Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3070164
Dat ziet er goed uit, met een blije Oscar er in  :biggrin2:

Je lijkt wel gek dat je het allemaal doet, maar het voelt natuurlijk om het gewoon te doen, nietwaar?
Hij blij, jij blij  8)
Kaela schreef: We hebben ook al wat leuke behangetjes gezien om de buitenkant te pimpen  :biggrin2:.
Als je wilt pimpen, dan kan je de spijlen nog verven met hammerite  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3070215
Borke schreef: Dat ziet er goed uit, met een blije Oscar er in  :biggrin2:

Je lijkt wel gek dat je het allemaal doet, maar het voelt natuurlijk om het gewoon te doen, nietwaar?
Hij blij, jij blij  8)
We hebben er wel tegenaan gehikt hoor. Echt helemaal normaal is zoiets in je woonkamer ook niet echt  ;D. Maar ach, we hebben allang geleerd dat het niet werkt om tegen zijn angsten in te werken, dus dan maar meeveren. Zelfs als dat met een idioot groot hok in de kamer is.

Hij is gisteravond toen we ons klaar gingen maken om naar bed te gaan er zelf in gaan liggen en toen we vanmorgen wakker werden kwam hij er met slaperige oogjes uit. Of hij vannacht toen we sliepen nog eruit is geweest weten we natuurlijk niet, maar hij heeft er geheel vrijwillig zijn eerste slaapuren in gemaakt. Dat had ik echt niet verwacht, ben ik heel blij mee!
Door Juul
#3070230
Het is geen idioot groot hok. Het is een zeer royale, strak moderne sidetable. Dat daar je daar dan ook een hekje in kunt zetten en de hond eronder kunt laten slapen is mooi meegenomen  ;).  Goed idee!
Gebruikersavatar
Door Dian
#3070237
Mooi hok!!! Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als ie gepimpt is O0

passen trouwens wel heel veel Rakkers en Laddy's in volgens mij ;D
Door Borke
#3070250
Als je het hout verft of beitst passend in een stijl bij je interieur en dan bovenop wat leuke decoratie, dan is het gewoon een groot dressoir en eventueel kan je de spijltjes ook nog verven met hammerite, dan ziet het er minder als een hok uit.

Belangrijkste is natuurlijk dat hij er zijn rust zoekt en vindt  :biggrin2:

Met Sofi hebben we ook een tijd haar bench met hout en kunststof geblindeerd, dusdanig dat allleen de korte voorkant/opening vrij zicht gaf.
Het maakte dat ze er rustiger en veiliger in ging liggen en dan heel diep kon slapen.
Inmiddels is een lange zijkant alweer open.
Wij hebben een houten blad op de bench en daarop allerlei decoratie.
Doordat er veel dingen op staan, trekt dat meer de aandacht dan die tralies en schotten van de bench.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3070280
Juul schreef: Het is geen idioot groot hok. Het is een zeer royale, strak moderne sidetable. Dat daar je daar dan ook een hekje in kunt zetten en de hond eronder kunt laten slapen is mooi meegenomen  ;).  Goed idee!
Hahahaha, ik vind hem leuk  ;D

Meneer K heeft even meegelezen en vindt de hamerite ook een goed idee.

@ Borke: over de bench hadden we ook altijd kleden. En als we bezoek hebben, dan ook (deels) over de voorkant. Dat kan nu ook gewoon en het zou mij niets verbazen als hij bezoek nu iets makkelijker gaat vinden. Omdat hij iets meer kan kiezen in zijn hok waar hij ten opzichte van de visite wil zijn. We gaan het meemaken.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3070364
GAAAAAF!!!!! Voor de binnenkant adviseert Jacy:

Afbeelding

En de buitenkant pimpen:
Afbeelding

Veel plezier met je nieuwe huisje Oscar!  :-*
Door petralita
#3071066
Weet niet hoe sterk hij is, maar een paar lekkere kussens erop en je hebt een nieuwe loungeplek  :biggrin2:

Met trappetje erbij en de hond erop om te kijken vanaf zijn dakterras ;)
Door tt-tjes
#3071086
Mooie oplossing, en idd nog ff pimpen.

