Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kinnie
#3065231
miik schreef: Ik heb tijdenlang noodgedwongen met heel weinig moeten rondkomen..... en ben blij dat het nu wat ruimer is ;)
Wij zijn met zn tweeen en doen boodschappen voor 40-45 euro. Hier zit eten voor de honden niet bij en rookwaar van mn vriend.
Ik doe 1x per week boodschappen voor een week. En dan vooral groente en fruit wat in de aanbieding is. Ik ga rustig naar meerdere winkels.... en als we doordeweek nog iets nodig hebben dan haalt mijn vriend dat (en die koopt dan alleen wat er op het briefje staat- als ik zelf ga, kom ik meestal met teveel terug).
Ik ontbijt met fruit, lunch met zelfgemaakte soep en sávonds koken we en ik heb graag sávonds na het uitlaten nog een bakje yoghurt. Ik eet geen (of heel weinig brood). Groente die in de aanbieding is maak ik een grote pan soep van en dat vries ik in. Ik kook vaak voor meerdere keren, dat is goedkoper en dan vries ik het in (of mn broer eet mee... die eet nog regelmatig mee). Groente zoals prei, ui, paprika ed dergelijk die in de aanbieding is, koop ik, snij ik en vries ik ook in. Vlees ook eigenlijk alleen als het in de aanbieding is en ook dat gaat in de vriezer. We eten ook regelmatig een dagje vegetarisch.
Ik zou best meer biologisch willen eten of andere dingen zoals meer noten en dergelijke, maar die ruimte is er gewoon niet.
Extra dingen zoals laatst een nieuwe stofzuigermond komt uit een ander potje, dat gaat anders niet....
Even een nieuwsgierige vraag, hoor. Hoe bekostig je de pups en de evt bijkomende onvoorziene kosten?
Gebruikersavatar
Door choopy
#3065238
Ik pin 1x per maand €250,00 en daar moeten we het de hele maand mee doen qua boodschappen.
Wij zijn met zn 2en.
De ene week is het wat meer dan €50,00, de andere week wat minder en wat over blijft gaat in een aparte spaarpot en als daar voldoende in zit, gaan we daar lekker van uit eten.

De meeste boodschappen haal ik bij de Aldi, een aantal dingen bij Jumbo. En probeer veel in de actie te halen. En voordeelverpakkingen bijvoorbeeld van gehakt die dan weer in porties de vriezer in gaan
Nu zijn wij allebei geen grote eters, dat scheelt zeker op de groente kosten. Wel lusten we allebei graag een stukje vlees, maar probeer dat op max 100 gram pp per maaltijd te houden.
Ik heb ook vrij veel late diensten, dan kookt ml zelf en dan vaak voor 2 dagen. Ik eet dan vaak makkelijk, broodje, fruitsmoothie, salade.

Voor de honden (3) en katzel hebben we een aparte spaarrekening waar maandelijks €150,00 naartoe gaat, voor zowel voer als da kosten.
Gebruikersavatar
Door choopy
#3065247
ff mn lijstje van deze week opgezocht

Aldi:

Brood Ray
Vleeswaren (pakje ham, katenspek, rode worst)
Vlees (gehakt 1 kg, gyros 500 gram)
Wortels
Witlof
Melk
Yoghurt
Lasagnebladen
Cola (6x 1 1/2 l)
Fruit (banaan, kiwi)
perzik blik
Blok kaas
Kruidenkaas
Bodem voor turkse pizza
Mix sla


Jumbo

Bakboter
Braadboter
Broodboter
Dolce Gusto koffie

Totaal schade was rond de 37 euro
Door Leonike
#3065252
choopy schreef: ff mn lijstje van deze week opgezocht

Aldi:

Brood Ray
Vleeswaren (pakje ham, katenspek, rode worst)
Vlees (gehakt 1 kg, gyros 500 gram)
Wortels
Witlof
Melk
Yoghurt
Lasagnebladen
Cola (6x 1 1/2 l)
Fruit (banaan, kiwi)
perzik blik
Blok kaas
Kruidenkaas
Bodem voor turkse pizza
Mix sla


Jumbo

Bakboter
Braadboter
Broodboter
Dolce Gusto koffie

Totaal schade was rond de 37 euro
Even nieuwsgierig:
voor hoeveel dagen zit daar avondeten bij?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3065258
Ongeveer 100 euro per week aan boodschappen / markt / supplementen. Maar ook drogisterijartikelen etc zit daar bij.
We eten vegetarisch, vaak veganistisch, en vaak ook glutenvrij en veel biologisch. Geen kant en klaar eten en vrijwel niks met smaakversterkers er in. Ook het wasmiddel etc is hier ecologisch. Dus ja het is duur maar we hebben het er voor over. We drinken en roken niet en hebben geen auto dus dat scheelt ook al enorm.

