Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Nero
#3066083
Uhm ik zou geloof ik ook ´gewoon´ open doen.
Mijn voordeur is wel volledig van glas dus ik kan zien wie er voor mijn deur staat.
Stel er staat iemand die ik niet ken zou ik denk ik nog open doen, zonder erover na te denken.

Als ik overigens in bed lig geloof ik dan weer niet dat ik er weer uit zou komen.
Als er dan nood aan de man is moeten ze maar roepen  ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3066084
Hier zit een raam in de woonkamer waarmee direct te zien is wie er voor de deur staat.

Maar in jouw geval zou ik denk ik ook niet open hebben gedaan. Mocht er echt iets zijn dan wordt er wel opnieuw aangebeld ;)
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3066085
Zonder grote hond is huis laat ik het ook gaan. Eventueel wil ik best open doen, maar met hond (zwarte herder) bij zijn nekvel de deur op een kier (of eerst even door spion kijken  ;D)

Maar zonder hond dus lekker laten bellen...
Door Roef & Hidde
#3066100
ik kan vanuit de woonkamer zien wie er voor de deur staat en anders ziet Hidde het wel en laat me weten dat er iemand bij de deur staat :D
Door BlissSpirit
#3066109
Doe ook altijd gewoon open. Misschien dom, maar neem wel 's avonds laat de dames mee naar de deur. Hebben vreemden tot nu toe groot respect voor. Bekenden worden afgelebberd

Maar loop hier ook in het pikke donker de honden uit te laten. Geen onverlaat.die echt dichtbij durft te komen, want dan laat Bliss heel zachtjes horen dat ze dat geen goed plan vindt. En probeer je het dan toch, ff iets harder. . Dus voel me redelijk veilig, maar vrees dat als het erop aan komt, ik voorop sta en de dames achter mij  
Door Mowgli
#3066147
dinky89 schreef: Maar in jouw geval zou ik denk ik ook niet open hebben gedaan. Mocht er echt iets zijn dan wordt er wel opnieuw aangebeld ;)
+1
Bij ons kan ik via de intercom vragen wie er is en dan beslissen of ik de huisdeur open (ik woon in een flat). Als er direct boven aan onze woningdeur wordt gebeld, kan ik door de spion kijken.
Door Lil
#3066161
Ik doe niet open. Of men belt of het is onzin of het klopt/roept. Ben niet bang dat ze inbreken als ik geen leven geef, want het geeft hier heel goed luid op de bel. Op dat tijdstip is geen post etc dat belt niet om 22 uur. Hulp gaat men vast niet vragen bij een jonge alleenstaande vrouw (klein dorp dus  men weet wie waar woont).

Tot nu toe paar keer erg laat aangebeld en achteraf was het onzin (bel trekken, een dronkenlap etc)
Door bloemetje
#3066165
De hel breekt onmiddellijk los als iemand t pad aanraakt (Theo  ::)). Als ze dan t hazenpad nog niet hebben gekozen doe ik open samen met Bambi.
Anders zonder hond en alleen?  Echt niet!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3066170
Na de bel (of nou ja, als er iemand bij onze voordeur staat) slaat alarm Daan aan, en die staat dan wild springend (arm kind wil spelen hoor...)
voor de deur Als iemand kwaad in de zin heeft hoop ik dat hij al weg is voor ik hem zie, en als het een bekende is dan hoor ik diegene door de deur al tegen Daan praten

Bekende zullen denk ik trouwens altijd eerst appen, bellen of sms-en

Maar geinig zou ik het niet vinden midden in de nacht  ;)
Door miik
#3066173
Ja hoor geen probleem...
Heb meerdere vrienden die weten dat ze altijd binnen mogen vallen, en idd oudere buren, die weten dat als ze hulp nodig hebben ze dat altijd kunnen vragen...
Als hier aangebeld wordt gaan er wel 5 honden vreselijk tekeer achhter de deur...
Misschien dom of naief... geen idee...
Door Martine-Tom
#3066184
Soms wel soms niet, ik luister naar wat mijn onderbuik gevoel zegt, heb een enkele keer open gedaan en toen was het idd en oudere buurman die aan de deur stond ene keer was zijn vrouw gevallen en kon niet overeind komen en de 2e keer lag ze met een zware hypo op de bank en wist ie geen raad.
Andere keren dat ik niet open deed hoorde ik later van buren dat er dronken pubers bezig waren geweest ofzo. Tom slaat wel aan maar wekt weinig indruk.
Vorige jaar heb ik wel een keer gehad dat er om 11 uur savonds heel veel herrie voor mijn huis was, kon niet horen wat ze zeiden maar het voelde niet ok, in impuls de deur open gedaan en toen bleek er een donker meisje belaagd te worden door een dronken man, zij stond vlak voor mijn deur en hij iets verderop, ze was echt doodbang, dus zonder nadenken haar naar binnen getrokken en de deur dicht, gaat die idioot aan de deur rammelen dus pliesie gebeld, meisje wilde eigenlijk via de tuin weg maar dat leek me niet slim dus die is door de pliesie thuis gebracht.
Dus het ligt eraan, als mijn onderbuik zegt dat het kan doe ik open en anders niet, ook overdag doe ik niet zomaar open overigens.
Door zurca
#3066191
Onze "deurbel" hang buiten bij de poort. De poort zit bijna altijd op slot. Als men dus aanbelt kan ik dus de buitendeur openen zonder dat er gelijk iemand voor me staat. Ik kijk ook altijd eerst door het raam wat zicht heeft op de poort. Maar 9 van de 10 keer staat de bel uit dus kan men bellen wat ze willen, ik hoor toch niks :biggrin2:

Maar ik zou dus in jouw geval niet open doen, kijken wie er voor de deur staat zou ik dan (via raam oid) wel doen.

Bij famillie is in de avond ook eens aangebeld. Ze deden open....gewapende overval... Ben me daardoor wel een stuk bewuster geworden en sindsdien doe ik dus niet meer open in de avond en overdag kijk ik eerst. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door