Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3152123
monster schreef: Dilemma. Ik k heb vandaag gehoord dat mijn moestuin buurvrouw haar tuin wil afzeggen. Ik kan 100 meter tuin erbij krijgen. Maar kan ik dat aan met 2 kunstknieeen.
Ik zou ervoor gaan voor zo'n buitenkansje. Lukt het niet kan je het stukje toch altijd weer wegdoen? Zullen vast genoeg gegadigden voor zijn.
#3152260
monster schreef: Dilemma. Ik k heb vandaag gehoord dat mijn moestuin buurvrouw haar tuin wil afzeggen. Ik kan 100 meter tuin erbij krijgen. Maar kan ik dat aan met 2 kunstknieeen.
Hoe groot is je tuin nu, kan je die gemakkelijk onderhouden, kan je de grond gebruiken, zou je nog meer willen moestuinieren dan je nu al doet? Kan enkel jij het juiste antwoord op geven.
#3152264
monster schreef: Dilemma. Ik k heb vandaag gehoord dat mijn moestuin buurvrouw haar tuin wil afzeggen. Ik kan 100 meter tuin erbij krijgen. Maar kan ik dat aan met 2 kunstknieeen.
Desnoods zet je er pompoenen op.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
#3152296
keetje schreef: Waarom zonder schil? Die kan je gewoon opeten. (Toch 8) ?  )
Hangt denk ik ook van de vijg af.
Sommige mensen kunnen allergies reageren op de schil maar niet vruchtvlees.


Waarom maak je er geen jam van? of idd invriezen voor bv smooties.
drogen kan ook als je ze in gerechten wil gebruiken (moeten ze denk ik wel goed rijp zijn ivm smaak)
Of bij de weg zetten voor verkoop. als je niet te ver weg woont...  ::)
#3152299
Barbaravh schreef: Hoe groot is je tuin nu, kan je die gemakkelijk onderhouden, kan je de grond gebruiken, zou je nog meer willen moestuinieren dan je nu al doet? Kan enkel jij het juiste antwoord op geven.
eventueel kun je misschien het "buurjochie van een paar huizen verderop" vragen of die af en toe eens een paar centen wil bijverdienen?
#3152342
keetje schreef: Vraagje, ik kom bijna om in de verse vijgen en lang kan ik die niet bewaren. Ik ben op het ogenblik niet in staat om ze te verwerken tot jam ofzo en vers eten,...ik kan zowat geen vijg meer zien.
Is het mogelijk dat ik ze in het geheel invries en dan later tot jam of chutney verwerk? Ik vind het zo zonde om ze te laten hangen alhoewel de vogeltjes en bijen er wel raad mee weten.

Hier een link over vijgen en invriezen.
http://www.vijg.nl/nieuws/verse-vijgen-invriezen/
#3152369
Ik heb het hout binnen voor mijn bak.

Laten we het zo zeggen: ik heb me een ietsie pietsie vergist  ;D Niet in de maten, want die kloppen op twee balkjes na prima. Maar in het eindformaat. Het gaat een best bakje worden! Nu maar hopen dat ik snel tijd heb om aan de timmer te gaan!
#3152440
Kaela schreef: Ik heb het hout binnen voor mijn bak.

Laten we het zo zeggen: ik heb me een ietsie pietsie vergist  ;D Niet in de maten, want die kloppen op twee balkjes na prima. Maar in het eindformaat. Het gaat een best bakje worden! Nu maar hopen dat ik snel tijd heb om aan de timmer te gaan!
:biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door