Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3078330
Angelique schreef: Wat hebben mensen altijd hoge verwachtingen van wijkagenten  :-\
Wij hebben niet eens wijkagenten...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3078331
Dwarreltje schreef: En dan zijn we er he... Zij heeft een probleemkat, dat moet toch niet verplaatst worden naar eigenaren van andere dieren (honden). En als ze tot gesprek bereid was, dan denk ik dat de meeste mensen wel mee willen denken/helpen. Maar gewoon nergens op reageren en de kat maar los buiten laten??  :-X
Als je een dier hebt, ben je er verantwoordelijk voor, ook dat dat dier geen overlast bezorgt aan andere dieren/mensen.
Ja ja, uiteraard.  ;)
Het is haar verantwoordelijkheid.
Maar vroeg me meteen af hoe dat op te lossen zou zijn.
Gebruikersavatar
Door Berna
#3078332
Hier ook zo'n kat.
Zit smorgens onder een struik zn kans af te wachten om op m'n honden te vliegen. Mijn honden worden er giftig van en als ik ze de kans geef is het probleem met poekie vandaag nog opgelost.
Tot nog toe heb ik het kunnen voorkomen. Maar vroeg of laat is
poekie het haasje...

Ik weet niet van wie de kat is. Maar vervelend is het wel. Geen tips dus....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3078333
pearlsofpassion schreef: Ja ja, uiteraard.  ;)
Het is haar verantwoordelijkheid.
Maar vroeg me meteen af hoe dat op te lossen zou zijn.
Nou, gewoon, zoals Rita dat doet  ;D
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3078334
beginnertje schreef: flesje water mee en daarmee die kat op afstand houden?
Dat houdt een kat echt niet op afstand.
Zelfs een emmer water nog niet. Dat water valt trager als dat de kat loopt...  ::) Als ze al bang is van water.
Eens goed je keel openzetten is dan eerder een idee.
Door keetje
#3078335
Ik vraag me dan wel af hoe je er wettelijk voor staat. Stel, je hebt de eigenaren gewaarschuwd, tevergeefs. Jij krijgt die kat op je schoen, met/zonder letsel maar toch. De eigenaar geeft je aan vanwege dierenmishandeling.
Of, je hond pakt die kat eindelijk na lang de kans niet gehad te hebben en verwondt de kat of maakt hem dood? Wat dan?
Door nikèdog2000
#3078338
keetje schreef: Ik vraag me dan wel af hoe je er wettelijk voor staat. Stel, je hebt de eigenaren gewaarschuwd, tevergeefs. Jij krijgt die kat op je schoen, met/zonder letsel maar toch. De eigenaar geeft je aan vanwege dierenmishandeling.
Of, je hond pakt die kat eindelijk na lang de kans niet gehad te hebben en verwondt de kat of maakt hem dood? Wat dan?

dan krijgt jou hond een spuitje
Door Anne in Zweden
#3078341
nikèdog2000 schreef:
dan krijgt jou hond een spuitje
Dat lijkt me sterk. Toch niet om het doden van een 'simpele kat'? (Voor de duidelijkheid: ik ben dol op katten, maar ik geloof niet dat een hond die een kat doodbijt daarvoor wordt ingeslapen.)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3078344
Als je aangifte doet op voorhand, moet je daar toch voor ingedekt zijn?
Het kan toch niet dat bij hond-kat situatie's de hond altijd in fout is? Zeker niet als je hond op dat moment aangelijnt is.
Als de hond nu nog in de tuin van de kat loopt, los, zou ik nog zeggen. Maar als je hond gewoon op de stoep aan de lijn loopt, kan hij toch onmogelijk in fout zijn?

