Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hamada
#3073076
Wat een ellende! ik zou ook nader onderzoek laten doen om een aantal zaken helder te krijgen.
Bij mij helpt overigens voor Migraine de 4% CBD olie van Zamnesia  erg goed. Het lukt me meestal een aanval te couperen, en als ik te laat ben, dan lukt het met een 3 druppels per keer de pijn aardig te beheersen. Scheelt weer het gebruik van zware medicatie als Maxalt. Bij mij werken reguliere pijnstillers niet bij migraine.
Verder moet ik wel altijd zorgen voldoende te  drinken. Migraine komt eerder op als ik een periode niet genoeg gedronken heb en dan ook nog onder stress sta.

Sterkte!!!
Door eelke
#3073078
Ik denk dat de eerste stap is dat je gaat accepteren dat dit met je aan de hand is. En dat het lang gaat duren. Scheelt weer frustratie.

En een psycholoog om je hier bij te begeleiden is ook een goede. En niet onderschatten wat de pil met je kan doen.
#3073083
Boeffie Blafmans schreef: Kosten verlagen, minder gaan werken, meer dingen doen die goed zijn voor jouw lijf en hoofd en die geen geld kosten. Sterkte :)
Geld is juist 1 vd zorgen. Mijn vriend heeft 1 jaar gewoon geen inkomen gehad en dat moeten we nu rechtbreien.

Ik ben 2 jaar in een overlevingsmodus geweest. Nu hij weer werk heeft komt er rust. Ik hoef niet meer te overleven. We kunnen nu goed dingen weg werken. Dus komt er ruimte voor mijzelf. Hierdoor kan mijn lichaam zeggen het is klaar.

Maar daar zit een nadeel aan. Ik heb een contract van 24 uur maar werkte altijd veel meer. Ziek zijn kost mij dus geld want anders kan ik extra werken. En dat extra geld maakt dat 1 vd problemen eerder is opgelost. En dat geeft ook dus die frustratie.

Ik heb leuke afspraken in het vooruitzicht dankzij een aantal hele lieve mensen. Ik kijk hier erg naar uit. Ook dat het beter weer gaat worden want in het voorjaar en zomer functioneert ikveel beter.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op za 14 feb 2015, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#3073085
hamada schreef: Wat een ellende! ik zou ook nader onderzoek laten doen om een aantal zaken helder te krijgen.
Bij mij helpt overigens voor Migraine de 4% CBD olie van Zamnesia  erg goed. Het lukt me meestal een aanval te couperen, en als ik te laat ben, dan lukt het met een 3 druppels per keer de pijn aardig te beheersen. Scheelt weer het gebruik van zware medicatie als Maxalt. Bij mij werken reguliere pijnstillers niet bij migraine.
Verder moet ik wel altijd zorgen voldoende te  drinken. Migraine komt eerder op als ik een periode niet genoeg gedronken heb en dan ook nog onder stress sta.

Sterkte!!!
Bedankt voor de tip. De recensies zijn erg goed.
#3073088
eelke schreef: Ik denk dat de eerste stap is dat je gaat accepteren dat dit met je aan de hand is. En dat het lang gaat duren. Scheelt weer frustratie.

En een psycholoog om je hier bij te begeleiden is ook een goede. En niet onderschatten wat de pil met je kan doen.
Nou van jouw foto wordt ik alleen al vrolijk hihi.

Ja accepteren is lastig als je altijd maar door gaat.

Psycholoog ga ik overwegen. Ik weet namelijk precies waar de problemen liggen maar die zijn niet zo opgelost.
#3073090
Meer dan 20 jaar migraine gehad door de pil, direct afgelopen nadat mijn baarmoeder verwijderd was en ik dus geen pil meer nodig had. is voor jou geen optie, maar stoppen met de pil wel (en ik las al dat je dat ging doen).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3073115
Hmm, mag ik eerlijk zeggen dat ik zonder pil veeeeeeel meer last heb. Mijn maandelijks feestje put me dan zodanig uit dat ik 2 weken herstel nodig heb na die week ( in ieder geval als ik stug moet doorgaan en werken etc). Dus reken maar uit  ::) daarom slik ik door.
Migraine tabletten neem ik nooit meer, ging toen iets mis. Gelukkg heb ik nou weinig last ervan, maar ik heb er in het verleden toch veel last van gehad, toen rookte ik wel nog. Maar triggers zijn vaak kaas en cafeine.

Ja de pijn in je lichaam komt altijd als er wat meer rust komt, want dan kan het ff. En met een psycholoog of misschien in jou geval maatschappelijk werker praten kan helepen, iemand die je een spiegeltje voorhoudt en je daardoor je antwoorden vindt.
Door Borke
#3073132
Ik zou zeggen bloedonderzoek laten doen om andere dingen uit te sluiten.

