Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3074867
Volgens vriendlief zijn de brokjes waarvan foto's circuleren resten vuurwerk. In vuurwerk zit kalk en dit is nu samengeklonterd. Nog steeds giftig, maar niet door hondenhaters verspreid.
Waarschijnlijk heeft 1 hond t gegeten, is ziek geworden, diagnose vergiftiging, wordt op FB gezet en ineens ziet iedereen overal gif brokjes.
#3074878
pluk schreef: Volgens vriendlief zijn de brokjes waarvan foto's circuleren resten vuurwerk. In vuurwerk zit kalk en dit is nu samengeklonterd. Nog steeds giftig, maar niet door hondenhaters verspreid.
Waarschijnlijk heeft 1 hond t gegeten, is ziek geworden, diagnose vergiftiging, wordt op FB gezet en ineens ziet iedereen overal gif brokjes.
Zoiets spookt ook door mijn hoofd, maar ja, er zijn wel verschillende soorten / vormen van die brokjes gevonden.

(Eh.. voor de duidelijkheid, ik woon in dat gebied)

Suzanne
#3075050
Ik volg het van verschillende kanten en moet zeggen dat ik zeer alert ben en blijf.. maar ik vrees ook dat er wat massa hysterie aan het ontstaan is ;-((
Verhalen die verteldnworden kloppen niet altijd, het is vaak "JantjezegtdatPietjezegt".. en verhalen worden aangedikt. ER zal een kern van waarheid inzitten maar toch.
Bovendien.. als de brokken idd vuurwerkresten zijn (en veel van die brokken lijken dat te zijn) dan is dat natuurlijk slecht als je hond dat opeet; daar worden ze eht wel doodziek van.

Daarmee is het nog geen opzettelijke vergiftiging.

Suzanne
#3075068
pluk schreef: Volgens vriendlief zijn de brokjes waarvan foto's circuleren resten vuurwerk. In vuurwerk zit kalk en dit is nu samengeklonterd. Nog steeds giftig, maar niet door hondenhaters verspreid.
Waarschijnlijk heeft 1 hond t gegeten, is ziek geworden, diagnose vergiftiging, wordt op FB gezet en ineens ziet iedereen overal gif brokjes.
Inderdaad. Volgens mij is het gewoon massahysterie.
#3075081
Els&Flow schreef: Bij jullie ook al. Hier worden de uitlaatgebieden geteisterd door gebakken sponzen en purschuimbolletjes. Wat een zieke zieke mensen heb je toch.  :-X
Kan je aangeven waar ongeveer in Den Haag?
Ik ben tijdelijk niet mobiel en iemand anders wandelt met mijn hond en is daar niet op bedacht.
#3075484
Het breid zich nog verder uit  :'(
Hier in het dorp al op 2 plekken gevonden ( rijen ), ook in gilze, oosterhout.
Volgens de laatste berichten is een deel inderdaad vuurwerkresten maar er zitten ook hondenbrokken bij.
Of daar wel of geen gif in is aangetroffen is nog onduidelijk.

Ik neem geen risico en houd de jongens even kort aangelijnd tot er meer duidelijkheid is.
Zal het mezelf nooit vergeven als er daadwerkelijk gif ligt en mijn honden eten dat omdat ik het niet serieus genomen heb.
#3075487
Ik let wel degelijk meer op, maar ik ben er heel bang voor dat er massahysterie aan het ontstaan is. Tel er een paar grapjurken bij op die dit soort "brokken" verspreiden (giftig of niet!) en je hebt de poppen aan het dansen.
Laten het nou idd verbrande vaatwastabletten zijn of resten van vuurwerk... die zijn ook giftig voor de honden maar er zullen heus maar weinig honden zijn die ze eten. Een serieuze poging tot vergiftiging zal men altijd doen (ga ik vanuit) in iets wat honden graag eten. Dus, worst, kaas, vlees... dit "schiet niet zo op" behalve dan dat er een hele provincie over de flos is.

Ja, ik ben waakzamer.. maar ik lees het ook allemaal op de FB groep van de regio 0416... en echt.. verhalen kloppen lang niet altijd met de werkelijkheid, ZELFS niet het verhaal van een overleden hond.

Om heel eerlijk te zijn.. ik geloof er helemaal geen bal meer van.  Natuurlijk blijf ik alert en laat ik ze niet snuffelen nu.. maar er klopt teveel niet.. het kan bijna niet om gif gaan.

het NFI doet onderzoek. Die zulklen beginnen met testen op bekende gifsoorten. ER is nog geen uitslag bekend.. als het dus echt giftige brokken zijn (dus opzettelijk vergiftigd) moet het een heel onbekende soort gif zijn.

Ook als het gaat om (verbrande?) vaatwastabletten of vuurwerkresten.. die zullen ook best giftig zijn.. maar daarmee is het nog geen opzettelijke vergiftiging van honden.

Besides (en dat tot slot)0; er zijn bij mijn weten nog geen melding van grote aantallen dode katte, vogels, konijnen of andere dieren. Noem mij gek... maar die hadden er dan ook moeten zijn met dit soort hoeveelheden "verdachte brokken".

Suzanne
Door Martine-Tom
#3075491
Twee jaar geleden hebben we het hier aan de hand gehad, er zijn honden dmv vlees waar ik meen accuzuur in zat vergiftigd, 3 honden opgenomen, 2 overleden en 1 overleefd (en die eigenaar en hond ken ik persoonlijk, dus ik ken het hele verhaal van zeer dichtbij en dan het echte verhaal) je wil niet weten wat een hetze dat geworden is...
Ik weet de originele locatie van de vergiftiging, en de gevolgen...binnen een week tijd veranderde het verhaal al zeker 10 keer, van accuzuur naar rattengif (wta echt een ander beeld geeft) enz enz enz.

Ik snap dat mensen schrikken, wees gewoon ten alle tijden alert op dingen die niet goed voelen, afwijken van het normale, maar geloof bij lange na niet alles wat je hoort.
#3075569
De foto's die ik vandaag voorbij zag komen waren wel anders dan eerder. Dit waren duidelijk brokjes, het leek niet op beton.

Toch denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Er waren al lang meer zieke dieren geweest als er zoveel gif zou liggen.
#3075725
En waarom worden ze nu pas massaal gevonden, die resten? Als ik naar de foto's kijk dan denk ik dat het komt omdat het bruine omhulsel er nu zo langzamerhand afgerot is. De witte inhoud valt nu goed op. Die bruine dingen tussen alle bladval en andere rommel valt niet zo op. Op de foto zie je nog wat restjes van het bruine omhulsel. Weet niet wat voor materiaal dat is maar het voelt altijd als karton. Week geworden door de smeltende sneeuw of zo en uit elkaar gevallen, de harde witte kern blijft over. 

Ben wel benieuwd wat het onderzoek naar die brokken nog oplevert.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door