Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3091962
ik heb nog twee dichte flessen witte wijn staan van een jaar geleden.
Zijn die nog gewoon goed,of krijg ik volgende week allemaal zieke verjaardags gasten?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3091977
Ziek zal je er niet zo snel van worden: als ze niet goed zijn, dan zijn ze niet lekker meer en drink je het dus niet  :beerchug:.
Door Lizzy
#3091986
Geen idee, hier krijgt witte wijn de kans niet om 1 jaar in de kast te staan :biggrin2:
Maar, hangt het niet erg van de wijn af, of je het 1 jaar kunt bewaren?

Oh. Ik vind dit op Internet:

De wijn die je koopt in de supermarkt of in de wijnhandel rond de prijs van 3 tot 10 euro zijn vrijwel nooit bedoeld om langer te bewaren. Ze zijn drinkrijp en bedoeld om op te drinken in 1 a 2 jaar. Met uitzondering van een riesling, die kun je lang bewaren en die krijgt dan een petrolachtige smaak. Alleen voor de liefhebbers dus.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3091987
Ik denk dat het wel meevalt, en je proeft het vanzelf als het niet meer lekker is gewoon weggooien. Anders gewoon opdrinken.
Door Borke
#3091993
Zet beide flessen gewoon in de koelkast, vermoedelijk zijn beiden nog goed en anders zal er vast eentje nog wel goed zijn.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3092012
Ik was in een ver verleden wijnboerin en ik sluit me inderdaad aan bij wat hier al gezegd is: Het hangt erg van de wijn af of je 'm lang kan bewaren of niet, maar 1 of 2 jaar moet geen probleem zijn. Gewoon koud zetten en open trekken, dus. Santé!
Door Lil
#3092342
Nadia schreef: Ik zal maar niks zeggen hoe lang wijn hier soms staat ::)
Dan gebruik je hem als sla dressing?  :P :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door