Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3099440
Vanmorgen heb ik de taxibus even stil gezet bij een weiland waar een piepjong veulen aan het dartelen was.
Zooo schattig!
Door BlissSpirit
#3099450
Hier zijn er ook weer verschillende vogels aan het nesten bouwen.
Zo handig dat onze shetjes de rui in gaan
Haren worden allemaal verzameld door de vogels.
Zij een warm zacht nestje en wij geen rondwaaiende haren
Door tt-tjes
#3099453
Ja, hier ook een koolmees druk in de weer. Ik hoop dat ze dit keer wel het nest uit zal broeden. Vorig jaar lagen er 13 eitjes in het nest en toen kwam ze niet meer terug. Zo jammer.
Door keetje
#3099508
Bij ons 2 gezinnetjes mees, 1 koolmees en 1 pimpelmees, in wording in onze mussenkast. Vreemd, 2 soorten mees, zo dicht bij elkaar. Maar vorig jaar is het met alletwee de nesten goed gegaan.
Door Elvira
#3099780
vanmiddag had ik vrij genomen om heerlijk in de tuin te zitten en ik  hoorde de mereljongen roepen om eten. Pa en ma vlogen af en aan. Ik heb 2x het voederhuisje bij gevuld (gedroogde meelwormen). Een koolmeesje haalde de haren bij Nelson uit zijn broek, daarna heb ik maar een pluk haar uit de kamer gehaald en in de tuin gegooid.  :)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3099808
:-X Ik houd niet van vogels. Marije wel, dus ik bracht een zak kam-residue van de damesch Newf naar haar. Die werden verwerkt in lekker zachte nestjes. Bij haar in de tuin. Of anywhere. Niet bij mij.  :biggrin2:
Door Nynke
#3099872
inge58 schreef: Vanmorgen heb ik de taxibus even stil gezet bij een weiland waar een piepjong veulen aan het dartelen was.
Zooo schattig!
Ik vanmorgen bij een jonge hond  :biggrin2: :biggrin2:  en ik rij ook dagelijks langs een broedende zwaan, daar kijk ik ook altijd naar.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3100110
Vorige week woensdag een groep jonge nijlganzen gespot. Heb toen ook de fiets aan de kant gezet en ze op de foto gezet.
Altijd zo mooi om te zien hoe pa en ma de jongen echt samen opvoeden, altijd een van beide die de omgeving in de gaten houdt.
Gisteravond zaten ze weer op dezelfde plek :-) Fiets er wekelijks langs dus kan ze mooi op zien groeien ;-)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3100316
Hier zijn er steenuilen aan het nestelen. Heerlijk om te zien.
Oké, 's nachts is het iets minder leuk, dat gesnerp, maar dat mag de pret niet drukken.

Verder kwikstaarten, koolmezen en mussen die af en aan vliegen met paardenhaar en hooi.
En ook de zwaluwen zijn weer gespot!

Bij de buren lopen weer drie drachtige merries. Ik kijk er weer naar uit om straks de veulentjes in de wei te zien lopen.
Door inge58
#3106400
Jaaaaaaaa ze hebben jongen!!!
Na een paar weken stilte en rust bij het nestkastje ( alleen af en toe ging ma even een rondje voedsel zoeken) is het nu een heen en weer gevlieg van jewelste.
Piepkleine larfjes en rupsjes worden binnen gevlogen door pa en ma.
En als ik dichtbij het kastje sta hoor ik de jongen tsjilpen: food fooooooodd !!!  :)
Door Tanna
#3106443
-Annemarie- schreef: Ja, leuk hè!  :)

Wij hebben een merelnest in de garage, daar zag ik ook al weer verse veertjes in liggen. Erg handig die plek, mijn koekblikje zit altijd helemaal onder de vogelpoep.  ::) :P
Moyra is laatst buiten uitgedund, en ik zag vanmorgen een meesje wegvliegen met een grote pluk hondenhaar.  ;D
Leuk is dat, hè? Ik bewaar al het geplukte haar en doe het in het voorjaar in een speciaal bolletje dat ik in de tuin hang. Als ik later in het jaar de nestkastjes schoonmaak zie ik die haartjes weer terug, verwerkt in mos! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door