Daarna is dit toch de oplossing:
Boeffie Blafmans schreef: Kosten verlagen, minder gaan werken, meer dingen doen die goed zijn voor jouw lijf en hoofd en die geen geld kosten. Sterkte :)
Dus flink bezuinigen.
Iedere dag 2 uur naar buiten, wandelen.
Je huis opruimen, kijken of er dingen zijn die je kunt verkopen, naar kringloop brengen of weggooien.

Kasboek bij gaan houden, precies noteren wat jullie uitgeven.
Alle abbonnementen opzeggen.
Heel kritisch alle aanbiedingen opvolgen in de super, maar wel gezond eten, veel verse groente en fruit.

Wat is er niet leuk aan je werk?
Kan dat veranderen?
Zo ja er met je werkgever en met de bedrijfsarts over praten.

Zo niet, dan naast je neer leggen en accepteren dat dit nu eenmaal jouw baan is.
Dan solliciteren naar ander werk en zo lang dat niet lukt, accepteren dat het fijn is om werk te gebben, ook al is het niet leuk.
Het is maar werk, het hoeft niet levenslang te zijn  ::)

Stoppen met de pil is de moeite waard, maar onderzoek wel goed andere opties, nu zwanger worden gaat je problemen niet oplossen!
Door avalon
#3073152
Een psychiater kan zeker uitkomst bieden. Twee jaar geleden ging ik door een heel diep dal, veel stress erachter gekomen wie mijn echte vrienden zijn (tijden van nood he), van wie ik dus dacht dat het mijn beste vrienden waren lieten mij het hardst vallen en trapte mij nog verder de grond in. Ik ga hier niet in detail treden. Ik zat in ieder geval heel diep in de put. Heb mega vaak bloedonderzoek gehad, niks gevonden. Heb meerdere fibromen waar ik pijn aan heb, niet kwaadaardig. Gewoon zorgen, stress en dat vreet energie. Via de huisarts kwam in bij een psygoloog, maar had geen flauw idee wat ik daar deed en zo kwam ik bij een psychiater 10x wordt vergoed. Langzaam aan ging het allemaal weer beter, maar het vertrouwen in sommige mensen is behoorlijk beschadigd en ook met hun moet ik door. Toen kwam mijn moeder plotseling te overlijden na een zeer kort ziekbed en weer schitterde sommige "vrienden" door afwezigheid, heeft me weer diep geraakt. Vervolgens iemand dood neer zien vallen, ook al ken je die niet het doet wel wat met je. Nu zit ik dus weer in een stressvolle periode met stekende koppijn en een lichaam dat uitgeput is. Binnenkort maar weer de psychiater gaan bezoeken en de huisarts, want na twee jaar is de extreme vermoeidheid nog steeds niet over. En het idee dat mijn moeder ook met vermoeidheid te kampen had en elke zes weken bloedonderzoek op niks uit kwam terwijl ze doodziek was maakt het er niet beter op emotioneel gezien. Mijn advies is ga naar een psychiater! Die vraagt door en krijgt er alles uit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3073294
Miranda 1 schreef: Nou van jouw foto wordt ik alleen al vrolijk hihi.

Ja accepteren is lastig als je altijd maar door gaat.

Psycholoog ga ik overwegen. Ik weet namelijk precies waar de problemen liggen maar die zijn niet zo opgelost.
De kunst is nou juist dat een psycholoog je leert hoe je met die problemen om moet gaan. Ik liep al 20 jaar met een probleem dat ik van voor naar achter, van links naar rechts en volledig binnenstebuiten in de smiezen dacht te hebben. Maar 1 uur bij de psycholoog en mijn wereld stond volledig op zijn kop in de meest positieve zin. Mijn problemen zijn nog steeds niet opgelost en zullen ook nooit opgelost worden, maar ik voel me er 100% anders (beter!) onder. En dat lijkt me voor jou in deze situatie toch wel heel erg fijn.

(en of dat bij jou binnen een uur gebeurd is natuurlijk niet gezegd, maar het kan wel degelijk heel erg veel helpen).

Voor de rest ga ik ook met de anderen mee. Kies daar waar je kan zoveel mogelijk voor oplossingen en mogelijkheden voor jou. Ook als dat betekend dat de letterlijke problemen langer duren om op te lossen. Accepteer dat dat langer duurt. Langer is niet erg, ongezond zijn wel. Er kan maar 1 iemand heel erg goed voor jou zorgen en dat ben je zelf  :-*
#3073301
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er over nadenken.

Wat een heftig verhaal Avelon. Idd weinig vriendinnen overgehouden. Maar ook weer leuke nieuwe contacten opgedaan door de honden. Heel veel sterkte.

Vanmorgen zat ik nog even na te denken over mijn voeding. Ik eet amper kaas, drink 2 glazen cola per dag, geen koffie.

