Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3110027
Ik ben door 'vage' klachten bij de internist uitgekomen en daar kwam ook een schrikbarend laag vit B12 gehalte uit. Mijn HA die daar op geprikt had vond het resultaat 'niet alarmerend'.

Ben nu aan de druppels van http://www.heilkraft-der-natur.de/product_info.php?products_id=609 en het gaat een stuk beter met me. Ik woog inmiddels rond de 52 kilo en zit nu weer net boven de 60 en ik voel me een stuk beter.
#3112057
zo, heb maar een paar vakjes extra ingekleurd.......... heb een lab formulier mee, en aan de hand van dit topic heb ik toch een aantal dingen er bij aangekruisd....... kan nooit kwaad en ik weet wel dat mijn ha daar niet moeilijk over doet........ ik ben zo moe, heb vitamine B12 en vitamine D te kort, verhoogde leucocyten (wijst toch op een ontsteking ergens)..... Zal mijn glucose ook maar weer eens laten prikken, al is die altijd goed geweest. Schildklier had de ha TSH en FT4 aangekruisd, ik heb FT3 ook maar aangekruisd.... en nog een aantal van een lijstje wat eerder genoemd werd....... Moet nu alleen wel zorgen dat ik nuchter prik, dat moest voor homocysteïne geloof ik, daarom glucose ook maar meegenomen......... als we dan toch nuchter moeten zijn........ Ben benieuwd :P
#3115804
Naar aanleiding van mij, heb ik mijn moeder gevraagd zich ook te laten testen op B12 (vanwege klachten die ze heeft). Haar B12 gehalte is 109. Maar dat vond de huisarts te hoog om te gaan injecteren :-X :-X :-X :-X. De grens ligt bij 140. Wat is er toch in Godsnaam loos met onze gezondheidszorg?
#3115875
Lizzy schreef: Wat is er toch in Godsnaam loos met onze gezondheidszorg?
Ze willen waarschijnlijk binnen hun budget blijven?????
Hier (in Duitsland) is het al een keer gebeurd dat onze huisarts letterlijk zei dat ze geen recept uit wilde schrijven (voor duurdere vitamine D3 die ik dan zelf moest betalen) vanwege haar budget  :uglystupid2:
#3115928
Ik heb gebeld met die HA van m'n moeder. Injecties, smelttabletten, het maakt allemaal niks meer uit tegenwoordig. Maar het handige onhandige van smelttabletten is dat je die niet vergoed krijgt ::) ::) ::) ::). Dus als ik er perse op stond, zou ze van het tabletten recept een injectie recept maken.
#3115960
mijn vitamine B12 is nu torenhoog, heb een paar weken injecties gehad, vitamine D zit binnen de normaal waarden, Bezinking en CRP zijn een keer goed, al zijn de leucocyten wel verhoogd, wat dus nog een ontstekning kan zijn. Mijn HB is weer onder de 7 gezakt, formeel dus weer bloedarmoede (ijzer is te laag). Ik had een heleboel andere dingen aangekruist, oa de Parathormoon (PHT). Die is te hoog, alleen had mijn calcium dan te laag moeten zijn, maar daar heb ik tot april tabletten voor geslikt, misschien was die anders ook te laag (zit nu tegen de ondergrens aan). Heb weer een lab formulier. Over 2 weken nog een keer prikken op PHT en calcium. Is de PHT dan weer verhoogd, dan mag ik naar een internist......
#3115979
Dian schreef: mijn vitamine B12 is nu torenhoog, heb een paar weken injecties gehad, vitamine D zit binnen de normaal waarden, Bezinking en CRP zijn een keer goed, al zijn de leucocyten wel verhoogd, wat dus nog een ontstekning kan zijn. Mijn HB is weer onder de 7 gezakt, formeel dus weer bloedarmoede (ijzer is te laag). Ik had een heleboel andere dingen aangekruist, oa de Parathormoon (PHT). Die is te hoog, alleen had mijn calcium dan te laag moeten zijn, maar daar heb ik tot april tabletten voor geslikt, misschien was die anders ook te laag (zit nu tegen de ondergrens aan). Heb weer een lab formulier. Over 2 weken nog een keer prikken op PHT en calcium. Is de PHT dan weer verhoogd, dan mag ik naar een internist......
Um, zelf maar dingetjes aankruizen? Heb je een medische achtergrond waardoor je precies weet wat waarop van toepassing is?

