Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#3069782
Niks aan. Wat fijn dat er een diagnose is.
Probeer iets met je boosheid te doen, dat wreekt zich in je lief lijf. Want dat blijft je lief lijf ook als het je zoveel pijn en ongemak geeft. Sterkte. Kus.
Door Martine-Tom
#3069784
kiara schreef: welke pijnstillers heb jij als ik vragen mag
Nu nog artotec 75mg (diclofenac met maagbeschermer, maar das rotzooi hoor  ;) ) ik hoop volgende week iets anders te krijgen van de reumatoloog.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069835
Okee ja het is allemaal troep maar ja je moet wat toch
Hier morfine tabletten en ibuprofen ook rotzooi en de pijn is nog niet weg
Ik moet het ook is laten onderzoeken op EDS word al gewaarschuwd door die kennis dat ik wel erg veel symptomen heb en ook mijn oudste dochter
Maar ja welke arts  :-[ vertrouw er nog maar weinig en ben het gedokter eigenlijk zat

Al een beetje je boosheid een plekje gegegeven ?
Ik kreeg de tip om positieve dingen die je meemaakt op te schrijven en in een potje te doen en dan eens in de zoveel tijd potje legen en lezen! Vind het wel goede tip
Door sella
#3069848
Ik slik tramadol en celebrex, en sinds de celebrex heb ik zoiets van oh wauw, wat een rust, en wat een vergeving na een uitspatting.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3069854
sella schreef: Ik slik tramadol en celebrex, en sinds de celebrex heb ik zoiets van oh wauw, wat een rust, en wat een vergeving na een uitspatting.
Tramadol is voor mij te licht maar celebrex wat is dat ook pijnstiller? Mijn ha zei kan niet zwaarder als morfine  :-\
Door Martine-Tom
#3069869
Ik wil meloxicam gaan vragen, hoor k veel goede verhalen over.

Ik ben donderdag naar de huisarts geweest om mijn grieven te spuien, en dat scheelt al iets, hij neemt het in elk geval serieus nu dat is vast wat. En mocht ik de HAP nog eens een keer nodig hebben ga ik er gewoon op staan dat ze het serieus nemen en pijnmedicatie voorschrijven (al zal dat niet meer nodig zijn hoor ik, hoop straks gewoon van de arts pillen te krijgen zodat ik niet afhankelijk ben van de hap als er in het weekend iets gebeurd).
En wat de huisarts ook zei, ik heb er destijds voor gekozen om zwaar lichamelijk werk te gaan doen, dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik nu artrose heb (oa hoor, maar dit is even het stukje wat me dwars zat) en hij zei ook heel terecht dat als ik toen bijv had gekozen om 40 uur achter de computer te gaan zitten dat ook fout was gegaan, ik ben gewoon simpelweg niet 40 uur belastbaar. Dat haalt ook iets van de boosheid weg, wat ik toen ook gekozen had had niet echt kunnen voorkomen dat ik nu in deze situatie zit. En ik denk om mensen het serieus te laten nemen ik bij mezelf moet beginnen, ik heb ook altijd gedaan of er niet veel aan de hand was, ontkend dat ik dagelijks pijn heb en gewoon niet alles kan wat ik zou willen. Nu is daar een omslag in, ik moet gewoon alles wat ik doe goed plannen. Mijn 2 pers dekbed ingeruild voor 2 1 persoons omdat dat makkelijker verschonen is, en zo zal iknog wel meer dingen aan moeten gaan passen, in principe kan ik alles....alleen op aangepaste wijze  ;)
Door sella
#3069905
kiara schreef: Tramadol is voor mij te licht maar celebrex wat is dat ook pijnstiller? Mijn ha zei kan niet zwaarder als morfine  :-\
Celebrex heeft de meloxicam vervangen bij mij, ik wist niet waar ik het zoeken moest en nu is het leven veel leuker.
Door Ike
#3069908
"Goed" dat je het nu weet wat t is en je arts je serieus neemt, je instelling en het aanpassen van je dagelijkse invulling/dingen makkelijker te maken maakt het vaak dragelijker, samen met de pijnmedicatie natuurlijk!
Dat is ook mijn ervaring, al spelen er bij mij hele andere zaken en heb ik helaas alleen paracetamol die ik mag gebruiken (wat natuurlijk niet echt helpt) en samen met een positieve instelling kom ik een heel end  ;)
Sterkte er mee  :-*
Door Martine-Tom
#3070039
*Frustratiemoment*

Ik wilde een touwtje terug rijgen in een joggingbroek..ging dus gewoon niet he  >:( >:( En lekker eigenwijs toch doorzetten en nu 2 duimen die spastisch aan het doen zijn  >:(
Door Martine-Tom
#3072908
Vandaag de uitslagen van bloed en fotos gehad...ik heb artrose in mijn nek en onderrug, en een vit D tekort.
Mijn leverwaarde week fors af (3 keer de max waarde) en dat komt waarschijnlijk door de pijnstillers die ik geslikt heb de afgelopen tijd, dus andere gehad en vit D pillen erbij. Over half jaar terug en dan nog een keer lever, vit D en schildklier testen, die laatste zat nog net binnen de normaalwaardes.

WOorden van de reumatoloog: Je bent kern gezond hebt alleen het lijf van een 65 jarige  :-\

Ben wel trots op mijn bloeddruk...die laat zich de pis gewoon niet lauw maken en was keurig 75 over 120  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3072930
Martine-Tom schreef: Vandaag de uitslagen van bloed en fotos gehad...ik heb artrose in mijn nek en onderrug, en een vit D tekort.
Mijn leverwaarde week fors af (3 keer de max waarde) en dat komt waarschijnlijk door de pijnstillers die ik geslikt heb de afgelopen tijd, dus andere gehad en vit D pillen erbij. Over half jaar terug en dan nog een keer lever, vit D en schildklier testen, die laatste zat nog net binnen de normaalwaardes.

WOorden van de reumatoloog: Je bent kern gezond hebt alleen het lijf van een 65 jarige  :-\

Ben wel trots op mijn bloeddruk...die laat zich de pis gewoon niet lauw maken en was keurig 75 over 120  :biggrin2:
He bah, wat een rot uitslag... Gelukkig is er iets te doen aan vit D tekort en dat geeft straks weer energie!

Er is idd een voordeel aan EDS: los bindweefsel, dus mooie lage bloeddrukken ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door