Wat wel veranderd is sinds ik thuis ben is dat ik veel meer thee drink. Voorheen 2 kopjes per dag. Nu al snel 6 tot 8. Ik drink van pickwick de groene thee met een smaakje bijv citroen of manderijn. Zou de migraine daar door kunnen komen. Er zit geen theeine ofzo in.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op zo 15 feb 2015, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3073308
Hier een ervaringsdeskundige qua geldzorgen. En overspannenheid heb ik van heel dichtbij meegemaakt.
Oplossingen vinden leek hier onmogelijk, misschien bij jou ook. Maar ze zijn er. Ik heb het zelf ervaren. Hoewel de grootste problemen hier nog steeds niet opgelost zijn, zijn alle kleinere problemen nu aangepakt.

Heb je mensen in je omgeving die kunnen / willen helpen? Ik vond het vreselijk om om (financiële) hulp te vragen, maar dat heeft wel veel geholpen in ontzettende stress-situaties. Uiteraard betalen we alles terug. Nu kan dat ook weer.
Daarnaast hebben we echt een paar jaar alleen het hoognodige gekocht, en dat is voornamelijk eten. Drinken komt uit de kraan. Geen kleren, geen luxe producten, geen impuls aankopen. Van alle producten de goedkoopste variant. Dat is wennen maar wel te doen. Ook zo veel mogelijk stroom besparen. Geen verwarming aan als het echt niet hoeft, zelfde met verlichting. Kijk wat je uitgeeft en streep dingen weg waar je zonder kunt. (Kunnen en moeten zijn anders dan willen  ;))

En wat hier echt ontzettend heeft geholpen was opruimen. Alles wat je niet nodig hebt en wat geld opbrengt verkopen. Dat doet soms zeer. Maar als je dan weer boodschappen kunt doen is dat gauw over. Wij hebben echt alles verkocht wat we konden. Te beginnen met onze fijne nieuwere auto jaren geleden. Dat deed heel veel zeer. Maar loste wel meteen problemen op. Ook veel kleine dingen brengen geld op. Hier ging echt alles op marktplaats. En wat niet verkocht werd, hup naar de kringloop. Daar kun je zelf trouwens ook heel goed "shoppen"  :)
Een opgeruimd huis is zo veel fijner thuiskomen. Het kost niks en levert veel voldoening op.

Als je werk niet leuk is, probeer te zoeken naar wat anders. Of andere mogelijkheden. Terwijl je bij je oude baan blijft. Niet leuk, wel noodzakelijk op dit moment.

Samengevat: inventariseer al je problemen, en pak ze 1 voor 1 aan.
Spendeer geen energie (= zorgen, frustratie, piekeren) aan problemen die niet kunnen worden opgelost. Dat heeft namelijk totaal geen zin. Probeer energie te halen uit de dingen die je wel kunt oplossen.
En als laatste, het is niet makkelijk. En het kan lang duren. Maar echt waar, ooit wordt het beter.

Je mag me gerust pb-en, mocht je daar behoefte aan hebben  ;) :-*
Door hamada
#3073310
Het kan natuurlijk dat je gevoelig bent voor bepaalde stoffen in thee of iets anders.
Een aantal jaar geleden merkte ik dat ik migraine kreeg van rode wijn, tenminste als ik in een week een paar glazen dronk. Dus dat is nu geschrapt van mijn drankenlijstje. Betekent niet dat ik helemaal geen migraine meer heb, maar wel weer minder.
#3073354
Bedankt voor de tips.

Ja opruimen moet ik zeker. Alleen al om rust te krijgen. En idd om wat dingen te verkopen.

Bezuinigen doen we al. Auto is er al lang uit. Geen abonnement oid. Geen sport maar wandelen met de honden. Besparen op onze voeding en hondenvoer waar mogelijk. Ik wil wel goed voer geven ivm da kosten op termijn. En mijn Berner heeft een voedselallergie. Maar barfen zonder auto is weer wat lastig. En via webwinkels duurder.
Ik heb telefoon abonnement. Telefoons die gepleegd moeten worden doe ik bij mijn ouders oid. Je bent met pre paid veel bewuster van je belkosten. Bezuinigd op tv en internet, zelf een tijd niet gehad om te besparen.

We hebben natuurlijk 1 jaar een inkomen gemist dus dan moet je wel drastisch veranderen.

Kwa werk heb ik wel geluk. Ik ben verpleegkundige en daar is nog wel vraag naar. Ik ben ook aan het kijken naar ander werk maar zonder auto wat lastig. Wat ik leuk vind is lastig te reizen. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd dus dan ga je niet snel bij een andere organisatie werken. Als ik weer beter ben wil ik erbij gaan flexen. Dan werk ik meer maar heb wel afwisseling. Er zijn nog wat andere opties maar daar zit meer risico aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door