Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3102586
keetje schreef: Er zijn ook biologische plantjes te koop.  :)
Die heeft 'ie niet gekocht jammer genoeg. Wat bij Hornbach, Boerenbond en bij de volkstuinvereniging verkopen ze ook plantjes - die vertrouw ik dan het meeste.
#3102630
Jantina schreef: Die heeft 'ie niet gekocht jammer genoeg. Wat bij Hornbach, Boerenbond en bij de volkstuinvereniging verkopen ze ook plantjes - die vertrouw ik dan het meeste.
Verder gewoon zonder chemische extra's en veel liefde op laten groeien, dan zijn ze misschien wel van geboorte niet biologisch maar qua opvoeding wel! :biggrin2:
#3102680
Niet te snel wanhopen met tomaten en paprika's. Die gaan gewoon heel traag. Ik zaai ze al jaren zelf en mijn tomaten staan nu ook ong 10cm hoog. Paprika's zelf nog niet. Je hebt wat later tomaten dan dat je plantjes koopt, maar in september-oktober eet je nog tomaten uit eigen tuin.
#3102684
Barbaravh schreef: Niet te snel wanhopen met tomaten en paprika's. Die gaan gewoon heel traag. Ik zaai ze al jaren zelf en mijn tomaten staan nu ook ong 10cm hoog. Paprika's zelf nog niet. Je hebt wat later tomaten dan dat je plantjes koopt, maar in september-oktober eet je nog tomaten uit eigen tuin.

Ze liggen nog niet in de kliko, dus ik wacht nog wel even dan.
#3102692
Barbaravh schreef: Niet te snel wanhopen met tomaten en paprika's. Die gaan gewoon heel traag. Ik zaai ze al jaren zelf en mijn tomaten staan nu ook ong 10cm hoog. Paprika's zelf nog niet. Je hebt wat later tomaten dan dat je plantjes koopt, maar in september-oktober eet je nog tomaten uit eigen tuin.
Ok dan ga ik ze hier nog laten staan. Ze zijn hier binnen flink opgeschoten, maar nu zijn ze echt stilgevallen. Tot grote ergernis van de kindjes natuurlijk. Ik denk dat ik maar eens naar de bloemenmarkt ga proberen te geraken zondag. En daar kijken voor een tomatenplantje dat al wat groter is.

Hier is de moestuin wel de manier geweest om ons éowynn terug meer groenten te doen eten.
Van de week koude schotel voorzien. De sla kwam uit eigen tuin, de kruiden bij de tomaatjes en aardappelsla ook.
En eerst was ze haar neus weer aan het opkrullen.
Maar toen ze hoorde wat er uit eigen tuin kwam heeft ze dat snel snel opgegeten.
Kheb ze nu wijsgemaakt dat de tomaten ook uit de tuin van iemand kwamen en dan at ze ze ook.
#3102860
de aardappelplanten gaan zo vreselijk hard  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  als ik ernaast zou gaan zitten kan ik ze horen groeien denk ik  :P :P

Mijn tomaten-, peper-, en paprikaplantjes zijn ook zo 10-12 cm hoog. Maar het is nog fris buiten, ik denk tegen de tijd dat het overdag rond de 20-25.c is ze hard gaan groeien.  Ze zijn in elk geval wel stevig  :) :)
#3102862
hannabelgje schreef: De zaden zullen misschien behandelt zijn geweest, maar ik denk dat die plantjes niet bespoten zijn ofzo. Het zal nog steeds gezonder zijn dan gewoon groenten uit de supermarkt. En lekkerder ook.
Om sommige zaden zit tegenwoordig een coating waarin een middel zit tegen bepaalde insecten en ziekten.
Zou niet weten welke of allemaal, ik koop meestal, als ze te krijgen zijn, bio zaden.
Bij het opgroeien krijgt het plantje vanzelf die stoffen mee.
#3102863
Jantina schreef: Die heeft 'ie niet gekocht jammer genoeg. Wat bij Hornbach, Boerenbond en bij de volkstuinvereniging verkopen ze ook plantjes - die vertrouw ik dan het meeste.
Ben je al eens bij Vreeken in Dordrecht geweest Jantina?
#3102864
Nynke schreef: de aardappelplanten gaan zo vreselijk hard  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  als ik ernaast zou gaan zitten kan ik ze horen groeien denk ik  :P :P

Mijn tomaten-, peper-, en paprikaplantjes zijn ook zo 10-12 cm hoog. Maar het is nog fris buiten, ik denk tegen de tijd dat het overdag rond de 20-25.c is ze hard gaan groeien.  Ze zijn in elk geval wel stevig  :) :)
Mijn tomatenplantjes zitten al rond de 20 cm en de paprika zit rond de 15 cm, maar ga ze ook echt nog niet buiten zetten... het is nog te wisselend vind ik..

Mijn aardappel groeit helemaal niet, maar ja even snel bij de intratuin meegenomen he, moek niet doen. Ik krijg altijd spijt van dingen van de intratuin :P
#3103490
Vandaag de tuinbonen eindelijk in de volle grond gezet. 170 planten. Ben benieuwd naar de opbrengst. We hebben ook 130 aardappels in de grond zitten. Mijn vriendin ( zeer fanatieke moestuiner) had een  beetje verkeerd (te veel)  ingekocht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door