even trainen dat ik achter hem loop. Denk niet dat er een lange tijd zal bestaan dat hij het helemaal niet meer kan. Dat is voor hem en mij een heilige grens. Mijn ex topsporter heeft al moeite met 2x 30 minuten wandelen dat vindt hij te weinig (wat ik nu slim oplos door langer te blijven zonder extra belasting).
:bigarmhug:

Fijn dat je weer wat ideeën hebt opgedaan om weer verder te kunnen. Ik zou hoe dan ook samen zijn voor al het andere laten gaan in dit stadium. Zodat je van elkaar kunt genieten.
Door charmed
#3092490
Ja ik weet dat dat bij jou niet gaat lukken, daarom is het ook zo handig als ze niet zo groot zijn :)
Lil schreef: Ja, onder de arm zou gemakkelijk zijn. De da is altijd al verbaasd als ik zeg hem (27 kg) alleen te willen tillen, maar trap op vind ik net wat eng in die zin zul je zien dat ik val.  ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3092505
Het is wat hè, als ze een dagje ouder worden....
Beneden werken is voor jou inderdaad geen optie met privacy gevoelig werk en je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat dat voor de nacht sowieso niets oplost.
Ik denk dat ik dan ook voor het afsluiten van de trap zou gaan en het ondersteunen bij het beklimmen en afdalen van de trap.
Ik hoop dat jullie op die manier nog een hele poos op een fijne manier samen verder kunnen!  :-*
Door Lil
#3092589
Dank jullie!!!!

Ik heb vooruit aangelijnd geprobeerd en achter hem (zonder iets te doen). Beiden gaat goed, dus dat gaat helemaal lukken met wat training. Ook goed om te zien toen ik achter hem liep: hij gleed uit en het boeide hem helemaal niets. Bracht mij op tweede idee. Trap moet opgeknapt. Stel ik kan het zelf dan gaan er ipv die ronde matjes anti slip stroken op. Hij glijdt uit als hij naast matje stapt. Vind ik trouwens mooier stroken en is voor mijn kapotte knie vast ook veiliger hele breedte anti slip.

update pa zegt kan ik zelf trap schuren lakken en nieuwe anti slip en is niet heel duur. Dus ik heb een klusje te doen!
Laatst gewijzigd door Lil op zo 29 mar 2015, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#3092694
Doranto schreef: Ik denk dat ik toch zou proberen dat mega beeldscherm beneden ergens weg te proppen. :-\
Alleen al, omdat ik het persoonlijk helemaal niet gezellig vind om boven te zitten.
Dat deed ik ook.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#3092722
Precies om die reden slaap ik sinds driekwart jaar beneden in de woonkamer op zo'n opblaas-tweepersoonsbed  ;).De oude Sammerd kon/wilde niet meer de trap op. Prima oplossing zo, ook al is het niet heel erg comfortabel voor mij :).
Laatst gewijzigd door - Judith - op zo 29 mar 2015, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3092746
- Judith - schreef: Precies om die reden slaap ik sinds driekwart jaar beneden in de woonkamer op zo'n opblaas-tweepersoonsbed  ;).De oude Sammerd kon/wilde niet meer de trap op. Prima oplossing zo, ook al is het niet heel erg comfortabel voor mij :).
knap van jou! Als ik daar 3 dagen op lig moet ik naar de manuele therapeut. Denk dat ze met zware scoliose ook tegen mij zeggen dat het niet snugger is. Maar geweldig lief dat je dit doet. Mijn liefde gaat heel ver, maar niet meer kunnen lopen is ook voor mijn mannetje niet handig.

Project trap. Ach ik klaag al een tijd dat hij dringend nieuwe lak nodig heeft. Dat moet nu dan maar sneller.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092752
- Judith - schreef: Precies om die reden slaap ik sinds driekwart jaar beneden in de woonkamer op zo'n opblaas-tweepersoonsbed  ;).De oude Sammerd kon/wilde niet meer de trap op. Prima oplossing zo, ook al is het niet heel erg comfortabel voor mij :).
Ooooh wij zijn niet de enige die zulke dingen doen  :worthy: :worthy: :worthy:
Lil schreef: knap van jou! Als ik daar 3 dagen op lig moet ik naar de manuele therapeut. Denk dat ze met zware scoliose ook tegen mij zeggen dat het niet snugger is. Maar geweldig lief dat je dit doet. Mijn liefde gaat heel ver, maar niet meer kunnen lopen is ook voor mijn mannetje niet handig.

Project trap. Ach ik klaag al een tijd dat hij dringend nieuwe lak nodig heeft. Dat moet nu dan maar sneller.
Elke situatie vraagt zijn eigen oplossing, project trap is de jouwe. Hopelijk lukt dat mooi en helpt het jou en je mannetje weer!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door