Als huisarts zou ik dan de niet aangevraagde waarden ongeldig maken geloof ik. Wie weet kosten de testen die je hebt aangevraagd een vermogen en zijn ze op dit moment totaal niet relevant.
#3116020
er zaten een aantal dingen bij die vaker geprikt zijn, en waarvan ik een vermoeden had dat daar wel eens een oorzaak kon liggen. Als ik niet zelf de PTH had aangekruisd en wat daar nog meer mee verband heeft (oa te kort aan vitamine D en de Calciumwaarde) was deze nooit boven tafel gekomen. De klachten die ik heb passen zo onwijs bij een te snelwerkende bijschildklier........... Mijn ha doet daar helemaal niet moeilijk over. Hij was zelf vergeten een volledig bloedbeeld aan te vragen, dan had ik mijn HB-gehalte ook niet geweten. En omdat ik me de laatste tijd lens drink, ook glucose maar aangekruist (dat drinken hoort ook bij een te snel werkende bijschildklier)..... Ja, dan kruis ik wel eens iets extra's aan......... en dan zegt de ha soms, had ik dat niet aangekruist? Nou nee, maar ik wilde het wel graag weten.......... hij maakt zich daar niet zo druk om en omdat ik constant onverklaarbare klachten heb, iedere keer koorts enzo, vindt hij het prima. Nu is hij op het spoor van de PTH gezet en daar is hij heel blij om, die zou hij niet snel laten prikken......... Is dit de volgende keer weer fout, dan stuurt hij me door naar een internist, prima, wil nu wel eens weten wat ik heb.............
#3116033
Lizzy schreef: Naar aanleiding van mij, heb ik mijn moeder gevraagd zich ook te laten testen op B12 (vanwege klachten die ze heeft). Haar B12 gehalte is 109. Maar dat vond de huisarts te hoog om te gaan injecteren :-X :-X :-X :-X. De grens ligt bij 140. Wat is er toch in Godsnaam loos met onze gezondheidszorg?
Welke zorg? ? ?

Vreselijk ja hoe men met mensen en klachten omgaat.
#3118737
Ik hijs m even op, want ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat Lizzy.

Vit B12 is bij mij de afgelopen jaren al vaker getest ,samen met nog veel meer.
Afgelopen keer eens geprik nadat ik een paar maanden geen extras geslikt had.
En ja hoor, toch bingo. En fors ook :-X ook het ijzer gehalte onderuit,

Dus meteen de eerste injectie gehad, dinsdag weer.
Men vermoed een opname problee. Met al mijn neurologische klachten hoop ik op wat verbetering.
Alleen al wat minder moe  zou zo fijn zijn. Ik hou er wel rekening mee dat het best lang kan gaan duren.
Nu eerst intensief prikken de komende 6 maanden.
Ben ook blij dat dit allemaal door mijn vaste behandelaar is op gepakt, zij doet ook de medische/ gezondheids kant.
Bij de ha had ik denk ik hemel en aarde moeten bewegen.

Ooit weer uit de scoot en rolstoel komen is wel een droom voor mij....
#3118743
pallas schreef: Ik hijs m even op, want ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat Lizzy.

Vit B12 is bij mij de afgelopen jaren al vaker getest ,samen met nog veel meer.
Afgelopen keer eens geprik nadat ik een paar maanden geen extras geslikt had.
En ja hoor, toch bingo. En fors ook :-X ook het ijzer gehalte onderuit,

Dus meteen de eerste injectie gehad, dinsdag weer.
Men vermoed een opname problee. Met al mijn neurologische klachten hoop ik op wat verbetering.
Alleen al wat minder moe  zou zo fijn zijn. Ik hou er wel rekening mee dat het best lang kan gaan duren.
Nu eerst intensief prikken de komende 6 maanden.
Ben ook blij dat dit allemaal door mijn vaste behandelaar is op gepakt, zij doet ook de medische/ gezondheids kant.
Bij de ha had ik denk ik hemel en aarde moeten bewegen.

Ooit weer uit de scoot en rolstoel komen is wel een droom voor mij....
:-X :-X :-X :-X

Zo zie je maar he, hoe belangrijk het is om te prikken als je lang niks geen supplementen hebt gebruikt. Ik hoop zo dat je je beter gaat voelen met de injecties! En nu moeten ze je die gewoon BLIJVEN toedienen! En eventueel kun je er ook smelttabletten bij nemen, ja echt, naast de injecties.

Met mij gaat het trouwens echt heel veel beter. En ik geloof dat ik nog steeds in de lift zit!

Ik neem trouwens het standaard pakket van SanaCore. Twee verschillende types goed opneembare B12.

Mijn mams is gisteren begonnen met dezelfde tabletten.
#3118757
Geweldig dat het zo goed vooruit gaat lizzy :D

ik denk dat er na de 6 maanden nog meer onderzoek volgt hoor en ja, deenk dat het wel blijvend is. Dan maar zelf leren prikken  :P

smelttabletten ga ik met haar bespreken.

ben zo blij met haar, ze neemt heel veel werk uit mijn handen. En zet zich erecht voorin dat alles op de rit komt.
zij is echt een psycholoog met heel veel extras. Maar iedereen daar werkt op die manier, ben blij dat ik daar behandeld wordt. :)
Laatst gewijzigd door pallas op za 30 mei 2015, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door