mijn hubbie zou een rolberoerte krijgen als ik zo'n hok in de huiskamer zou willen maken  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071099
petralita schreef: Weet niet hoe sterk hij is, maar een paar lekkere kussens erop en je hebt een nieuwe loungeplek  :biggrin2:

Met trappetje erbij en de hond erop om te kijken vanaf zijn dakterras ;)
Waaahahahaha dat gaan we dus niet doen  ;D Drie keer raden wat meneer krakkemikkig dan gaat doen, de hele dag erop en eraf springen  ;)

Nee, we hebben hem nu in 2 lagen witte verf. We hebben ook al wat leuke behangetjes voor op de zijkant gezien. Eerdaags maar eens even wat sneupen in de bouwmarkt en anders bestellen we online. En dan ga ik voor er bovenop wat postvakjes ed kopen om al onze papieren een wat fatsoenlijker weg te leggen en er komt een mooie plant  en een lamp op. De rest van de ruimte is voor meneer K, die wil graag puzzelen. En dan ga ik ons dressoir ook eens uitmesten en weer leuk aankleden. Het is nu elke keer overal een zooi van stapeltjes post en papieren. Orde in de tent!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3071107
Kijk eens aan, dat komt helemaal als geroepen, die mega sidetable.  :biggrin2:

Prachtig hoor, dat je dat zo mooi doet voor je ventje. En zeker dat hij er zo blij mee is. Grappig dat hij dan toch meteen weet wat de bedoeling is, dat het voor hem is, en dat het blijkbaar precies is wat hij wil. :)
Is het de bedoeling dat je op termijn de deur dichthoudt 's nachts, of mag hij gewoon in en uit blijven lopen? Is het niet mogelijk de deur eenvoudig in en uit de heffen? Dan zou je ze er ook naast kunnen zetten (tegen de verwarming) als hij toch gewoon open moet blijven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3071134
Kaela schreef: Hahahaha, ik vind hem leuk  ;D

Meneer K heeft even meegelezen en vindt de hamerite ook een goed idee.

@ Borke: over de bench hadden we ook altijd kleden. En als we bezoek hebben, dan ook (deels) over de voorkant. Dat kan nu ook gewoon en het zou mij niets verbazen als hij bezoek nu iets makkelijker gaat vinden. Omdat hij iets meer kan kiezen in zijn hok waar hij ten opzichte van de visite wil zijn. We gaan het meemaken.
Echt fantastisch!

Je zou aan de voorkant nog een rolgordijn kunnen maken. Als er dan visite komt kan je een gedeelte dichtrollen en hoef je niet met kleden aan de slag.
Die naar binnenslaande deur is niet erg. Dan houdt je mooi de ruimte over in je huiskamer!

Lekker slapen Oscar!  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3071145
pearlsofpassion schreef: Prachtig hoor, dat je dat zo mooi doet voor je ventje. En zeker dat hij er zo blij mee is. Grappig dat hij dan toch meteen weet wat de bedoeling is, dat het voor hem is, en dat het blijkbaar precies is wat hij wil. :)
Is het de bedoeling dat je op termijn de deur dichthoudt 's nachts, of mag hij gewoon in en uit blijven lopen? Is het niet mogelijk de deur eenvoudig in en uit de heffen? Dan zou je ze er ook naast kunnen zetten (tegen de verwarming) als hij toch gewoon open moet blijven.
Ja, over een paar dagen gaan we hem rustig laten wennen dat het deurtje ook dicht gaat. Los in de woonkamer alleen blijven vindt hij eng en dan bedenkt hij ook niet meer dat hij zelf in het hok (of zijn bench) kan gaan liggen.
Het deurtje eruit tillen gaat niet meer door het dak. Maar hoeft ook niet, hij kan er prima omheen als het open staat.

@ hope: ik heb nagedacht over een gordijn, maar we hebben dat maar zo zelden nodig dat we die enkele keer een kleedje blijven pakken. Het is eigenlijk alleen nodig als we meer en langer bezoek hebben en dat gebeurd niet zo vaak.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door