Trouwens, als je zelf de kat doodschopt of dergelijke, kan je hoogstens vervolgd worden voor de kostprijs van de kat (voorwerp) en misschien een deel emotionele schade.  En wat kost een kat officiëel? Je kan ze overal 'gratis' krijgen...
Los van deze situatie vind ik dat een vreselijk idee dat je buurman gewoon je kat mag ombrengen als hij daar zin in heeft, ook als de kat gewoon lief is.  Je moet niet denken dat je daar veel voor terugkrijgt...
Door MillyMol
#3078348
Heeft iemand van jullie wel eens bedacht dat de meeste problemen kunnen worden opgelost door gewoon met elkaar in gesprek te gaan?  :g:
En dan bij voorkeur niet pas wanneer de gemoederen al te hoog zijn opgelopen, maar zo snel mogelijk, zodat de emoties niet de overhand hebben en er nog een rationeel gesprek kan gevoerd worden.
Spreek de dame aan, vertel haar wat je probleem is en vraag haar mee te denken over een oplossing. Draag zelf ook oplossingen aan (een kattenren in de tuin als ze de kat per se niet binnen wil houden). Neem desnoods het gesprek op voor later bewijs wanneer je niet zeker bent over de goede afloop. Als dat niet werkt: schrijf haar aan en zeg een termijn aan waarbinnen je verwacht dat zij het probleem oplost. Meld je probleem bij de wijkagent of, als die er niet is, het dichtstbijzijnde politiebureau.
Als dat nog niet het gewenste effect heeft: doe aangifte. Je hebt dan inmiddels als het goed is een minidossier opgebouwd waarmee je de zaak kunt ondersteunen.

Schieten kan altijd nog ::)
Of de rijdende rechter bellen ;D
Door Martine-Tom
#3078350
MillyMol schreef: Heeft iemand van jullie wel eens bedacht dat de meeste problemen kunnen worden opgelost door gewoon met elkaar in gesprek te gaan?  :g:
En dan bij voorkeur niet pas wanneer de gemoederen al te hoog zijn opgelopen, maar zo snel mogelijk, zodat de emoties niet de overhand hebben en er nog een rationeel gesprek kan gevoerd worden.
Spreek de dame aan, vertel haar wat je probleem is en vraag haar mee te denken over een oplossing. Draag zelf ook oplossingen aan (een kattenren in de tuin als ze de kat per se niet binnen wil houden). Neem desnoods het gesprek op voor later bewijs wanneer je niet zeker bent over de goede afloop. Als dat niet werkt: schrijf haar aan en zeg een termijn aan waarbinnen je verwacht dat zij het probleem oplost. Meld je probleem bij de wijkagent of, als die er niet is, het dichtstbijzijnde politiebureau.
Als dat nog niet het gewenste effect heeft: doe aangifte. Je hebt dan inmiddels als het goed is een minidossier opgebouwd waarmee je de zaak kunt ondersteunen.

Schieten kan altijd nog ::)
Of de rijdende rechter bellen ;D
Aangifte? Van wat?
Je zou hoogstens melding kunnen maken.
Door nikèdog2000
#3078358
ik heb gisteren een rustig gesprek met haar gevoerd hoor
maar daarbij wel netjes gezegd van dat geweer :D :D :D
alleen om aan te geven hoe gevaarlijk dat beest is
en in alpfen aan de rijn heeft een hond echt een spuitje gekregen omdat die een kat had dood gebeten
Door MillyMol
#3078359
Martine-Tom schreef: Aangifte? Van wat?
Je zou hoogstens melding kunnen maken.
Je hebt gelijk: melden ipv aangifte doen, maar dat was niet de kern van mijn betoog. Dat is dat je niet meteen moet gaan dreigen met geweld, maar beter eerst samen kunt zoeken naar een oplossing.
Door Roef & Hidde
#3078401
hier loopt een groot zwart mormel rond die denkt dat de buurt van hem is,overbuuf al een paar keer gewaarschuwd dat als Hidde hem een keer in de tuin treft het echt bye bye kitty is.
haar commentaar? ah dat zal wel mee vallen en dan leert hij het wel af....ZUCHT!

heb haar gezegt dat ik zo wie zo de volgende keer dat ik mijn honden uitlaat ze maar in haar achtertuin zet ::)
en dat haar kat geen schijn van kans heeft tegen Hidde.
die heeft zo`n hekel aan die kat omdat hij steeds vanuit de bosjes mijn honden aanvliegt,de verleiding om Hidde een keer zijn gang te laten gaan word trouwens wel groter  :-[
maar ik hou van katten en denk dat ik een groot probleem heb met Hidde als hij een succes boekt met een kat vangen.
dus voor nu is het toch maat 39 steeds die het mormel op afstand houd :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door