Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3289621
Beterschap voor de kleine spruit! Zo jong nog en dan al zo vaak ziek geweest :(


Hier een prutnacht. Vera werd wakker afgelopen nacht, beetje draaien en jengelen. Dat ging over in hard en lang krijsen, met haar oor vasthoudend. Pcm erin gedaan. Hielp wel iets, maar niet heel veel.
Vanochtend zag ik niets aan of in haar oor en rook ook niets vies. Ze werd daarna redelijk vrolijk wakker, maar staat vandaag wel makkelijk in huilstand.

Over 1,5 week weer naar de orendokter met de dove kwartel :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3289626
koekje schreef:Beterschap voor de kleine spruit! Zo jong nog en dan al zo vaak ziek geweest :(


Hier een prutnacht. Vera werd wakker afgelopen nacht, beetje draaien en jengelen. Dat ging over in hard en lang krijsen, met haar oor vasthoudend. Pcm erin gedaan. Hielp wel iets, maar niet heel veel.
Vanochtend zag ik niets aan of in haar oor en rook ook niets vies. Ze werd daarna redelijk vrolijk wakker, maar staat vandaag wel makkelijk in huilstand.

Over 1,5 week weer naar de orendokter met de dove kwartel :-\
Jij ook beteschap met Vera. Haar oren blijven toch lastig doen he.
Door suzanne 1
#3289814
pearlsofpassion schreef:Vincent stond vanmorgen op met weer ontstoken ogen. :'(
En zijn neus heeft ook last en hij heeft duidelijk last in zijn keel. Veel en moeizaam slikken, slijmpjes en zijn stem is hees. Telkens als hij wil wenen of zachtjeshoesten komt er gepiep... :-\
Hij was nog maar 4 dagen oogzalfvrij...
Ach wat sneu. Wij hebben het net achter de rug. Weet niet of je borstvoeding geeft maar een druppel bv in elk oog doet wonderen. Was een tip van mijn kraamhulp en heb het meerdere keren met succes toegepast. Bij Fleur toen ze ontstoken ogen had, maar ook bij meneer Suzanne die lasogen had en een keer bij een metaalsplinter. De splinter ging er natuurlijk niet van weg maar het verzachte enorm. Hij vond het eerst maar raar maar vraagt er nu zelf om.
Bij Fleur haar ontstoken oog was het de 1e keer de volgende dag over. De 2e keer met 2 dagen
Door Jantina
#3289845
Beterschap!!!
Hier is alles van het padje af. Fedde gaat sinds een week deeltijd naar de kleuters waar hij nog eeeeven moet aarden. En Tije laat zijn tandjes met 2 tegelijk door komen. Verhoging en niet te genieten... en morgen mag hij gaan wennen op het KDV. Ik wil weer gaan werken maar na bijna een jaar lang dag in dag uit intensieve zorg voor ons reflux mannetje is het een hele stap. We gaan één dagdeel in de week proberen. Slapen zal daar niet lukken dus eens kijken hoe dit gaat lopen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3290133
Allemaal goed en wel de tips dat borstvoeding helpt in oog en neus, maar hoe krijg je dat erin?
Als ik met de hand probeer een druppel te laten vallen of desnoods spuiten, hangt alles vol melk behalve dat wat ik wil. Je kan dat toch niet richten? En de baby wil ook niet stil blijven liggen... ::)

Zijn oogje lijkt niet echt te beteren. Het was na de eerste behandeling met oogzalf wel beter maar nu lag er vanmorgen weer wat prut in, terwijl hij nog behandeld wordt... :-\
Ik maak me een beetje zorgen...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3290134
Logisch dat je je zorgen maakt. Over hoe je de borstvoeding erin kan krijgen kan ik alleen bedenken om iets op te zuigen in een pipetje en zo erin druppelen.

Sterkte en beterschap voor je ventje. En dat er weer naar gekeken moet worden als het niet betert hoef ik je niet te vertellen.
Door jasmijn
#3290336
pearlsofpassion schreef:Allemaal goed en wel de tips dat borstvoeding helpt in oog en neus, maar hoe krijg je dat erin?
Als ik met de hand probeer een druppel te laten vallen of desnoods spuiten, hangt alles vol melk behalve dat wat ik wil. Je kan dat toch niet richten? En de baby wil ook niet stil blijven liggen... ::)

Zijn oogje lijkt niet echt te beteren. Het was na de eerste behandeling met oogzalf wel beter maar nu lag er vanmorgen weer wat prut in, terwijl hij nog behandeld wordt... :-\
Ik maak me een beetje zorgen...
Ik kolf met de hand wat af wat ik nodig heb en dan neem ik een klein spuitje en zuig het op en doe het zo in haar neus.
Ogen zou je waarschijnlijk van uit het bekertje gelijk in de oogjes kunnen druppelen, maar dat heb ik nog niet nodig gehad dus misschien ook handiger met het spuitje.

