Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3130237
Barbaravh schreef: Troost je, wij verbruiken elke dag zo'n 500l en moeten alles van binnen naar buiten brengen. Hier mag het ook eens regenen, want de put zal ook vlug leeg zijn. Het is hier precies wel wat overtrokken, dus hopelijk een onweer met regen.
Paprika's buiten zien echt af. De rest doet het goed.
Het waait hier al wel maar behalve dan 3 druppels helaas nog geen regen gezien.
Ik heb de serre half open staan, want ondanks water geven lieten mijn plantjes hun bladeren hangen, nu er wat frisse lucht in kan zijn ze precies weer vrolijker...
Ik had 2min in de serre geweest en ik was zo mottig als een ei, dus snap men plantjes goed!
#3131343
orinake schreef: Afbeelding

de eerste snackpaprika's :) en er hangen er nog heel wat aan :)
Gisteren nog courgette gekocht en een grote paprika ook.
Morgen nog wat dingen uitzaaien als Fanne thuis komt.
En vrijdag waarschijnlijk naar Floralux, even kijken of zij nog leuke dingen hebben ;)

Dat zijn al mooie. Bij mij komen de bloemetjes er net pas in. Ik heb geduld. Ik heb gele gezaaid uit een gekochte paprika. 10 planten zijn nu aan het opgroeien. 10 aan vriendinnen gegeven.
#3131384
*Lia* schreef:
Dat zijn al mooie. Bij mij komen de bloemetjes er net pas in. Ik heb geduld. Ik heb gele gezaaid uit een gekochte paprika. 10 planten zijn nu aan het opgroeien. 10 aan vriendinnen gegeven.
heb nu al 9 snackjes en er staan er nog 2 aan voor zover ik gezien heb.
in de gewone paprika komt de eerste er nu in heb ik gezien.
komkommers heb ik er nog 3 aanhangen :)
En heb gezien dat ik boontjes heb hangen ook aan mijn miniplantjes :p

Er kruipt werk in zoen moestuin, maar het is nadien dubbel genieten!!
#3131390
Ik ben diep teleurgesteld. Gisterennacht zijn zowat al mijn kruisbessen spontaan van de struiken gevallen. Er hangen er nu nog wat aan maar als ik de struik aanraak vallen ze. "t chabomeisje vindt ze heerlijk dus het is geen verloren fruit maar ik had ze het liefst zelf geoogst. Ik snap er geen jota van. Iedere avond een gietertje water gegeven en toch,...het is een rode en een groene en ze staan in grote potten. Ze doen het er al jaren prima in, mega oogst en nu dit.  :'(
#3131396
keetje schreef: Ik ben diep teleurgesteld. Gisterennacht zijn zowat al mijn kruisbessen spontaan van de struiken gevallen. Er hangen er nu nog wat aan maar als ik de struik aanraak vallen ze. "t chabomeisje vindt ze heerlijk dus het is geen verloren fruit maar ik had ze het liefst zelf geoogst. Ik snap er geen jota van. Iedere avond een gietertje water gegeven en toch,...het is een rode en een groene en ze staan in grote potten. Ze doen het er al jaren prima in, mega oogst en nu dit.  :'(

hier begonnen ze ook te vallen dus al een deel afgehaald.
Ze zijn echt wel klaar om op te eten nu.
#3131453
keetje schreef: Ik ben diep teleurgesteld. Gisterennacht zijn zowat al mijn kruisbessen spontaan van de struiken gevallen. Er hangen er nu nog wat aan maar als ik de struik aanraak vallen ze. "t chabomeisje vindt ze heerlijk dus het is geen verloren fruit maar ik had ze het liefst zelf geoogst. Ik snap er geen jota van. Iedere avond een gietertje water gegeven en toch,...het is een rode en een groene en ze staan in grote potten. Ze doen het er al jaren prima in, mega oogst en nu dit.  :'(
Ik heb de mijne van de week ook geoogst. Is er een reden waarom je de gevallen bessen niet zelf opeet of confituur van maakt?
#3131506
Barbaravh schreef: Ik heb de mijne van de week ook geoogst. Is er een reden waarom je de gevallen bessen niet zelf opeet of confituur van maakt?
De gevallen bessen zijn meestal nog net niet helemaal rijp. Maar inderdaad, ik heb er gewoon niet aan gedacht om ze te rapen, stom, stom, stom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door