Alles voor de huisdieren, 1 hond, 2 katten en een tropisch aquarium komt op ongeveer 70 euro per maand er nog bij.

We hebben het zeker niet breed maar geven liever hier geld aan uit dan aan dure kleding of dure telefoonabonnementen of smartphones. Zo zal een ander denk ik juist weer andere prioriteiten hebben.
Door marina
#3065259
choopy schreef: ff mn lijstje van deze week opgezocht

Aldi:

Brood Ray
Vleeswaren (pakje ham, katenspek, rode worst)
Vlees (gehakt 1 kg, gyros 500 gram)
Wortels
Witlof
Melk
Yoghurt
Lasagnebladen
Cola (6x 1 1/2 l)
Fruit (banaan, kiwi)
perzik blik
Blok kaas
Kruidenkaas
Bodem voor turkse pizza
Mix sla


Jumbo

Bakboter
Braadboter
Broodboter
Dolce Gusto koffie

Totaal schade was rond de 37 euro
Daar kan je toch niet een week gezond van eten  :-\
Door Martine-Tom
#3065263
marina schreef: Daar kan je toch niet een week gezond van eten  :-\
Ligt eraan wat je nog in huis hebt  :)

Groente koop ik vaak in bulk op de markt, tegen het einde, dan betaal je er echt 10x niks voor en koop dan vooral dingen die op wintersport kunnen. Groente koop ik dus bijna nooit terwijl ik het wel eet.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3065266
Mijn hemel, hoe doen jullie dat ?
Hier is het bedrag alleen puur boodschappen uit de supermarkt, vaste lasten/tanken/roken/drank/dierenvoeding/kattengrind/kattenvoeding ed komen er allemaal nog bij  :-X

Hier is het gelukkig niet zo dat we moeten bezuinigen, maar ik wil het gewoon zelf omdat ik het te zot voor woorden vind wat er hier allemaal uit gaan aan onzin dingen en eten wat we niet eten en later weggooien

Kan een hoop van veel leren hier zie ik al  ;D
Laatst gewijzigd door Monique77 op do 29 jan 2015, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3065267
Wij doen gemiddeld zo'n 80euries per week andere halve week voor 2 personen. Gelukkig zijn we beiden geen rokers dus die extra kost hebben we niet. Verder heb ik een budget voor persoonlijke verzorging en dat is zo'n 50 per maand. Daar kopen we mee wat we nodig hebben, keer tandenborstel, tandpasta, shampoo, wc-papier etc etc., maar er wordt niet straks aan gehouden. Tanken krijg ik vergoed van het werk en kleding en al die andere zaken hebben we geen vast budget voor. Ik koop voornamelijk in de uitverkoop en als ik iets nodig heb bekijk ik het per maand of er het kunnen missen. :) gelukkig ben ik niet echt een fashionista :D die elke nieuwe modetrend in men kast moet hebben hangen xD


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door lianneke
#3065268
Maar wat verstaan jullie onder huishoudgeld. Zitten daar shampo en andere verzorgingsproducten ook bij? En supplementen bijvoorbeeld. En eten en andere dingen voor huisdieren?
Of enkele en alleen voeding voor jezelf en andere personen.
Door Martine-Tom
#3065269
lianneke schreef: Maar wat verstaan jullie onder huishoudgeld. Zitten daar shampo en andere verzorgingsproducten ook bij? En supplementen bijvoorbeeld. En eten en andere dingen voor huisdieren?
Of enkele en alleen voeding voor hezelf?
Voor mij grofweg alles wat je in een supermarkt kan kopen. Dingen als kleding, inkt voor de printer, kabeltjes her en der, leuke meuk voor in huis, spullen voor de dieren..dat komt er nog bovenop.
Dus eigenlijk verzorging, medisch (supplementen en pijnstillers enzo) eten en drinken en schoonmaakmiddel, dat doe ik van 40 euro per week voor 1 pers.
Door marina
#3065272
Bij mij alleen eten voor mijzelf, exl uit eten. Ik heb het afgelopen jaar het is bijgehouden gewoon omdat ik benieuwd was.
Ik weet waar ik op kan besparen als het eens nodig zou zijn, voor nu vind ik het wel prima.
Door tt-tjes
#3065277
Hier gaat er gemiddeld ongeveer 80,00 uit aan boodschappen voor 2 personen. Dit is dan alleen voor etenswaren/drank/rookgerei. Ik doe 1x in de week boodschappen, en de ene week is het meer dan de andere week.
Verder heb ik een aparte rekening waar een bepaald bedrag op gestort wordt, waar alleen de boodschappen e.d. van gedaan worden. Meestal houdt ik aan het einde van de maand over, dit geld gaat dan naar de spaarrekening.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door