Hoop echt dat zijn oogjes snel beter zijn, zo'n ziek kleintje is niks
Door suzanne 1
#3290502
pearlsofpassion schreef:Allemaal goed en wel de tips dat borstvoeding helpt in oog en neus, maar hoe krijg je dat erin?
Als ik met de hand probeer een druppel te laten vallen of desnoods spuiten, hangt alles vol melk behalve dat wat ik wil. Je kan dat toch niet richten? En de baby wil ook niet stil blijven liggen... ::)

Zijn oogje lijkt niet echt te beteren. Het was na de eerste behandeling met oogzalf wel beter maar nu lag er vanmorgen weer wat prut in, terwijl hij nog behandeld wordt... :-\
Ik maak me een beetje zorgen...
He wat vervelend. Kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt. Bij twijfel gewoon weer de huisarts bellen hoor.

De melk kun je inderdaad met een pipetje druppelen. Ik kan het ook zonder, dan kolf ik met de hand een klein druppeltje wat aan mijn tepel hangt, maar dan moet je dat wel zo precies kunnen natuurlijk. Dus pipetje is denk ik makkelijker. Ik gebruik hier een leeg neusdruppelflesje voor (het pipetje dan). het buisje is van glas dus heb ik eerst uitgekookt.
Door wenchew
#3290892
Ik kom mij hier ook maar weer eens melden :)

Afbeelding
Evi is inmiddels 3,5... Echt een heerlijk meisje, maar met een pittig karakter.. Nog een paar maanden en dan mag ze naar school

Afbeelding
Nora is inmiddels 1,5 en nog pittiger dan haar grote zus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3290914
Update van hier :)

De kleine gaat prima. Ik ben nu bijna 38 weken.
Sinds deze week heb ik veel last van voorweeën, maar het zet steeds niet door. Van mij mag hij/zij komen, het is zwaar. Vooral de nachten, die zijn echt hels. Na een uur zitten/liggen kan ik mijn linkerbeen niet meer bewegen en doet bewegen van mijn rechterbeen in iedere cel van mijn lichaam pijn. Ik kan niet meer zelfstandig omdraaien in bed en ik kan er zonder hulp ook niet meer uit.

Eten gaat nu goed. Ik ben in totaal drie kilo aangekomen dus ik ben erg benieuwd wat er na de bevalling nog van me over zal zijn.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3290921
Hope schreef:Update van hier :)

De kleine gaat prima. Ik ben nu bijna 38 weken.
Sinds deze week heb ik veel last van voorweeën, maar het zet steeds niet door. Van mij mag hij/zij komen, het is zwaar. Vooral de nachten, die zijn echt hels. Na een uur zitten/liggen kan ik mijn linkerbeen niet meer bewegen en doet bewegen van mijn rechterbeen in iedere cel van mijn lichaam pijn. Ik kan niet meer zelfstandig omdraaien in bed en ik kan er zonder hulp ook niet meer uit.

Eten gaat nu goed. Ik ben in totaal drie kilo aangekomen dus ik ben erg benieuwd wat er na de bevalling nog van me over zal zijn.
succes met de laatste loodjes en hopelijk hebben jullie klein Hoopje snel in de armen na een voorspoedige bevalling :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290949
Oh wat spannend Hope! Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes! Wat gun ik jullie een roze wolk toe als deze zwangerschap achter de rug is :-*
Door suzanne 1
#3290955
Hope schreef:Update van hier :)

De kleine gaat prima. Ik ben nu bijna 38 weken.
Sinds deze week heb ik veel last van voorweeën, maar het zet steeds niet door. Van mij mag hij/zij komen, het is zwaar. Vooral de nachten, die zijn echt hels. Na een uur zitten/liggen kan ik mijn linkerbeen niet meer bewegen en doet bewegen van mijn rechterbeen in iedere cel van mijn lichaam pijn. Ik kan niet meer zelfstandig omdraaien in bed en ik kan er zonder hulp ook niet meer uit.

Eten gaat nu goed. Ik ben in totaal drie kilo aangekomen dus ik ben erg benieuwd wat er na de bevalling nog van me over zal zijn.
Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes. Heftig zeg. Hopelijk komt mini hope'je voor de 40 weken net als Fleur (39,1)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door