Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3089835
Mijn geiten waren gek op bamboe. Het is bij geiten maar net waar je het hek neerzet. Alles aan de andere kant van het hek eten ze het liefst ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3089902
Ruisje schreef: Daar zat ik ook aan te denken :biggrin2:

Ik zou een hele grote konijnenren om het bamboebos maken.
Probleem is dat een konijnenren maken ook niet zo eenvoudig is.  Je moet ook draad ingraven. Een beetje konijn graaft al snel meer dan een halve meter diep (ze gaan zelfs dieper dan een meter) en je wil natuurlijk verhinderen dat ze kunnen uitgraven en gaan lopen.  Dus kan je al net zo goed een bak rond de bamboe graven als een konijnenren aanleggen en daartoe draad ingraven.
Soms heb je ook konijnen die niet zo graven (de vrouwtjes graven standaard meer dan de mannetjes en ook daarin zijn er verschillen), maar als ze dat niet doen, dan kunnen de wortels van de bamboe ook gewoon verder woekeren onder de grond en ben je er nog niet mee geholpen.  Ook als je sterk gravende konijnen hebt, heb je geen garantie dat ze de ondergrondse wortels uitgraven of opeten...

Barfplaats wordt gesponsord door