Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shanti en co
#3088161
Hier in de buurt is nu ook al 2x gebakken spons gevonden. Dat was nadat er op Facebook al die berichten rondgingen.
Tuurlijk is het goed om mensen te waarschuwen maar volgens mij worden er meer mensen op ideeën bedacht dan dat je er honden mee redt.  :-\
Door Lizzy
#3088162
[quote="Joaquin"]
Mocht het zo zijn dat je weet dat je hond spons heeft gegeten. Kan je er dan iets aan doen om het proces tegen te gaan?

Meteen naar de dierenarts, natuurlijk niet laten drinken maar heeft het nog zin om er bijvoorbeeld meteen iets van peperkoek in te gooien?
[/quote]

Nee, gelijk naar de dierenarts en gelijk laten braken. Peperkoek heeft geen zin. Gebakken spons zet zich onder invloed van maagzuur uit. Wel of geen peperkoek.
Door Lizzy
#3088163
[quote="Thessa en Shanti"]
Hier in de buurt is nu ook al 2x gebakken spons gevonden. Dat was nadat er op Facebook al die berichten rondgingen.
Tuurlijk is het goed om mensen te waarschuwen maar volgens mij worden er meer mensen op ideeën bedacht dan dat je er honden mee redt.  :-\
[/quote]

Ja, ik ben het hier zowaar weer mee eens.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3088165
[quote="Lizzy"]
Nee, gelijk naar de dierenarts en gelijk laten braken. Peperkoek heeft geen zin. Gebakken spons zet zich onder invloed van maagzuur uit. Wel of geen peperkoek.
[/quote]

Dankje goed om te weten :)
Door Ruisje
#3088170
Of het zelf bakken van spons een oplossing is, betwijfel ik. Hoe ze het bakken of frituren, in welke olie of vet, met of zonder 'smaakje'. Ik ben bang dat ze het onweerstaanbaar lekker kunnen laten ruiken voor honden.
En op commando iets loslaten is mooi, maar als de hond in de bosjes van die kleine hap-slik-weg sponsjes staat te kanen, valt er weinig meer los te laten.

Hier in Limburg wordt ook op veel plaatsen gebakken spons gevonden en menig hond is al bij DA terecht gekomen of er aan overleden. Op FB delen doe ik (nog) niet, het zou inderdaad 'mensen' op een idee kunnen brengen. Maar aan de andere kant kan zo'n melding een (jouw) hond redden!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3088172
Dit filmpje zwerft rond op fb.



edit: filmpje plaatsen lukt niet, hopelijk werkt de link.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op do 19 mar 2015, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088207
Heb het filmpje gekeken, maar als ik hem mag geloven is je hond niet 1,2,3 dood door een gebakken spons, maar hoe kan het dan dat er zoveel honden overlijden aan dit fenomeen ?

Te laat ingrijpen door de eigenaar ?
Niets gezien en gedacht dat de hond gewoon wat ziek was ?

Want als ik vermoeden heb dat een van de honden iets gegeten heeft en ze gaan die dag braken en/of speekselen zit ik bij een dierenarts ....
Door Ruisje
#3088350
Els&Flow schreef: Waarom kan jij dat wel en lukt dat mij niet? ::) Maar dank je wel.
Alleen de videocode tussen de youtube-tags zetten:
3_-UVw6T1Js[/youtube ]
spaties achter 'youtube' weglaten. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3088367
Ruisje schreef: Alleen de videocode tussen de youtube-tags zetten:
3_-UVw6T1Js[/youtube ]
spaties achter 'youtube' weglaten. ;)
Dat werkt bij mij ook niet op de tablet. Wat wel werkt is de s weglaten bij de https. Meer hoeft er dan niet te gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3088368
Thessa en Shanti schreef: Hier in de buurt is nu ook al 2x gebakken spons gevonden. Dat was nadat er op Facebook al die berichten rondgingen.
Tuurlijk is het goed om mensen te waarschuwen maar volgens mij worden er meer mensen op ideeën bedacht dan dat je er honden mee redt.  :-\
Dat denk ik ook.
En daarnaast denk ik ook dat velen nu elk voorwerp dat men ziet liggen, een gebakken spons noemt, of een gifbrokje.
Is natuurlijk 'leuk' als je ook kunt 'meedoen'.
Door BusKay
#3088371
Els&Flow schreef: Waarom kan jij dat wel en lukt dat mij niet? ::) Maar dank je wel.
Hmmm... tja je bent Iter of je bent het niet...  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

OT: Bij snel overlijden van de hond zal er ook gif gebruikt zijn...
Door Lil
#3088387
Kaio schreef: Dat denk ik ook.
En daarnaast denk ik ook dat velen nu elk voorwerp dat men ziet liggen, een gebakken spons noemt, of een gifbrokje.
Is natuurlijk 'leuk' als je ook kunt 'meedoen'.
Dat was hier ook. Gebakken spons! Gisteren zag ik die van mij vreten (doen ze zelden). Ik ga kijken en ja hoor gebakken.... o nee, gewoon stukken brood in dobbelsteentjes gesneden. Denk zelfs dat ik de mafketel ken die dat voor de vogels (midden in het veld) neerlegt. Dus ik ben weer gerustgesteld met die gebakken spons bij ons... keurig gesneden droog brood. Verklaard waarom de ene aan het eten was en de ander dacht bleh niet voor mij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door