Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ivm een seminar met oa Hond&Veiligheid als thema heb ik de volgende vraag: wie heeft één of meer rookmelder(s) in huis?

Ja ik heb rookmelder(s)
61
87%
Nee ik heb geen rookmelder(s)
9
13%
Door Cathelijn
#3066729
2 rookmelders, die er al hingen in dit huurhuis. Hopelijk gaat de melder die boven hangt nooit af, hij hangt nl zo hoog in de nok dat ik er een ladder voor nodig heb om er bij te kunnen.
Net als Elvira heb ik ook een sticker op de voordeur die waarschuwt dat er mogelijk huisdieren in huis zijn.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3066730
3 rookmelders. 1 in het trapgat, 1 in de woonkamer en 1 in de kast waar de wasmachine en de droger staan. Ook wij gebruiken een sticker dat er mogelijk huisdieren binnen zijn.

Safety first.
Door orinake
#3066734
Voorlopig 3 rookmelders, maar daar moeten er nog bij komen :)
Momenteel hangt er een rookmelder in de achterplaats waar was en droogkast staan.
1 in de traphal beneden, 1 in de traphal boven.
Verder hebben we ook 1 branddeken in de keuken.

Hier moet nog bijkomen:
1 rookmelder in salon/leefruimte.
1 rookmelder in slaapruimte baby's beneden
1 in de speelkamer van de kindjes
1 op elke slaapkamer boven = 3 stuks.

1 brandblusser (6kg schuim) beneden in de inkomhal.
Door Shanti en co
#3066740
Wij hebben een paar rookmelders, maar ik zou niet precies weten waar. In elke geval in het trapgat, de gang en de zolder en volgens mij ook op de slaapkamers.
Batterijen vervangen doen wij wanneer ze, uiteraard 's nachts, alarm geven. Gelukkig reageren onze beestjes er niet echt op.
Door Samjo
#3066746
Hier twee rookmelders één beneden bij de meterkast en één op zolder bij de verwarmingsketel. Langs de trap lichtjes met bewegingsmelder  op batterijen zodat mocht de stroom uitvallen de weg naar beneden te zien is. Verder hangt er op elke verdieping een brandblusser en in de keuken nog een branddeken.
Door Nadia
#3066749
Als je batterij checkt. Zie je dan dat ze leeg aan het gaan zijn?
Want in mijn beleving is het net zo iets als preventief ontwormen. Vandaag kan het nog prima zijn. Maar morgen kan het prijs zijn.
Door sella
#3066774
Wij hadden een goede rookmelder, maar die is gesneuveld door werklui, en nu tot nog toe geen goedwerkende vervanger gevonden.
Overigens ben ik altijd bij een rooklucht eerder door mijn honden wakker gemaakt voordat de rookmelder ging gillen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3066788
Wij hadden al een paar rookmelders, maar sinds we het huis van kennissen even verderop in de straat tot op de grond toe af hebben zien branden hangt het hier helemaal vol. Groot oud huis, veel houten vloeren, gelukkig geen rieten dak want dat fikt echt verschrikkelijk.  :-X
En idd ook voor en achter een sticker voor de huisdieren.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3066798
Nadia schreef: Als je batterij checkt. Zie je dan dat ze leeg aan het gaan zijn?
Want in mijn beleving is het net zo iets als preventief ontwormen. Vandaag kan het nog prima zijn. Maar morgen kan het prijs zijn.
Inderdaad, dat snap ik ook niet helemaal.

Hier één rookmelder in de woonkamer.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3066799
Ja, hier rookmelders. De eerste heb ik al om zeep geholpen, wat een rotding. Ik heb de draadjes doorgeknipt. Om de minuut piepte het ding omdat de batterij vervangen moest worden. Nou als eerste kreeg ik het dekseltje al niet los. Met grof geweld gedaan. Batterij ? waar dan ? nergens te zien. Toen ik het zo zat werd dat gepiep heb ik 2 draadjes doorgeknipt.
Door nelb
#3066807
*Lia* schreef: Ja, hier rookmelders. De eerste heb ik al om zeep geholpen, wat een rotding. Ik heb de draadjes doorgeknipt. Om de minuut piepte het ding omdat de batterij vervangen moest worden. Nou als eerste kreeg ik het dekseltje al niet los. Met grof geweld gedaan. Batterij ? waar dan ? nergens te zien. Toen ik het zo zat werd dat gepiep heb ik 2 draadjes doorgeknipt.
en om die reden hier géén rookmelders (meer). k*t dingen.
Door - pien -
#3066808
Wij hebben een rookmelder in de keuken, vlak naast het klompenhok waar wasmachine, vaatwasser en droger staan, éen in de gang en éen op de overloop.
Door Nadia
#3066811
DJ en Doerak schreef: Inderdaad, dat snap ik ook niet helemaal.

Hier één rookmelder in de woonkamer.
Misschien dat er een oranje lampje ofzo komt als de batterij minder dan een x aantal sterkte ofzo nog heeft?
Beetje zoals de reserve lamp van de brandstof van de auto?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door